Otiskom prsta evidentirat će se dolazak i odlazak zaposlenika iz gradske uprave. Novi sustav kontrole koji bi se trebao provoditi u prostorijama na Trgu Stjepana Radića od Nove godine, procjenjuje se, koštat će oko 200 tisuća kuna, a svi zaposlenici već su dobili obavijest u kojoj se traži njihov pristanak na kontrolu.
Suvremenije i brže
– Kontrolu ćemo napokon napraviti kako Bog zapovijeda i imat ćemo europsku upravu – komentirao je kratko gradonačelnik Milan Bandić.
Takozvana biometrijska metoda evidencije i kontrole radnog vremena podrazumijeva uzimanje tri karakteristične točke s prsta na osnovi kojih se izrađuje matematički model evidentiranja, a po njemu se raspoznaje osoba.
– Uvodi se suvremeniji i brži način evidentiranja i kontrole radnog vremena. Grad Zagreb obavijestio je svoje djelatnike zašto će uzeti dio otiska prsta te da je za taj postupak potrebna njihova suglasnost. Ovako se onemogućuje dosad primijećenu zlouporabu “štancanja” kartica odsutnih djelatnika – kazao je pročelnik Vidoje Bulum. Iako gradonačelnik očekuje da će većina zaposlenih pristati da pri svakom ulasku i izlasku prislanja prst na biometrijski uređaj, već postoje pritužbe zaposlenika.
– Javljaju se ljudi koji pitaju moraju li oni na to pristati, a mi smo dobili odgovor od državnog sindikata da se njima mora ponuditi alternativni način – kazao je Vlado Korbar, sindikalni povjerenik zaposlenika gradske uprave.
“Loša iskustva”
Evidenciju zaposlenika uz pomoć otiska pokušali su uvesti u Medulinu, no ona nakon pobune zaposlenika nije zaživjela. – Sustav se uveo bez suglasnosti djelatnika. No na kraju nije zaživio jer ga je Agencija za zaštitu osobnih podataka stavila izvan snage – dodao je Korbar. Iz agencije pak poručuju da je Zagreb osigurao potrebne uvjete te da će se otisak koristiti samo za ovu svrhu. Onima koji pak ne pristanu omogućeno je da se evidentiraju uz pomoć PIN-a.
Cijena ovakvog sustava u Jordanu je 120 JOD ili oko 1100 Eura, ukljucujuci i potrebne servere