Glasne primjedbe na ponašanje vozača ZET-ove autobusne linije 268 Velika Gorica – Zagreb uobičajene su putnicima koji se njome svakodnevno koriste. Štoviše, toliko su česte da prepirke u vožnji na relaciji putnici – vozač već brojni Velikogoričani doživljavaju kao “dodanu vrijednost” karte koja od Gorice do Zagreba i natrag stoji visokih 40 kuna.
Tako je već godinama, liniju koja je ZET-u najprofitabilnija i kojom se dnevno preveze i do 30 tisuća građana mnogi doživljavaju kao “kažnjeničku bojnu”, u koju se šalju najnekulturniji i najbezobrazniji vozači koji si uzimaju za pravo, komentiraju putnici, njih podučavati kulturi.
Tako se na dionici koja traje pola sata znalo događati da vozači zaustave autobus i otrče u dućan sanitarija, ostavljaju volan da bi se na harmonici autobusa svađali s putnicima ili ih tjeraju iz vozila. Bilo je i vožnje i istodobnog razgovaranja na mobitel, kršenja voznog reda ili samovolje određivanja početka i završetka druge zone i ostalog, što sve više nalikuje na cirkus.
Urlanje na ulazu
Zbog brojnih pritužbi i svađa u autobusima odlučili smo ispitati Goričane o njihovim iskustvima. Kašnjenje autobusa i gužve najveće su zamjerke, a tek na treće mjesto sugovornici stavljaju bezobraštinu. Kažu da su pritužbe ipak urodile plodom pa je na liniji 268 ostalo tek “troje nekulturnih vozača”. A prigovora građana na 268, kažu u ZET-u, bude po jedan u dva tjedna, ništa neobičnije nego na drugim linijama.
Zbog putnika koji nemaju kartu zaustave autobus i tako čekaju 10 minuta bez obzira na druge koji onda kasne
Lorena Petrac
putnica, studentica
– Čekao sam autobus, a kada je vozač otvorio vrata, prvo je počeo vikati mislim li ili ne mislim ući. Dok sam izvlačio novčanik, urlao je da ako nemam namjeru platiti kartu mogu odmah van. Svađali smo se do Buzina, iako sam platio kartu odmah – prepričava 28-godišnji Bruno. “Iživljavanju” na 12-godišnjoj djevojčici svjedočila je 21-godišnja Lorena Petrac.
– Djevojčica je ušla na druga vrata, imala je slušalice na ušima, a on je na nju prvo vikao na mikrofon, a onda zaustavio autobus i došao do nje. Imam osjećaj kao da im je najdraže zaustaviti autobus kad netko od putnika nema kartu i tako ostati na stajalištu bez obzira na to što drugi s kartama kasne – kaže Petrac.
I oni su samo ljudi
Otvaranje samo prvih vrata za velikih gužvi zamjera Martina Pilat, kaže da ljudi tako znaju ulaziti u autobus i po 10 minuta, a nezaustavljanje na stajalištu unatoč najavi putem tipke stop nešto je što zamjera 20-godišnja Eva Binder.
Foto: Davor Višnjić/Pixsell
– S vozačima sam se posvadila sigurno 40 puta. Naravno da ima i pristojnih – kaže 58-godišnja Danica H. koja se ZET-om vozi godinama. U ZET-u kažu da svađe na linijama izazivaju uglavnom putnici koji nemaju karte.
– Linija 268 jedna je od opterećenijih. I naši su vozači samo ljudi pa je pogreška u reakciji, osobito u stresnom okruženju, moguća. Većina profesionalno radi svoj posao pa nam je žao kad se zbog pojedinaca na sve preslikava negativan predznak – objašnjava Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.
>> Problemi ZET-ove linije 268: Čemu vozni red kad ga se autobusi ne drže?
Pozivam novinare i šefove u ZET da dodju na autobusno stajalište linije 268 u terminu od 17-19h. Hvala.