Vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima, nekvalitetna vozačka sjedala, blokiranje kotača zbog loše podešene elektronike, zamagljena stakla i smanjena vidljivost zbog neispravnog ventilacijskog sustava... još niz primjedbi na rad ZET-ovih autobusa i servisne službe iznio je Ilija Tadić, predsjednik Sindikata autobusnog prometa ZET-a.
Otpala i dva kotača
– Sve to ugrožava sigurnost putnika i vozača. Naime, zaduženi za održavanje autobusa ne razlikuju zimske od cjelogodišnjih oznaka na autobusnim gumama – tvrdi predsjednik Sindikata.
Nadodaje da kad vozač vrati autobus u garažu radi neispravnosti, oni ga bez promjene isporuče drugoj smjeni.
- Unatoč dnevnim provjerama ispravnosti, iz garaža izlaze vozila s očitim nedostacima, od pokvarenih displeja, vrata ili razbijenih zaštita koje štite od vanjskog otvaranja vrata - govori Tadić. Problem je, dodaje, i u nedostatku stručnjaka. Elektroničara za novu elektroniku u ZET-ovim servisima nemaju.
– Servisna služba sve piše, ali malo radi. U kratkom vremenu imali smo dva slučaja otpadanja kotača u vožnji. Na liniji 219 za Sloboštinu u četvrtak 21. veljače otpao je kotač dok se autobus zaustavljao a isti slučaj se dogodio i u prosincu. Najgori su autobusi u ZET-ovom vlasništvu – ističe Tadić.
Inače, Zagrebački holding je prije desetak dana raspisao i javnu nabavu u vrijednosti 57,8 milijuna kuna za nabavu rezervnih dijelova za autobuse u vlasništvu ZET-a. Optužbe sindikata iz ZET-a odbacuju.
Osluškuju probleme
– Uprava ZET-a cijelo vrijeme osluškuje probleme svojih djelatnika, odnosno radnika, a oni se rješavaju po unaprijed određenoj proceduri. Servisiranje našeg voznog parka usklađeno je s važećim aktima i svim propisima, a sva naša vozila koja izlaze u promet tehnički su ispravna – poručio je Nikola Tomljenović iz Ureda za odnose s javnošću ZET-a.
Predsjednik sindikata pak ističe da se loše održavanje autobusa odrazilo i na zdravstveno stanje vozača.
– Slaba organizacija i stres uzrok su što sve veći broj vozača gubi vozačke dozvole – zabrinuto kaže Tadić.
Kako bi se situacija poboljšala iz sindikata smatraju da se treba napraviti revizija rješenja o rasporedu na radna mjesta i edukacija zaposlenika radi novih tehnologija.
>>Vozači ZET-a napali kontrolora, dobili 3 god. uvjetne – i dalje rade
Ja vjerujem da su ZET-ovi vozači ljudi koji su dosegnuli nirvanu ili najstrpljiviji ljudi na svijetu. Kakve ja sve cirkuse viđam u prometu oko buseva ili u njima svakodnevno, a samo se vozim - mogu misliti čega se oni nagledaju i naslušaju. Zato kapa dolje svima njima. I kad pogledate da pored svega toga gotovo i nema nesreća u kojima sudjeluju, a više od 150 linija ima... ja se uvijek osjećam sigurnom u busu.