Euro Test, konzorcij u koji je udruženo 18 autoklubova iz 17 zemalja, jučer je u prostorijama HAK-a predstavio rezultate godišnjeg istraživanja javnog gradskog prijevoza u kojem su ocijenjene 23 europske metropole, među njima i Zagreb. Komparativno istraživanje koordinirao je Odjel za planiranje prijevoza i prometno inženjerstvo Sveučilišta u Stuttgartu.
Projekt je uz četiri osnovna kriterija: kvalitetu ponude, kvalitetu transfera, kvalitetu informacija te cijenu karata u obzir uzeo i mišljenje putnika koji su svojim primjedbama i prijedlozima sudjelovali u izradi studije. Zagreb je jedino u segmentu cijene vozne karte uspio ostvariti pozitivan rezultat te je završio na posljednjem, 23. mjestu, iza Praga, Budimpešte i Ljubljane.
Problem su automobili
– Iako bi se pretpostavilo da osobna vozila ne sudjeluju uvelike u javnom prometu, ona to zasigurno čine jer se pedeset posto prometa u Zagrebu odnosi upravo na kretanje osobnih vozila što uzrokuje velika opterećenja, a ne zaboravimo pritom na emisije štetnih plinova – rekao je zamjenik voditelja projekta Euro Testa Darko Brozović.
Zanimljivo je da je u studiji velika pozornost posvećena sustavu "Park & Ride" koji se kod nas gotovo potpuno ignorira. Unatoč tome što se prometni stručnjaci već dugo zalažu za stimuliranje vozača koji svoje automobile ostavljaju u rubnim dijelovima grada, kod nas takav koncept još nisu zaživio.
Međunarodna studija pohvalila je nove tramvaje i novi naplatni sustav, no ni to nije pomoglo javnom gradskom prijevozu u postizanju boljeg rezultata.
Trebaju nam pravi uzori
– Ruku na srce, ne smijemo biti razočarani rezultatom jer je to posljedica prošlih vremena. Zagreb, na primjer, nikada nije bio domaćin neke velike manifestacije kao što je olimpijada koja je Münchenu poslužila da potpuno osuvremeni javni prijevoz – istaknuo je Brozović.
Zamjenik voditelja projekta istaknuo je kako se nada da će čelnici zagrebačkog javnog gradskog prijevoza stupiti u kontakt s hrvatskim predstavnicima Euro Testa i prihvatiti njihove prijedloge i smjernice. Dobar početak, smatraju stručnjaci, mogla bi biti izrada web-planera koji bi turistima pomogao u snalaženju i eventualna revizija voznih redova i samih rasporeda linija. Zamjenik direktora ZET-a Dubravko Baričević zaključio je da je velik problem javnog prijevoza pretrpanost gradskih ulica automobilima. Naime, njima dnevno prometuje otprilike pola milijuna osobnih automobila. Za loše rezultate okrivio je i iznimno loš odnos vozača prema javnom prijevozu te nepoštovanje prometnih pravila.
tko je to utvrdio da je hrv . na zadnjem mijestu i po kojem standardu???????NIJE ISTINA zivim dvadest godina u italiji i da bih presao pud od 7 km do grada svaki sat imam autobus sramota hrvatska je jedna odedna od evropskih drazava koja ima jedan od najboljih sredstava i najcistijih gradova u svetu to mogu reci a i utvrdio sam pozdrav