Još od svojih ranih učeničkih dana znale su da će se baviti učiteljskim poslom, a uz sve probleme s kojima se danas suočavaju i dalje kažu da im je ljubav prema djeci na prvom mjestu i kako ne žale zbog odluke.
U povodu Svjetskog dana učitelja razgovarali smo s razrednom učiteljicom Jelenom Čeko i profesoricom fizike, tehničkog i informatike Marjom Krstulić iz OŠ Ivana Meštrovića o tome što sve čini učiteljski posao i koje su zablude vezane uz tu profesiju.
–Zaposlila sam se prije tek 4 mjeseca, a budući da je i moja majka učiteljica, znala sam koliko je to težak posao, ali znala sam što je moj poziv - kaže M. Krstulić, kojoj je škola, nakon završenog PMF-a, i prvo radno mjesto.
Sve manje poštovanja
Starija joj kolegica J. Čeko objašnjava da nitko učitelj ne postaje zbog novca, a ni zbog “praznika”.
– Ljudi često misle da mi imamo četiri mjeseca slobodnog, a ne znaju da posao učitelja nije samo uči u učionicu i predavati, već da puno vremena trošimo i na papirologiju, kontakte s roditeljima, pripremu nastave... - reći će ona, iza koje je devet godina rada u razredu pa može pričati i o razlikama u odnosu prema profesorima danas i kad je ona počela raditi.
–Danas roditelji kao da manje poštuju naše zvanje nego prije, a i očekuje se da puno toga radimo umjesto same djece koja su manje samostalna, nitko ih ne usmjerava i to je sve veći problem - zaključuje Čeko.
Krstulić misli da je bitno pristupiti svakom djetetu kao individualcu i pomoći mu i u onome što možda nije vezano samo uz nastavu.
–Učitelj mora istinski voljeti rad s djecom, kako bi mogao izdržati, a najveći problem je papirologija, koje često zna biti nepotrebna - poručuje budućim učiteljima, a na pitanje može li se živjeti od nastavničke plaće kroza smijeh odgovara da ju prijatelji pitaju zašto nakon faksa nije izabrala neko unosnije zanimanje, no priznaje da je ljubav prema ovom poslu presudila.
– Nema ljepšeg osjećaja nego kad mi djeca dođu ispričati svoje dogodovštine, ideje, priče pa čak i probleme - reći će Jelena Čeko, te dodaje da je ”povjerenje s kojim oni ulaze u učionicu pa i ljubav prema učiteljici ono što svakog nastavnika drži u poslu”.
Prijatelji s distancom
Unatoč tome što je, kažu, mladim kolegama sve teže održavati disciplinu u razredu, Marja Krstulić ima načine koji joj pomažu u odnosu s djecom.
–Najvažnije je od prvoga dana uspostaviti odnos ‘prijateljstva s distancom’, da djeca znaju da mi se mogu obratiti ako imaju neki problem, ali da znaju i da imaju vlastitu odgovornost i obveze koje moraju poštivati - zaključuje mlada nastav
Da nema entuzijazma svih učitelja i profesora nikad ne bismo imali ovako dobru djecu. Hvala vam!