Polugodište prvog razreda srednje škole Petra je završila s osam zaključenih jedinica. Nije joj se dalo učiti. Zbog toga su joj roditelji uskratili – sve.
Ispravila sve ocjene
– Tata je jedan dan donio letak o nekom programu na koji me je prijavio. Prvi dan sam plakala, histerizirala, osjećala se kao osuđenik – opisala je 17-godišnja Petra Janković svoje početke mentoriranja.
Riječ je o programu udruge Pragma za mlade od 15 do 20 godina koji imaju slabiji akademski uspjeh i prijeti im izbacivanje iz škole. Mentorice su studentice socijalnog rada koje s učenicima provode vrijeme tijekom školske godine i pružaju im pomoć i podršku u ostvarenju osobnih i obrazovnih ciljeva te pružaju drukčiji pogled na trenutačne probleme, odnose i osjećaje. Petra je prošla svoje jednogodišnje mentoriranje i danas je, kaže, druga osoba.
– Poraslo mi je samopouzdanje. Mentorica mi je postala jako dobra prijateljica pa sam joj mogla o svemu pričati, od škole, društva pa do ljubavnih veza. A što je najvažnije, ispravila sam sve jedinice – s velikim osmijehom na licu kazala je 17-godišnjakinja.
Petra je danas na dramskom studiju ZKM-a. To je oduvijek željela upisati, ali bez mentorice Gordane, kaže, sumnja da bi u tome uspjela. Nalazile su se jednom tjedno, ovisno o obvezama, po 2-3 sata. Uglavnom su to bile šetnje po Gornjem gradu i kava na Trgu.
– Gordana mi je bila velika potpora. I to opušteno druženje u gradu puno mi je pomoglo da se otvorim i više razgovaram s njom i na kraju shvatim da sam imala potpuno krivu sliku o nekim stvarima u životu – kazala je Petra.
Svoje je iskustvo ispričala 15-godišnjoj Boženi Lukendi koja se tek prijavila na ovaj program i uskoro će dobiti svoju mentoricu.
– Idem u školu za modu i dizajn. No, imamo mnogo stručnih predmeta koji mi ne idu dobro. Treba mi potpora i ohrabrenje – kazala je Božena.
Osnovni cilj
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku iz 2001. godine, 12 posto mladih u Hrvatskoj ne završi srednju školu. Prerano odustajanje od školovanja rezultira sporijim socioekonomskim osamostaljivanjem, ali i brojnim socijalnim posljedicama, od nedostatka samopoštovanja, obiteljskih problema, siromaštva, do socijalne isključenosti.
– Osnovni je cilj mentoriranja da mentor i učenik razviju odnos povjerenja, da mogu opušteno o svemu razgovarati, baviti se sportom, izlaziti na koncerte, kina, kazališta, ali i pomoći u organizaciji učenja – objasnila je voditeljica Savjetovališta Pragme Jelena Mališa te istaknula da je program mentoriranja besplatan. Lucija Jug i Klara Suhodolčanin imaju samo riječi hvale za svoje učenike koje mentoriraju jer je veliki napredak očit.