Nakon nadzornih kamera u Šubićevoj i Martićevoj ulici, šef zagrebačkog prometnog redarstva Mate Kraljević najavio je kako će se već uskoro proširiti ovlasti njegovih redara; da će moći zaustavljati vozila koja se koriste žutom trakom kojom voze tramvaji i autobusi i naplatiti kaznu od 500 kuna, kao i kamerama nadzirati velika križanja po uzoru na Veliku Britaniju. Naime, kamerama bi se nadzirao prostor križanja koji bi bio označen žutom bojom, a vozila koja za zelenog svjetla ne prođu kroz križanje, na kućnu bi adresu već uskoro mogli dobiti kazne od čak 1000 kuna.
Izmjene zakona
– Sva bi se križanja trebala označiti žutom bojom, boksevima kako ih zovu Englezi, te bi se nadzornim kamerama zabilježili svi oni koji uđu u križanje bez da imaju mogućnost prolaska i tako zakrče križanja. Takvo se ponašanje mora sankcionirati. Vožnja žutim trakama nadzirala bi se fizički, a u slučaju da se na nas prenesu ovlasti za što su potrebne zakonske izmjene, prometni bi redari bili ovlašteni zaustaviti i kazniti vozače koji ne poštuju zakon – objasnio je Mate Kraljević.
Kolika će biti investicija u novi projekt nadzora prometa Kraljević nije htio nagađati, no tvrdi da to “neće biti investicija zbog koje će proračun trpjeti”.
Za projekt je poslan službeni zahtjev Ministarstvu unutarnjih poslova u kojemu se traže spomenute ovlasti i izmjene zakona te predlaže izrada prometne analize u metropoli koja bi pokazala koja su križanja najkritičnija i gdje se treba hitno intervenirati.
Osim što predlažu MUP-u da dio ovlasti nadzora prometa prenesu na njih, već je započelo preuzimanje dijela posla vezanog za pauk-službu Zagrebparkinga.
Naime, prema izmjenama zakona Prometno redarstvo već danas ima mogućnost zauzeti mjesto policije koja izdaje naloge za dizanje nepropisno parkiranih vozila u Zagrebu. Zakon je prilagođen potrebama metropolskih redara još 2008. godine. Ideja o formiranju prometnog redarstva u gradskoj se upravi prvi put spomenula još 2000. godine.
I još kamera
– Zakonski već sada imamo ovlasti ispisati naloge pauk-službi i preuzeti taj posao tako da policajci više neće morati dežurati u Zagrebparkingu. Samo je potrebno još uskladiti neke tehničke detalje – kaže Kraljević i tako najavio svoj “povratak” u Zagrebparking, Holdingovu podružnicu koju je vodio više od 20 godina.
O tome koliki će biti učinak od projekta nadzora križanja i takozvanih žutih traka govore brojke dosadašnjeg nadzora videokamerama na Šubićevoj i Martićevoj.
Videosustav za nadziranje prometa u tom dijelu grada postavljen je 12. 12. prošle godine, a do danas su šest kamera oko tržnice kod Kvaternikova trga evidentirale više od 4300 prometnih prekršaja, svaki vrijedan između 300 i 500 kuna.
Novac koji je Kraljevićeva ekipa do sada izbila iz novčanika vozača slijeva se u proračun glavnoga grada.
Najavljeno je i širenje videonadzora na šire područje centra.
Na ukupno 75 lokacija bit će postavljeno 225 kamera, a iz proračuna je izdvojeno oko 20 milijuna kuna za realizaciju projekta koji se uglavnom naziva "big brotherom".
Nije mi jasno dokad ovaj narod može trpjeti tolike budale