U svim je fazama bilo teškoća, ali i poskupljenja planiranih radova, pa je ukupna vrijednost projekta nepoznata javnosti. Rečenica je to kojom se objašnjava najnoviji prijedlog oporbenih vijećnika u Gradskoj skupštini u kojem traže od gradonačelnika Milana Bandića da im na idućoj sjednici podnese izvješće o gradnji žičare. I to sa svim detaljima, od analize i ocjene dosadašnje realizacije projekta po fazama do vrijednosti s popisom svih dodatno ugovorenih radova.
Počeli u siječnju 2019.
Točnije, traži to Klub nezavisnih zastupnika kojim predsjeda Renato Petek, pa je Večernji list odlučio isti upit proslijediti gradskoj upravi, u kojoj kažu da je ukupna vrijednost žičare u lipu – 514,307.097,60 kuna.
– Troškovi na žičari sukladno sklopljenim ugovorima i aneksima iznose 389,672.810,49 kuna za građevinske radove, 695.516,06 kuna za sanitarno opremanje te 123,938.771,05 kuna za dopremu i ugradnju opreme – ističe Dinko Bilić, pročelnik Ureda za izgradnju grada. Razlika je to u odnosu na kredit koji je lani u prosincu digao Zagrebački električni tramvaj na ime izmirenja troškova kompletne investicije u iznosu od 537 milijuna kuna. Točnije, riječ je o 22,7 milijuna kuna manjoj “cifri” od one navedene u kreditu. Pitali smo stoga Grad Zagreb znači li to da će žičara stajati manje nego što su predvidjeli, odnosno je li došlo do promjene iznosa kredita ili kredit podrazumijeva još neke dodatne stavke nevezane uz same postaje žičare, poput gradnje pristupnih cesta, no odgovor do zaključenja broja nismo dobili.
No nisu odustali od toga, najavio je nedavno gradonačelnik, da žičaru još i prijave na EU fondove, što je “u tijeku”. Detalje iz Grada još ne otkrivaju, no kažu da je projekt kojim će trenutačno najveću gradsku investiciju prijaviti za novac Europske unije pri kraju. Objašnjavaju da se završetak ispitivanja žičare očekuje sredinom studenog, a odmah potom slijedi ishođenje uporabne dozvole. No bez obzira na to što se formalna probna vožnja tek očekuje, gondole već neko vrijeme klize sajlama od Gračana do vrha Medvednice, što tamošnji stanovnici ovjekovječuju fotografijama.
– Krajem rujna i početkom listopada počele su aktivnosti na uređenju okoliša građevina i žičare, kontrola električnih instalacija za upravljanje žičarom te fino podešavanje opreme – piše na stranici Grada Zagreba, dok pročelnik Bilić objašnjava što se sve dosad napravilo.
– Radovi su započeli 25. siječnja 2019. godine, a prva faza obuhvatila je gradnju garaže i svih temelja duž koridora za osiguranje preduvjeta za montažu opreme. Tijekom druge faze izvršena je montaža – ističe Bilić.
Žičara bi definitivno trebala proraditi do početka skijaške sezone na Sljemenu, kako najavljuju iz Grada, no ciljaju da otvorenje bude prije početka Adventa kako bi donja stanica mogla biti jedna od lokacija na kojoj će se manifestacija odvijati. Sve, uključujući i organizaciju Adventa, ovisi o mjerama koje će propisati Nacionalni stožer i smjeru u kojem će se epidemija razvijati.
Grad: Kasni zbog korone
Iako službenog datuma još nema, ako računamo da bi manifestacija mogla početi isti vikend kad pada prva nedjelja Došašća 29. studenog, to znači da bi žičara mogla proraditi prije tog datuma. Barem ako se opet ne dogodi neka nepredvidljiva situacija. Naime, otvaranje već sad kasni pet mjeseci i to zbog, kako navode iz Grada, “objektivnih razloga uzrokovanih pandemijom koronavirusa zbog koje dobavljači iz Austrije nisu mogli dostaviti potrebnu opremu”. A nisu mogli dolaziti ni radnici iz tvrtke Doppelmayr, specijalizirane za gradnju žičara. Podsjetimo, najavljivalo se da će gračanska žičara biti otvorena 31. svibnja, na Dan grada Zagreba, potom je Bandić sve pomaknuo na rujan, a onda su se rokovi još nekoliko puta pomicali. Kad je sve bilo u fazi projekta, cijena radova, kojima je glavni izvođač GIP Pionir, prvotno je iznosila 300 milijuna kuna bez PDV-a.
U alpama skoro svako selo ima svoju zicaru, a uskiro konacno ponovo i Nas Zagreb!