U prva četiri mjeseca Zagreb je posjetilo sedam posto više turista nego prošle godine, a od stranih gostiju najviše je bilo Nijemaca. Gradski hostel u Petrinjskoj također je imao porast broja noćenja za čak 16 posto, a iako su svi turistički radnici zadovoljni ostvarenim brojkama, većih novosti u ponudi grada i dalje - nema. Strategija koja bi osigurala turistički napredak grada nije donesena, a skupo plaćena studija tvrtke Horwath consulting stoji u ladicama gradskih ureda, Turističke zajednice i Gospodarske komore Zagreb.
- Studija je završena, ali čeka odobrenje naručitelja, odnosno Grada, na jednoj od budućih sjednica. Turistička zajednica ne može sama rješavati nakupljene probleme već nam je potrebna pomoć, a jedan od prvih problema koji su primijetili iz Horwath consultinga bio je nepostojanje osobe, ili ureda, unutar tijela Gradske uprave koja bi bila zadužena za suradnju s Turističkom zajednicom. Teško nam je i pogurati projekt poput signalizacije za kulturne spomenike, koja bi olakšala orijentaciju turista - kaže direktor Turističke zajednice Zagreba Mario Zmajević, napominjući kako svaki grad ima ploče koje upućuju u kojem je smjeru neki spomenik, ali naši gradski uredi to još uvijek ne dopuštaju.
Studija je naručena prije dvije godine i predviđa marketinški pristup turizmu grada do 2010. godine. Iz Gospodarske komore poručuju pak kako se do sada već promijenila struktura gostiju i tržišta, pa je i studiju potrebno prilagođavati.
Osim ploča s natpisima o spomenicima, studija predviđa i kako rasporediti proračun Turističke zajednice, što u TZ-u već primjenjuju, kao i uređenje turističkih zona koje trebaju biti prepoznatljivi dijelovi grada. Tako bi Ilica bila zona kupnje, Gornji grad bez automobila i s muzejima, Tkalčićeva i slične ulice dio za odmor, kafiće i slično. Zagrebački turisti posljednjih godina u ponudi imaju tek promenadne koncerte na Zrinjevcu, ljeto na Jarunu, Međunarodnu smotru folklora i slične događaje, ali o budućnosti je teško govoriti kada čak i gradski muzeji rade vikendom tek do 13 ili 14 sati!
- Imidž grada se popravlja, a pokrenulo se i gospodarstvo. Pokazuju to naši prihodi od oko 18 tisuća članica tvrtki koje su u vezi s turizmom i obvezne su plaćati članarinu na osnovi ostvarenog prometa. Tako su ove godine uplaćeni prihodi 22 posto veći od lanjskih - kaže M. Zmajević.
Može li Zagreb zaživjeti poput turističke Budimpešte ili neusporedivo jakog Beča, teško je reći, poručuju stručnjaci, ali mjesta za razvoj ima. To ne trebaju biti samo poslovni skupovi ili kongresni turizam, već bi metropola trebala ponuditi sadržaj putnicima na proputovanju koji bi bio početak doživljaja na Jadranu.