Da su Sesvete samostalna administrativna jedinica, a ne dio Zagreba, sa svojih 90.000 stanovnika mogle bi biti peti hrvatski grad po veličini.
No, nikada nisu imale svoj trg ni strogi centar. Odlučila je to promijeniti gradska uprava kad je kompleksu bivše tvornice Sljeme, veličine 135.000 kvadrata, koji već godinama propada, dala novu namjenu. Nakon što je u rujnu 2015. usvojen Generalni urbanistički plan Sesveta, počelo se planirati što će se ondje smjestiti. Konačno će ova četvrt imati središnje mjesto okupljanja i veliki park poput Zrinjevca, a silosi i goleme hale koje su nekada služile za preradu mesa dobit će sadržaj javne namjene.
Uz pomoć novca iz EU
Gradski djelatnici, pročelnici, arhitekti ovih dana obilaze bivšu tvornicu, od koje je nekoć živjelo cijelo naselje, a već sljedeće godine, kaže Dražen Markota, predsjednik Gradske četvrti Sesvete, kreće se u obnovu velikog proizvodnog pogona u kojemu će svoje prostore dobiti učenici Glazbene škole Zlatka Grgoševića.
– Statika je u redu, zidovi su u dobrom stanju, uložit će se u uređenje 30 milijuna kuna, to je prvi korak do budućih Novih Sesveta, kako već odmilja zovemo ovaj dio grada. Ove godine izrađujemo projekt, sljedeće krećemo u realizaciju – ističe Markota.
Velike silose pretvorit će pak, kako je najavio pročelnik Ureda za obrazovanje Ivica Lovrić, u depoe svih zagrebačkih muzeja, a novac će uzeti iz fondova EU.
Prometno povezivanje
– Trenutačno je potrebno 24.000 kvadrata da se smjeste svi artefakti iz depoa muzeja, no uredit će se 30.000 s obzirom na to da će se fundusi povećavati – kaže Markota dodajući da će prometno povezati Novi Jelkovec sa Sesvetama nadvožnjakom, a napravit će se i pješačke poveznice.
– Ove ćemo godine mapirati cijeli prostor i odlučiti što je za rušenje, a što se može iskoristiti. Bit će tu nova policijska postaja, ali i prekršajni sud, Općinsko državno odvjetništvo u Sesvetama, vatrogasna postaja, dom zdravlja, sportska dvorana... – zaključuje Dražen Markota. •
Treba napraviti još minimalno 3 nadvožnjaka preko pruge, ili još bolje podići prugu iznad ceste. Užasne su gužve na tom jedinom nadvožnjaku u ulici Lj. Posavskog. GUP Sesveta napravljen je bez ikakvog plana i stručnog znanja. Smjestili su stambeno naselje Novi Jelkovec u središte industrijske zone, tako da se nema gdje širiti. U okolici nema zelenila, ni parkova ni šume. I biciklističke staze vode samo oko naselja. Treba izmjestiti cijelu industriju između Jelkovca i Sesveta, i povezati u jednu cijelinu. Promet kroz centar Sesveta treba preusmjeriti na trase planirane produžene Branimirove i Vukovarske. U samom centru Sesveta/ u Ninskoj bi se mogao napraviti središnji trg i pješačka zona. Silose i stare hale treba rušiti, nikako ne prenamjeniti. To je kao da stavite cvjetić u drek!