Najavljeni dolazak novog konkurenta na tržište taksija u Zagrebu, koji bi po principima poslovanja svakom vlasniku vozila omogućio usputnu zaradu obavljajući taksi djelatnost, u najmanju ruku šokirao je sve registrirane taksi tvrtke.
Jednostavno funkcioniranje
– Siva ekonomija – tako to ukratko opisuju zagrebački taksisti složni u jednom – dolazak tehnološke tvrtke Uber, koja samo u ovoj godini na globalnoj razini očekuje deset milijardi dolara prihoda, kršenje je uređenih pravila postavljenih na domaćem tržištu.
I dok taksisti zbog propisa samo za obnovu dozvola moraju ishoditi petnaestak različitih dokumenata i potvrda i uplatiti iznos od 1500 kuna, potencijalni Uber-konkurenti tu bi cijelu proceduru izbjegli jer tehnički je riječ o vožnji koja “nužno ne mora biti standardna vožnja taksijem”.
Naime, način funkcioniranja Ubera jednostavan je – korisnik putem telefona instalira program kojim se naručuje prijevoz. Nakon zaprimljenog zahtjeva, poziv se prosljeđuje najbližem Uber registriranom vozaču. Vožnja se naplaćuje tako da se novac skida s bankovnog računa, pri čemu Uber uzima svoj dio, a preostali iznos prosljeđuje se vozaču.
– Neće imati licencu, a radit će jednaki posao za koji svi taksisti moraju imati dozvole. To sve liči na dolazak neke opcije koja nema propise i nije legalna – poručio je Jozo Kovačević, predsjednik udruženja Radio taksi Zagreba.
I dok domaći taksisti, bez obzira na to za koju tvrtku rade, osim uvjeta propisanih za vozila moraju imati položen poseban taksi i majstorski ispit, obavljen liječnički pregled i potvrdu da nisu kažnjavani, Uber vozačima dovoljno je tek da imaju vozačku dozvolu. Takve vozače nedavno je zabranila i Njemačka štiteći ujedno one registrirane taksiste koji moraju zadovoljiti sve uvjete sigurne vožnje jer Uber vozači nisu pod regulativom o sigurnosti putnika i kvaliteti usluge.
Nemaju licencu
– Nemam ništa protiv da Uber nudi posao licenciranim taksistima, ali davati tu mogućnost nekome tko nema licencu i ne plaća porez, a naplaćuje uslugu ilegalno je – kazao je Mići Kuzmanović, vlasnik tvrtke Zebra taksi.
I dok se procjenjuje kako je na području Zagreba nešto više od 1400 taksista, protivnici novih konkurenata su i vlasnici Eko taksija jer, kako naglašavaju, u Zagrebu ne postoji deficit autotaksi vozila, što čini razliku u odnosu na tržišta gdje se Uber probio ponajviše zbog činjenice da je u pojedinim gradovima jedan od većih problema bio nedovoljan broj taksi vozila, kao što je to slučaj s Parizom.
– Inzistirat ćemo da se prilagode i poštuju zakone koji reguliraju putnički prijevoz, a što nije dosad uvijek bio slučaj u zapadnoeuropskim gradovima gdje Uber posluje – poručili su iz Eko taksija.
neka vam je taksisti, predugo ste radili sto ste htjeli od nas, nadam se da ne ocekujete da stanemo na vasu stranu sada... spustit cete vi lipo cijene i raditi za placu ko i ostatak drzave... a ne ko do sada, start 10, km 5, cekanje 40, nebi da se vozim u limuzini dok me hostesa ceska po j.....