Žila kucavica sjeverozapada Zagrebačke županije, takozvana Zagorska magistrala, od danas će 14 mjeseci biti zatvorena za sav promet zbog rekonstrukcije ove iznimno dotrajale i vrlo frekventne prometnice.
Gust promet, koji je posebice pojačan u jutarnjim te poslijepodnevnim satima, u vrijeme najvećih migracija žitelja zagrebačkog prstena prema glavnom gradu zbog odlaska na posao i dolaska s njega, sada će se preusmjeravati preko Zaprešića, s obzirom na skupo prometovanje autocestom od Krapine prema Zagrebu.
Sve će to, strahuju Zaprešićani, samo još više pojačati prometne gužve koje su svakodnevica ovog grada s obzirom na to da je prema Zagrebu trenutačno u funkciji samo jedan izlaz iz Zaprešića.
- S obzirom da zagorskom magistralom dnevno prolazi oko 10.000 vozila, zaprešićka Gradska uprava nije smjela dopustiti da se već tri godine odugovlači izgradnja ceste Novi dvori - West Gate - Jablanovec, koja bi djelomično rasteretila promet kroz Zaprešić. Bojim se da će središte Zaprešića, koje se već godinama guši u prometnim gužvama, ovaj put zadesiti neizdrživi prometni kolaps, zabrinuto poručuje žitelj Zaprešića Denis Begić. Njegovo mišljenje ne dijeli prvi čovjek Zaprešića.
– Obnova Zagorske magistrale odvijat će se u nekoliko etapa, tako da nema bojazni od prometnih gužvi – uvjerava zaprešićki gradonačelnik Željko Turk koji najavljuje za kolovoz ove godine i otvaranje novog izlaza prema Zagrebu na području kompleksa Novi Dvori. Za sada je tamo samo veliko gradilište, no gradonačelnik ističe da će cesta do konca ljeta biti stavljena u promet i olakšati glavobolju žitelja zapadnog dijela županije zbog zatvaranja Zagorske magistrale i eventualnih prometnih gužvi.
A obnova Zagorske magistrale, koja je počela danas i čija je vrijednost veća od 51 milijun kuna, planirana je u okviru programa Betterment i ugovorena s tvrtkom Hidroelektra – Niskogradnja d.d. iz Zagreba. Nadzor nad izvođenjem radova povjeren je tvrtki IGH koja je izradila i projektnu dokumentaciju, priopćili su iz Hrvatskih cesta.
Tijekom radova, koji će se odvijati u četiri faze, Zagorska će magistrala biti zatvorena za promet, a projektom je predviđeno obnoviti kolničku konstrukciju, bankine, urediti raskrižja, autobusna ugibališta, sanirati cestovne objekte i zamijeniti cestovnu opremu i prometnu signalizaciju.
Građani Hrvatskog Zagorja ne da neće koristiti autocestu, oni bi je itekako koristili, ali je ta dionica autoceste abnormalno skupa za to kratku relaciju. Gotovo sam uvjeren da je u ovom izmjenjenom načinu prometovanja neće koristiti niti 5 % Zagoraca. Činjenica je da će se sav promet odvijati preko Zaprešića. Da su stručnjaci autocesta malo poslovno promoćurni i da donesu odluku da se za Zagorce u tih 14 mjeseci, ako ne oslobodi, barem smanji cestarina za 50 %, imali bi itekako koristi od zagorskih automobila. Ovako neće imati nikakve koriste jer se vozači cestarini više inate zbog skupće. Zato savjetujem odgovornim da smanje cestarinu na barem 50 % za Zagorce i svi će imati koristi a ceste će u tom razdoblju biti rasterećene. Zagorce ne mogu natjerati na autocestu, jer je za njih financijski neisplativa zbog visine cijene. A za cestarinu od 5 kuna, stvar bi bila već puno drugačija.