Kada sljedeći put svoje vozilo zaustavite na nekom od semafora u gradu, pripazite da to bude najviše metar i pol od bijele zaustavne linije jer biste se u protivnom mogli načekati. Naime, prošli tjedan Zagrebačke su ceste izdale upozorenje vozačima da se zaustave što bliže semaforu jer stotinu križanja u gradu radi na detektor, odnosno uz pomoć kamera koje registriraju vozila.
Sigurnosni rizik
– Problem nastaje kad vozači zaustave vozilo nekoliko metara prije zaustavne linije jer ih tada detektor ili kamera ne registriraju i sukladno tome im se ne upali zeleno svjetlo – kaže se u priopćenju Holdingove podružnice.
Iz ZG cesta dodaju da posljedica toga “može biti prolazak kroz crveno svjetlo i ugrožavanje sebe i ostalih sudionika u prometu”, no podatke o tome koliko je, odnosno je li “ćoravi” sustav uopće uzrok prometnih nesreća, u podružnici nemaju.
Prema podacima iz Gradskog ureda za promet koji nije bio upoznat s upozorenjem Holdingove tvrtke, pola semaforiziranih raskrižja, od ukupno 395 u Zagrebu, sadrži opremu za detekciju vozila – od induktivne petlje gdje se vozila registriraju prolaskom kroz magnetno polje između bakrenih žica postavljenih u asfalt do videodetekcije.
Neuhodanost
Postavljanje induktivne petlje stoji između 2000 i 3000 kuna, a postavljanje “videonadzora” gradski proračun opterećuje s čak 7 do 9 tisuća kuna po križanju. Tako se zaključuje da, iako je uloženo najmanje 100 tisuća eura u sustave videodetekcije vozila, koji se koriste već gotovo 40 godina, optimalna “uigranost” tehnologije i vozača nije dostignuta.
No tko je uopće i znao za da semafori u određenim okolnostima neće reagirati na zaustavljanje vozila?
A ima i toga u Zagrebu? Prva vijest.