simbol zagreba

Uspinjača uskoro ide u obnovu. Na natječaj za izvođače javila se jedna firma, evo koliko će naplatiti radove

Zagreb: Uspinjača sutra ne vozi zbog radova
Patrik Macek/PIXSELL
31.10.2023.
u 08:30

Da je "stara dama" uistinu zaslužila temeljitu revitalizaciju, svjedoči i izvješće ZET-ovog stručnog tima koji je prije pet godina donio zaključak kako je nužna cjelokupna rekonstrukcija i modernizacija kako bi se maksimalno povećala pouzdanost te spriječili mogući kvarovi i zastoji

Prije točno dva mjeseca Zagrepčani su doznali kako će jedan od prepoznatljivih simbola naše metropole dobiti zasluženu modernizaciju. Riječ je o omiljenoj spojnici Gornjeg i Donjeg grada, zagrebačkoj uspinjači, koja je nedavno proslavila 133. rođendan.

U kolovozu je, naime, raspisan natječaj za izvođače radova na revitalizaciji "stare dame", a jučer je objavljen zapisnik s otvaranja ponuda iz kojeg je vidljivo da se prijavila jedna firma, zagrebačka Teh-gradnja u kojoj su za radove priložili cifru od 6,9 milijuna eura, što je oko tristo tisuća eura manje od prvotne procjene. Idućih deset dana traje rok žalbe nakon kojeg bi trebala stići i konačna potvrda o izvođačima. Iako su se zahvati na uspinjači planirali još 2020., nisu rađeni od početka sedamdesetih.

Da je "stara dama" uistinu zaslužila temeljitu revitalizaciju, svjedoči i izvješće ZET-ovog stručnog tima koji je prije pet godina donio zaključak kako je nužna cjelokupna rekonstrukcija i modernizacija kako bi se maksimalno povećala pouzdanost te spriječili mogući kvarovi i zastoji. Revitalizaciju će se odvijati po modelu "ključ u ruke", a radovi bi trebali trajati 21 mjesec, s time da u to ne ulazi vrijeme potrebno za tehnički pregled i ishođenje uporabne dozvole.

>>VEZANI ČLANCI: 

Kao rok za dovršetak navode se dvije godine od potpisivanja ugovora. Ideja je da se zamjene postrojenja, vagoni, tračnice i ostali dijelova novom dvostrukom reverzibilnom uspinjačom istog sustava i gabarita kao i kod postojeće. 

Inače, Zagrepčani uspinjaču zapravo duguju osječkom poduzetniku Davidu Williamu Kleinu koji je krajem 19. stoljeća sjedio u današnjoj Tomićevoj ulici, u podnožju javnog stubišta, i počeo brojiti prolaznike. Bilo je to poslovno središte, uz Gornji grad, a Kleinu se pješački promet činio dovoljnim da bi na mjestu stubišta izgradio pogon kakav su onomad imali europski gradovi poput Budimpešte i Züricha. Zadržati sadašnji štih bit će zadatak i izvođača najnovije modernizacije, stoji u dokumentaciji objavljenoj u oglasniku javne nabave.

U potpunosti će se rekonstruirati i pogonsko-upravljački sustav te sanirati cigleni zid, temeljito će se očistiti i slivnici, a ideja je i nadograditi sustav odvodnje. Tračnice bi nakon radova trebale imati i pričvrsno rješenje čiji je cilj smanjiti vibraciju i buku, a na gornjoj i donjoj postaji, kako piše u tehničkoj specifikaciji, dodat će se i monitori s prometnim informacijama za putnike.

Detaljan plan radova, kazali su nam ljetos u Gradu, definirat će se nakon potpisa ugovora s odabranim ponuditeljem. Tijekom izrade idejnog i glavnog projekta te nabave i proizvodnje opreme uspinjača će prometovati, a za građevinskih će radova i montaže postrojenja, dakako, biti izvan funkcije. Očekuje se da će obustava prometovanja trajati od šest do 12 mjeseci.

>>VIDEO: Veselica na glavnom zagrebačkom trgu: Folklorna skupina iz Austrije razveselila prolaznike 

Komentara 2

Avatar Senf na kobasi
Senf na kobasi
12:12 31.10.2023.

Izbori?Kaj je sa smećem?Cestama?Škole?Vrtići?Stadion?Jakuševec?Javni prijevoz?Voda i kanalizacija?Itd......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije