Gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet održali su konferenciju za medije na temu ulaganja u promet, a nakon toga održat će i redovnu konferenciju.
– Desetljećima se nije ulagalo i potrebno je obnoviti gotovo sve, mostove, nadvožnjake, podvožnjake, plinske cijevi, ceste...Više puta sam govorio da cijevi koje smo ovo ljeto mijenjali u Ilici su bile stare 130 godina. Ako je takvo stanje u glavnoj ulici, jasno je u kakvom je grad stanju – kaže Tomašević.
– Prometne gužve kojima svjedočimo rezultat su izostanka planiranja i podinvestiranja, ali isto tako su rezultat trenda rasta broja uatomobila u Zagrebu – smatra gradonačelnik. U 10 godina, trend rasta je 34 posto, dodao je. Dobar dio europskih metropla, kaže, bilježi puno manji rast, a neki i preokreću trend i smanjuju broj automobila uz ulaganje u javni prijevoz.
– Radovi na Sarajevskoj kreću sljedeći tjedan, to će biti novi južni ulaz u grad. Mnogo se o tome pričalo, ali mi to realiziramo. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura. Sljedeći tjedan kreću radovi na cesti, a vrlo brzo će i na pruzi koja je vrijedna 10,5 milijuna eura – kaže Tomašević. Rok za završetak je kraj 2025. godine, napominje.
– Na zapadu grada je bitan Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavmo imovinsko-pravne odnose, mijenjamo lokacijsku dozvolu i idemo u projktiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine. U GUP-u se nalazi od 80-ih godina, nitko ga nije realizirao do sada. On će znatno rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku te Ljubljansku aveniju. Imat će tri trake u svakom smjeru i tramvajsku prugu, a u Zagrebu samo preko dva mosta može preći tramvaj, ovo će biti treći. Napravit ćemo koridor tako da dođe do dječje bolnice u Blatu – objašnjava.
U GUP-u je i most u Savskoj Opatovini, dodaje, on će biti idući na redu. S istočne strane Jaruna, kaže, bit će pješačko-biciklistički most koji će spojiti Arenu i Jarun.
– Podvožnjak Medpotoki će omogućiti novu vezu sjevera i juga – kaže. Radovi bi trebali započeti iduće godine, dodaje, a trajat će 18 mjeseci.
– Ova ideja se pojavila prije 100 godina, no bilo je problema. To smo do sada rješavali u miru i tišini. Dakle, nova Šarengradska će imati četiri automobilske trake i dodatne u zonama raskrižja kao i pješačke i biciklističke koridore. Prva dionica će biti izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste, napravljeno je idejno rješenje. Početak radova bi trebao biti početkom 2026. godine, dodaje.
– Prijektira se garaža u Klaićevoj, ispod igrališta, imat će oko 800 mjesta. Ispod Paromlina će biti 350 mjesta. Radimo pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana – kaže. Nastavljamo s modelom blokovskog parkiranja, dodaje. U javno savjetovanje je došlo 318 prijedloga, bilo je različitih primjedbi, kaže, brojne su usvojene.
– Spojili smo 2A i 2B, 3A i 3B te 4A i 4B kako bi povećali blokove i omogućili lakše pronalaženje parkinga unutar bloka – objašnjava.
– Novost koju ćemo uvesti da da građani kod kupnje povlaštene parkirališne karte imaju pravo odabrati susjedni blok, u istoj ili nižoj zoni naplate umjesto svog. Ukoliko se nalaze na granici svog bloka npr. uz istočnu granicu 6. bloka, možete odabrati 7. blok za parkiranje – objašnjava.
– Skupština je donijela odluku da oni koji nisu stanari neće moći kupiti PPK – podsjeća. Ono što smo još prihvatili kao prijedlog jest da se produži naplata radnim danom do ponoći kako bi stanari mogli lakše pronaći parkirno mjesto, subotom isto tako, a nedjeljom do 15 sati, dodaje Tomašević.
FOTO Teška nesreća tramvaja i autobusa u Zapruđu
U zadnjih mjesec i pol smo oslobodili 300 parkirnih mjesta što je ekvivalent garaži na Langovom trgu, kaže. A to je samo početak, dodaje. – Danas ćemo objaviti zadnju mapu s blokovima, a primjena će krenuti 26. listopada – ističe Tomašević.
Klizište na Pantovčaku je najveće klizište trenutno aktivno u Hrvatskoj, rekao je Tomašević, to otežava smjer sjever-jug iz Podsljemenske zone. Klizište je aktivno nekoliko desetljeća, ali se sada spustilo za nekoliko metara, pa kad se stabilizira, onda će se graditi nova cesta.
hahahahahaha bandić 2.0 ili su izbori?