Danas se održava još jedna sjednica Gradske skupštine, a na dnevnom redu ovog puta je 39 točaka, među kojima i prijedlog odluke o ozelenjavanju dvorišta, prijedlog odluke o ustrojavanju i vođenju jedinstvene evidencije komunalne infrastrukture, izmjene i dopune odluka o stipendijama za učenike i studente, ali i Prijedlog plana pripravnosti i odgovora Grada Zagreba na radiološki i nuklearni izvanredni događaj.
Oporbeni zastupnici Kluba HDZ-a i HSLS-a te Kluba zastupnika Plavoga grada i neovisnih Fortuna i Rusak poručili su u jučer kako na dnevnom redu današnje sjednice nema bitnih tema poput GUP-a, gospodarenja otpadom, parkiranja ili razvojnih projekata. Prijenos sjednice gradske skupštine pratite u izravnom video i tekstualnom prijenosu u nastavku.
UŽIVO VIDEO:
TEKSTUALNI PRIJENOS:
11.55 - Nastavak sjednice
Nakon stanke sjednica je nastavljena počevši od prve točke dnevnog reda koja je usvojena, a riječ je o Izvješću o radu gradonačelnika Grada Zagreba za razdoblje 1. siječnja do 30. lipnja 2024.
9.36 - Započinje aktualni sat
Mario Župan: Ovaj problem s Ministarstvom treba riješiti i mi smo tu. Nisam mislio baviti se pitanjem parkinga, ali moram se vratiti - moram vas demantirati, HDZ plaća redovovito parkirane karte. Ima li blokovsko parkiranje i izgradnja podzemnih garaža veze s GUP-om Grada Zagreba?
– Na šta da se sad fokusiram....Samo da ispravim, ja ne govorim o vašim parkirnim kartama, nego o 4 konkretna mjesta koja su rezervirana za HDZ. Rekli ste da ćete retroaktivno pratiti za ovih 10 godina koje niste plaćali. Što se tiče GUP-a, ovaj mjesec će ići ponovljena rasprava, do kraja godine očekujem da će ići na raspravu u Skupštinu.
– Što se tiče GUP-a prenosim zabrinutost građa i investitora da se navodno iz vaših ureda odgovara da gradonačelnik ne želi mijenjati ništa, ne vjerujem u te priče, nada se da će se demantirati i da ćete uvažiti prigovore – rekao je Župan.
– Neke će primjedbe biti prihvaćene, a neke neće i doći će s objašnjenjem – odgovorio je gradonačelnik.
Iskra Mandarić: Početkom tjedna izišlo je u medijima da su roditelji djece s teškoćama u razvoju zabrinuti oko toga gdje će djeca pohađati nastavu jer je još nejasno jesu neke škole dobile odobrenje od Ministarstva za otvaranje posebnih razrednih odjela. Molila bih više informacija oko toga.
– Obraćam se zastupnicima HDZ-a da se založe u ovoj situaciji. Krajem prošle godine smo usvojili plan za inkluzivno obrazovanje koje se odnosi i na vrtić i na škole. Kao Grad smo to ozbiljno shvatili, u vrtiće je ove godine upisano 50 posto više djece s teškoćama u razvoju. U školama je problem jer imamo podijeljene nadležnosti i šokirani smo što je Ministarstvo znanosti za dvije škole odbilo suglasnost, zatražili smo ju za 17 škola. Pisali smo Ministarstvu, nadam se da je to neka greška – objasnila je Dolenec.
Marijana Sumpor: Prije 40 godina sam u jednom njemačkom gradu položila vozački ispit za bicikl. Vozila sam se po kvartu, ali i prema centru grada i u druge gradove koji su bili povezani biciklističkim stazama. 40 godina kasnije, moja djeca ne voze bicikl ni po kvartu. Drago mi je da je krenuo projekt na istoku grada. Zanima me u kojoj fazi je izgradnja i koliko je sigurno za voženje preko noći primjerice?
– Radi se kontiuirano na izgradnji biciklističke infrastrukture. Dobili smo izvođača za središnji dio, od Jadranskog do mosta Mladosti. Pri kraju je prva dionica magistrale Istok. Ta je staza natkrivena, sigurna, imat će pametnu rasvjetu koja se pali pri prolasku biciklista – napomenuo je Korlaet.
Tomislav Domes: Zagreb ima dva programa kojima se u ovoj godini sufinancira preko 50 obnova pročelja, kako napreduju ti programi, kakvi su izgledi za 2025., postoje li poteškoće i koje su?
– To je važna tema, kao i grafiti kojima se dugo potiho bavim. Ispravno ste rekli, Grad ima dva poziva. Novac nije problem, Grad ste značajno financijski opravio, problem je nedostatak izvođača koji bi znali raditi tu vrstu radova. Ti izvođači su raspršeni po cijelom gradu zbog obnove iz potresa. Odlučili smo preko veleposlanika stranih zemalja pustiti glas prema njihovim izvođačima. Nadamo se da će to upaliti – objasnio je Korlaet.
Mislav Herman: Nametanjem teme blokovskog parkiranja, zagrepčanima ste uništili ljeto. Kao što plavim vrećicama niste riješili problematiku otpada, tako ni blokovskim parkiranjem nećete riješiti problem prometa. Planirate li odgoditi odluku donošenja blokovskog parkiranja?
– Baš od svih zastupničkih klubova, vi nas to pitate. Idemo malo unazad, 20 godina se priča o podzemnoj garaži ispod igrališta u Klaićevoj. Ništa niste napravili, mi sada projektiramo garažu kako bi krenuli u realizaciju. Druga stvar, ono što nas je dočekalo je 5000 više povlaštenih parkirnih karata od parkirnih mjesta u prvoj zoni. Mi taj problem nismo proizveli, ali ćemo ga riješiti. Zašto Zagreb ne bi imao blokvsko parkiranje? Stanari centra će lakše doći do svojih parkirnih mjesta, juče smo prezentirali niz mjera kako da se to dogodi – odgovorio je gradonačelnik.
– Vi ste svoju karijeru gradili ležeći ispred jedne garaže u samom centru grada, sjećate li se marica koje su vas skupljale s poda? Odbili ste amandman HDZ-a za izgradnju garaže ipod srednjoškolskog igrališta, toliko o tome koliko uistinu želite i možete riješiti problem parkirališta u Zagrebu – uzvratio je Herman.
– Što se tiče mog staža, ja sam s 21 godinu postao savjetnik UN-a za zaštitu okoliša za cijelu Europu. Magistrirao sam na sveučilištu u Cambridgeu, nadam se da ste čuli za to Sveučilište, poznato je. Što se tiče parkinga, rekli ste da su građani krenuli u borbu za svoje parkinge, a vi ste krenuli u brobu za svoja 4 parkirna mjesta koja 10 godina niste plaćali ni euro. Mi sada uvodimo reda jer smo to otkrili. Licemjerno je ovo što sada govorite, nema više povlaštenih građana – odgovorio je gradonačelnik.
Ivica Lovrić: Svjedoci smo vrlo neobičnih postupaka javne nabave. Nedavno smo imali situaciju da sete za projektiranje podzemne garaže u Klaićevoj ulici izabrali tvrtku koja je osnovana prije 3 godine, ima jednog zaposlenog i to diplomiranog ekonomistu. Ukupan promet u prošloj godini bio im je 175.000 eura, a sada su ugovorili posao od 300.000 eura plus PDV. To je šokantno, međutim ovih dana ste pokrenli nevjerojatan postupak javne nabave vrijedan 4 mil eura + PDV, za savjetovanje uprave Holdniga. Objasnite građanima zašto trošite 5.000.000. eura za posao za koji su članovi Uprave plaćeni bruto plaćom od 5000 eura mjesečno.
– Kad mi bivši Bandićev pročelnik postavlja pitanje o sumnjivoj javnoj nabavi to mi je jedan od najboljih viceva dana. Radi se o konzorciju, bolje se informirajte. Tražio sam da se duplo provjeri ta javna nabava, tvrde mi da je napravljena po ps-u. Što se tiče drugog dijel apitanja, Pariz, Barcelona, Helsinki i Beč su napravili isto što i Zagreb, traže vanjske konzultantske tvrtke koje će im dati savjete oko restrukturiranja koje će dovesti do ušteda. A naplatit će se 80 posto od ovog iznosa, ako ne bude ušteda neće dobiti ništa. Odnosno dobit će samo 20 posto od cijelog iznosa, Nije ideja samo da daju savjete nego da nadziru restrukturiranje. Ako to mogu raditi i svjetski gradovi, zašto ne bi mogao Zagreb – rekao je Tomašević.
– Gradonačelniče, sad sam posebno zatečen. Tri godine ste tvrdili da ste restrukturirali Holding, da ste ga stabilizirali da funkcionira fantastično. Sada izgleda da to ništa nije točno. Vidimo kako je Pariz očistio Seinu, tako ćete i vi zagrebačke ulice. Ja se slažem s vama, treba vam pomoć, ali neće vam pomoći ni savjetnici. Pamtnom savjetnici ne trebaju, a bedaku ne pomažu – uzvratio je Lovrić.
– Budući da je Milan Bandić imao 27 savjetnika, a ja imam dva, nazivate ga bedakom? Ostavili ste Holding u bankrotu, a mi smo sve preokrenuli u samo 3 godine. Sigurno ima još mjesta za napredak i zato ovo radimo – rekao je Tomašević.
Marijana Rimanić: U posljednjih 15-ak godina nije se odveć investiralo u mrežu javnog prijevoza u Zagrebu. Posljedice vidimo i danas. U mandatu prethode vlasti nije izgrađen ni jedan metar novih pruga. Ovaj tjedan je potpisan ugovor s Končarom o nabavi novih 20 tramvaja. Možete li izložiti ukupno stanje nabavljenih vozila i kada se i kojim tempom mogu očekivati na ulicama?
– Nadovezao bi se i na prethodno pitanje. 12 ispravljačih stanica je u katastrofalnom stanju, zbog toga smo imali i velike zastoje u prometu. Idemo tri ispravljačke stanice obnoviti svake godine jer tada mora doći do prekida u tramvajskom prometu. Obnova pruga - Ksaver, Ribnjak, Savska i Branimirova su na redu ove godine. Osim 70 autobusa koje ćemo kupiti na struju ili vodik, osim 65 autobusa koji su došli u našem mandatu iako su prethodno naručeni, osim rabljenih tramvaja i autobusa, planiramo potrošiti 200 milijuna eura u obnovu voznog parka ZET-a u sljedećih nekoliko godina. To je ekvivalent tri sljemenske žičare. 20 tramvaja se prizvodi i doći će najksnije do proljeća iduće godine, nadamo se i ranije, 40 kratkih i 40 dužih tramvaja je još naručeno – odgovorio je Tomašević.
– Hoće li to omugućiti da se poveća frekvencija vožnje nekih linija ili će se samo zamjeniti stari za nove – pitala je Rimanić.
– Ja odgovorno trvdim da ne postoji grad u EU koji je imao obnovu kao Zagreb. Moramo naprviti ogroman iskorak da bi stabilizirali stanje i progustili raspored i da bi više ljudi više koristilo javni prijevoz, a manje automobile – rekao je Tomašević.
Davorka Moslavac Forjan: Pitanje je za direktora ZET-a. Sve informacije sam prikupila od predstavnika stanara. Osjećaju se pojačane vibracije prilikom prolaska tramvaja na relaciji Mašićeva-Kvatrić. Kao glavni problem navode nove tramvaje koji su vjerojatno teži. Žalili su se ZET-u u nekoliko navrata, iz ZET-a su rekli da je to vjerojatno posljedica potresa, ali oni imaju zelenu naljepnicu. Pitanje je, što ZET planira poduzeti po tom pitanju?
– Ja sam osobno stanovnik tog kvarta pa znam o čemu pričate. Maksimirska je planirana u toku iduće godine, radimo na dokumentaciji za to. Neki djelovi su u bitno lošijem stanju i moraju biti zavšreni prije toga. Potres je glavni uzrok toga što se tamo dogodilo – rekao je Bogdanović.
– Stanari predlažu, a čini mi se to razumno, da se ograniči brzina na tom području i dok se čeka sanacija da kolege iz ZET-a izmjere vibracije. Molim va s da poradite na tome – napomenula je Moslavac Forjan.
– Slažem se, neke mjere su moguće. Moramo vidjeti kako će to utjecati na ostali promet – rekao je Bogdanović.
Nikola Zdunić: Sve su učestaliji napadi na strane radnike u našem gradu, što je s Centrom dobrodošlice?
– Bit će otvoren u rujnu. Ideja je pružiti osnovne informacije stranim radnicima i tražiteljima međunarodne zaštite vezanim za njihova prava i obveze – rekao je gradonačelnik.
Marin Živković: Zadnjih dana u medijima opet ima puno priča o priuštivosti stanovanja. Zanima me u kojim fazama je projekt u Podbrežju?
– Stambena zgrada u Podbrežju jedan je od osam strateških projekata ove Uprave i izuzetno nam je važan. Danas istječe rok žalbe na odabir izvođača. Tokm ovog mjeseca će nastupiti ugovoaranje i uvođenje u posao, a rok izvođenja je 22 mjeseca, puno je jer se radi o velikoj zgradi. Bit će završena polovinom 2026. 900-tinjak sugrađana će se moći primiti u toj zgraqdi – rekao je Korlaet.
Trpimir Goluža: Hoćete li osjećati sram kada posjetitelji Lige prvaka vide u kakvom je stanju stadion na Maksimiru koji je u vlasništvu Grada?
– Drago mi je da se Dinamo plasirao, čestitao sam Upravi i otići ću na utakmice. Bio sam na stadionu više puta i dobro surađujemo s novom Uparvom i itekako radimo na tome da se stadion što prije realizira. Da bi se mogao rušiti stari stadion potrebno je proširiti onaj u KRanjčevićevoj koji će biti gotov u rujnu 2026. Da, osjećam sram zbog onih koji su ulupali skoro milijardu kuna na obnovu stadiona koji je ruglo, a osjećat ću ponos kada ga obnovim – rekao je Tomašević.
– U tri i pol godine niste mogli izgradi stadion, ali ste mogli napraviti preduvjete da bude gotov puno prije nego što će biti. Korlaet je tvrdio da će radovi na rekonstrukciji stadiona u Kranjčevićevoj početi u siječnju 2022., a počet će u siječnju 2025. – uzvratio je Goluža.
– Vi koji ste ginekolog dijelite lekcije Koralaetu, profesoru arhitekture, toliko o vama. Ključna stvar za Maksimirski stadio je bilo riješiti imovinsko-pravni spor koji se vozio preko 20 godina. Sada se riješio – rekao je Tomašević.
Dina Vasić: Kako zagrepčani prfitiraju od enormnog dodjeljivanja novca članovima koji su povezni s Možemo!?
– Zastupnik Celakovski kojeg ste spomenuli može vas tužiti za klevetu. 700 udruga na natječaju dobije novac, vi izvučete njih par i na tome se temelji vaša teza – odgovorio je gradonačelnik. Zastupnici se nije svidio njegov ton pa mu je rekla da s njom "lijepo priča jer ona sebe nije pronašla na cesti, i odgovori na postavljeno pitanje".
– Rekli ste da ćete biti drugačiji gradonačenik, ali niste. Isti ste, možda čak i gori. Za razliku od vas ja imam radni staž, nisam ležala po cesti i glumila aktivizam – dodala je Vasić.
– Budući da sam gradonačelnik, mene se može tužiti za klevetu za sve što tu kažem, za razliku od vas. Rekli ste mi "nabijem vas", to je vaš način komunikacije.Kažete mi da sam gori od prethodnog gradonačelnika, a ne znam koji su vam indikatori – odgovorio je Tomašević.
9.30 - Dnevni red je prihvaćen jednoglasno.
9.15 - U ovim trenucima počinje 36. sjednica Skupštine, 40 zastupnika je nazočno. Slaven Dobrović i Tihomir Milovac najavili su nenazočnost.
ukinut im parking i doviđenja.