Gradskog pročelnika za financije Slavka Kojića Milan Bandić danas je
tek na primjedbu novinara izbacio s liste predstavnika Grada koji će
zajedno s tri izaslanika Vlade sjediti u radnoj skupini zaduženoj da
financijski procijeni svaki od pet nagrađenih radova za gradnju novog
terminala zračne luke.
Poglavari su, naime, danas otkrili tri predstavnika Grada, a među njima
se našao i Kojić, koji su, podsjetili su Bandića novinari, dioničar
IGH, tvrtke koja je zajedno s arhitektima Brankom Kinclom i Velimirom
Neidhardtom odnijela pobjedu na međunarodnom natječaju za idejno
rješenje terminala. Usto, Kojić je i član Nadzornog odbora IGH.
– Nisam siguran da je Kojić u sukobu interesa – upitao se Bandić,
međutim, ipak je u radnu skupinu umjesto Koića predložio njegovu
zamjenicu Vjeru Salopek, koja se kao članica pridružila Ivi Čoviću,
šefu Holdinga te Davoru Jelaviću, pročelniku za graditeljstvo.
Pet konkurenata
Podsjetimo, i premijer Sanader i gradonačelnik Bandić ocijenili su da
je pobjednički rad preskup i zato su zatražili osnivanje radne skupine
za financijsku procjenu. IGH je, naime, tek nakon natječaja projekt
procijenio na 280 – 300 milijuna eura, a maksimalna cijena do koje bi
se išlo je 240 – 250 milijuna.
Tek nakon procjene donijet će se odluka prema kojoj će se projektu
graditi. Otvorila se tako mogućnost da terminal ipak dobije potpis
svjetskih arhitekata – Shigeru Bana, Normana Fostera, GA Towera 151 i
Studija A (hrvatsko-engleskog tima) ili pak Zahe Hadida.
Jure Radić, direktor IGH, i dalje šuti, pa je nemoguće doznati kakve bi
se preinake u pobjedničkom radu trebale napraviti da se snizi cijena.
Rok za izgradnju terminala već je pomaknut sa 2011. na 2012. godinu, a
procjenjivanje će ga dodatno otegnuti, pa se nametnulo pitanje zašto
projektanti na natječaju nisu priložili i cijenu gradnje.
– Svi arhitekti su potpisali da prihvaćaju propozicije natječaja, a
jedan od uvjeta bio je da se projekt može izvesti unutar 240 milijuna
eura – tvrdi Boško Matković, direktor aerodroma. Kako se ovim
natječajem birao izgled terminala, arhitekti nisu prilagali cijenu
gradnje jer se ona može izračunati tek kada se izradi izvedbeni
projekt. Ali su zato, tvrdi Matković, jamčili da će izvedbeni projekt
izraditi unutar te svote. Kako će radna skupina procijeniti radove kada
je riječ o idejnim rješenjima?
Račun za staklo i beton
– Izračunat će se koliko koštaju osnovni elementi koji moraju biti dio
svakog terminala, poput zračnih mostova, check in-a..., zatim će se
raščlaniti svaki projekt i izračunati koliko je stakla, betona,
čelika... potrebno za njegovu gradnju. Te će se količine potom
pomnožiti s cijenom materijala i dobit će se gruba procjena – objasnio
je Matković.
Odgađa se za bolja vremena?
Kada će Vlada, uz Grad većinski suvlasnik zračne luke, imenovati svoje predstavnike u zajedničku radnu skupinu, danas nismo uspjeli doznati. Ovaj tjedan nije bilo sjednice Vlade, pa se pretpostavlja da će se to učiniti na jednoj od idućih sjednica. Već se nagađa da Vlada, pritisnuta svjetskom financijskom krizom, zapravo osnivanjem radne skupine projekt gradnje novog terminala odgađa za neka bolja vremena. To očito odgovara i Gradu jer su i mnogi najavljeni gradski projekti na dugom štapu.