loše stanje javnog prijevoza

Zagrebački HSLS prozvao Tomaševića zbog ZET-a: Pola tramvaja je u kvaru, a prodano je manje karata

Foto: HSLS
1/4
24.06.2024.
u 13:58

U Zagrebu trenutno prometuje 187 od sveukupno 263 tramvaja, od čega 142 novih niskopodnih tramvaja tip NT2200 i NT2300 , što je najveći broj tramvaja u cjelokupnoj povijesti Zagreba.

Pola tramvaja u kvaru, a zaposlenici napuštaju ZET i  prodano 900.000 karata manje, posljedica je upravljanja nove gradske uprave javnim gradskim prijevozom, glavni je zaključak današnje konferencije za medije gradskih zastupnika HSLS-a u Zagrebu. ZET je prošle godine ostvario 207,8 milijuna eura prihoda i 207,7 milijuna eura rashoda, ali je nakon poreza na dobit ostvaren gubitak od 80 tisuća eura i sve to uz subvencije iz gradskog proračuna od 130 milijuna eura kao i ostvarene potpore Vlade na tržištu energije električne i goriva   u iznosu od 20,2 milijuna eura.

Iz HSLS-a smatraju kako ti podaci najbolje pokazuju poraz politike upravljanja Gradskog poglavarstva i uprave ZET-a jer  je prema ovim brojkama ZET uprihodio svega četvrtinu svojih troškova te je postao tržišno nesamostalan. U Zagrebu trenutno prometuje 187 od sveukupno 263 tramvaja, od čega 142 novih niskopodnih tramvaja tip NT2200 i NT2300 , što je najveći broj tramvaja u cjelokupnoj povijesti Zagreba.

POVEZANI ČLANCI:

"Prošlogodišnja nabava novih 28 godina starih rabljenih tramvaja koji su u startu već stariji od medijalne starosti  sadašnjih tramvaja , sigurno neće značajno pomoći javnom gradskom prijevozu ukoliko i oni neće biti adekvatno održavani.   Kao razlog kupovine ovih rabljenih tramvaja Grad Zagreb je naveo potrebu da njima  premostiti vrijeme do dostave 20 novih tramvaja koji su kupljeni u okviru NPO programa Hrvatske vlade.  Broj tramvaja kojim raspolaže ZET sigurno je dostatan za normalno prometovanje javnog prijevoza ukoliko su svi tramvaji ispravni , te također smatramo da se  novac koji je potrošen za nabavu rabljenih tramvaja mogao učinkovitije iskoristiti  za  plaćanje servisa za  Končareve niskopodne tramvaje koji su u prosjeku 11 do 13 godina noviji od bespotrebno kupljenih rabljenih njemačkih tramvaja" navode.

– Poslovni izvještaj ZET-a za 2023. godinu jasno pokazuje da su sve  stavke izvještaja o poslovanju ZET-a  lošije u odnosu na prethodnu  godinu , tehnička ispravnost vozila ZET-a je  povijesno niska a zaposlenici u velikom broju napuštaju ZET nezadovoljni sve lošijim radnim uvjetima.  Zato smatramo  da su gradska uprava  i Tomislav Tomašević u svom mandatu uspješno  preuzeli  samo dio populističkih politika svog prethodnika  u upravljanju Zagrebačkim gradskim prijevoznikom , ali da tu politiku  nisu  uspjeli poduprijeti  poslovno održivim modelom  upravljanja ZET-om što će dovesti do daljnjeg financijskog urušavanja ZET-a i dodatnog  pada kvalitete javnog prijevoza u gradu Zagrebu. Rezultat ovakvih gradskim politika je pola tramvaja u kvaru,  zaposlenici napuštaju ZET te je prodano 900.000 karata manje nego 2022. godine – zaključio je Darko Klasić.

 

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar neugodan
neugodan
11:23 25.06.2024.

Za 4kn koliko kosta karta vozimo se kao bogovi!!! Ovi koji stalno pljuju po TT neka se pitaju sto se radilo zadnjih 20g u vrijeme MB. Sto je gospodo, nema vise pinke, kradje itd??? Da bi zet bio u plusu karta bi valda dosla 40kn. Opet cu glasati za TT samo da HDZ ne dodje na vlast. A Mozemo molim da sto proje rijesi smece te ce tako opet dobiti mandat. Nemojte pasti radi smeca zbog kojeg ste i dobili izbore. Nazovite kineze i neka naprave spalionicu u Resniku. Bit ce gotovi za 1g.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije