Pola tramvaja u kvaru, a zaposlenici napuštaju ZET i prodano 900.000 karata manje, posljedica je upravljanja nove gradske uprave javnim gradskim prijevozom, glavni je zaključak današnje konferencije za medije gradskih zastupnika HSLS-a u Zagrebu. ZET je prošle godine ostvario 207,8 milijuna eura prihoda i 207,7 milijuna eura rashoda, ali je nakon poreza na dobit ostvaren gubitak od 80 tisuća eura i sve to uz subvencije iz gradskog proračuna od 130 milijuna eura kao i ostvarene potpore Vlade na tržištu energije električne i goriva u iznosu od 20,2 milijuna eura.
Iz HSLS-a smatraju kako ti podaci najbolje pokazuju poraz politike upravljanja Gradskog poglavarstva i uprave ZET-a jer je prema ovim brojkama ZET uprihodio svega četvrtinu svojih troškova te je postao tržišno nesamostalan. U Zagrebu trenutno prometuje 187 od sveukupno 263 tramvaja, od čega 142 novih niskopodnih tramvaja tip NT2200 i NT2300 , što je najveći broj tramvaja u cjelokupnoj povijesti Zagreba.
POVEZANI ČLANCI:
"Prošlogodišnja nabava novih 28 godina starih rabljenih tramvaja koji su u startu već stariji od medijalne starosti sadašnjih tramvaja , sigurno neće značajno pomoći javnom gradskom prijevozu ukoliko i oni neće biti adekvatno održavani. Kao razlog kupovine ovih rabljenih tramvaja Grad Zagreb je naveo potrebu da njima premostiti vrijeme do dostave 20 novih tramvaja koji su kupljeni u okviru NPO programa Hrvatske vlade. Broj tramvaja kojim raspolaže ZET sigurno je dostatan za normalno prometovanje javnog prijevoza ukoliko su svi tramvaji ispravni , te također smatramo da se novac koji je potrošen za nabavu rabljenih tramvaja mogao učinkovitije iskoristiti za plaćanje servisa za Končareve niskopodne tramvaje koji su u prosjeku 11 do 13 godina noviji od bespotrebno kupljenih rabljenih njemačkih tramvaja" navode.
– Poslovni izvještaj ZET-a za 2023. godinu jasno pokazuje da su sve stavke izvještaja o poslovanju ZET-a lošije u odnosu na prethodnu godinu , tehnička ispravnost vozila ZET-a je povijesno niska a zaposlenici u velikom broju napuštaju ZET nezadovoljni sve lošijim radnim uvjetima. Zato smatramo da su gradska uprava i Tomislav Tomašević u svom mandatu uspješno preuzeli samo dio populističkih politika svog prethodnika u upravljanju Zagrebačkim gradskim prijevoznikom , ali da tu politiku nisu uspjeli poduprijeti poslovno održivim modelom upravljanja ZET-om što će dovesti do daljnjeg financijskog urušavanja ZET-a i dodatnog pada kvalitete javnog prijevoza u gradu Zagrebu. Rezultat ovakvih gradskim politika je pola tramvaja u kvaru, zaposlenici napuštaju ZET te je prodano 900.000 karata manje nego 2022. godine – zaključio je Darko Klasić.
Za 4kn koliko kosta karta vozimo se kao bogovi!!! Ovi koji stalno pljuju po TT neka se pitaju sto se radilo zadnjih 20g u vrijeme MB. Sto je gospodo, nema vise pinke, kradje itd??? Da bi zet bio u plusu karta bi valda dosla 40kn. Opet cu glasati za TT samo da HDZ ne dodje na vlast. A Mozemo molim da sto proje rijesi smece te ce tako opet dobiti mandat. Nemojte pasti radi smeca zbog kojeg ste i dobili izbore. Nazovite kineze i neka naprave spalionicu u Resniku. Bit ce gotovi za 1g.