Cestari upozoravaju

Vozači čekaju jer ih detektori na semaforima ne registriraju

semafor
PIXSELL
03.10.2011.
u 09:53

Videodetekcija na raskrižjima nije uhodana pa ne reagira priđe li joj se preblizu ili predaleko.

Kada sljedeći put svoje vozilo zaustavite na nekom od semafora u gradu, pripazite da to bude najviše metar i pol od bijele zaustavne linije jer biste se u protivnom mogli načekati. Naime, prošli tjedan Zagrebačke su ceste izdale upozorenje vozačima da se zaustave što bliže semaforu jer stotinu križanja u gradu radi na detektor, odnosno uz pomoć kamera koje registriraju vozila.

Sigurnosni rizik
– Problem nastaje kad vozači zaustave vozilo nekoliko metara prije zaustavne linije jer ih tada detektor ili kamera ne registriraju i sukladno tome im se ne upali zeleno svjetlo – kaže se u priopćenju Holdingove podružnice.

Iz ZG cesta dodaju da posljedica toga “može biti prolazak kroz crveno svjetlo i ugrožavanje sebe i ostalih sudionika u prometu”, no podatke o tome koliko je, odnosno je li “ćoravi” sustav uopće uzrok prometnih nesreća, u podružnici nemaju.

Prema podacima iz Gradskog ureda za promet koji nije bio upoznat s upozorenjem Holdingove tvrtke, pola semaforiziranih raskrižja, od ukupno 395 u Zagrebu, sadrži opremu za detekciju vozila – od induktivne petlje gdje se vozila registriraju prolaskom kroz magnetno polje između bakrenih žica postavljenih u asfalt do videodetekcije.

Neuhodanost
Postavljanje induktivne petlje stoji između 2000 i 3000 kuna, a postavljanje “videonadzora” gradski proračun opterećuje s čak 7 do 9 tisuća kuna po križanju. Tako se zaključuje da, iako je uloženo najmanje 100 tisuća eura u sustave videodetekcije vozila, koji se koriste već gotovo 40 godina, optimalna “uigranost” tehnologije i vozača nije dostignuta.

No tko je uopće i znao za da semafori u određenim okolnostima neće reagirati na zaustavljanje vozila?

Komentara 8

CH
chemica
13:52 03.10.2011.

A ima i toga u Zagrebu? Prva vijest.

DW
dr.who
15:52 03.10.2011.

a što je s onima za pješake?neki se ponekad uopće ne upale(zeleno) ili traje 5 sec. tako da moraš imati brzinu bolta da stigneš na drugu stranu na vrijeme.neki pokazuju zeleno,a s druge strane gori crveno...itd...itd...

UM
Umjereni
11:49 03.10.2011.

Jedan od glavnih razloga zašto vozači ne staju uz samu crtu nego prije jest u tome što ne vide semafor ako stanu uz samu crtu jer im je jednostavno previsoko. Pa se moraju naginjati naprijed iznad volana i u tom čudnovatom položaju motriti na semafor. To se na zapadu rješava dodavanjem dodatnog malog semafora na sam stup semafora, ali na visini metar od zemlje. Kod nas bi naravno takav semafor huligani razbili u roku od jednog dana.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije