Želite se dogovoriti s prijateljima za roštilj, ali pomalo ste neusklađena ekipa? Ili biste htjeli baš poslijepodne igrati odbojku, a nemate s kim? E tu bi vam mogla pomoći nova društvena mreža Circlie – kružić – koju je osmislio Mario Janković, 24-godišnji student četvrte godine Grafičkog fakulteta u Zagrebu. Nova mreža ne pokušava zamijeniti Facebook ili Twitter, objašnjava Mario, nego je zamišljena tako da ljude potakne na druženje i odvoji ih od kompjutora.
Otvoreno i dostupno
Ideja je mreže da se ljudi okupljaju u društva i pokrenu inicijativu za bilo kakvu vrstu druženja, a mreža bilježi njihovu aktivnost, od dogovora do same realizacije ideje. Korisnik traži sebi bliske aktivnosti i grupe u kojima se aktivnosti događaju. To može biti bilo što, od pronalaska prijevoza, putovanja, izlazaka, sportskih aktivnosti, kulturnih događanja, odlazaka na izlete ili organiziranja bilo kakve vrste pomoći ljudima koji pomoć trebaju. Mreža bi trebala “ojačati” aktivnosti običnih ljudi. Na primjer, ako se netko želi baviti određenom sportskom aktivnošću, ne preostaje mu ništa drugo nego upisati se u lokalni sportski klub.
Circlie stoga pokušava spojiti istomišljenike, obične ljude koji se žele baviti istom aktivnošću. Aktivnosti je moguće pretraživati neovisno o tome jeste li član pojedine organizacije ili “lajkate” neki od omiljenih brandova. Drugim riječima, aktivnosti mogu biti otvorene i dostupne svim korisnicima mreže. To je ono što Circlie čini društvenim, kaže Mario. Razlikuje se od Facebooka i Twittera, jer se, objašnjava Mario, te dvije mreže temelje na principu mikrobloganja, odnosno dijeljenju osobnog mišljenja i osjećaja, a Circlie se prije svega zasniva na aktivnostima i osobnom druženju. Korisnici društvene mreže Circlie odgovaraju na jedno jednostavno pitanje – što ćeš raditi? Tako, objašnjava Mario, društvena mreža pokušava korisnika uključiti u razmjenu informacija, kao što to čine Facebook ili Twitter. Naslovna stranica mreže sadrži kartu aktivnosti koje se zbivaju u krugu lokacije s koje korisnik pristupa stranici. Osim interaktivne karte, korisnik može pojedine aktivnosti pretraživati po ključnim riječima aktivnosti, primjerice Zagreb, trčanje, 16 sati. Upravo tu je ključna razlika u odnosu na već postojeće društvene mreže. Svaki sadržaj moguće je podijeliti s pojedinom osobom ili grupom ljudi, tako da je privatnost svakog korisnika u svakom trenutku zajamčena.
Ideja mu je, objašnjava, došla dok je trčao u Varaždinu.
Dostupna beta-verzija
– Tamo nisam nailazio na puno istomišljenika pa sam, naučen da o svemu razmišljam kao kroz aplikacije i unapređenje života kroz njih, pomislio da bi bilo zgodno imati ovakvu pomoć – tu je nastao Circlie – objašnjava Mario.
Mreža je testirana na nešto manje od 100 korisnika te je u ovom trenutku dostupna samo u beta-verziji, a izradit će je, planira, do kraja godine.
– Želja mi je stvoriti veliku bazu aktivnih korisnika. Zanimljivo je pratiti razvoj ovakve aplikacije, odnosno pratiti na koji će se način ljudi njome koristiti – kaže Mario.
U izradi mu je pomogao Sven Kapuđija, programer i student FER-a, a projekt je bio kandidiran za Rektorovu nagradu. Razvoj mreže moguće je pratiti na circlie.com.
kontradiktorno...da ljude odvoji od kompjutera...hahahha loša priča