NOVI AERODROM Poglavarstvo predložilo ekipu za financijsku ocjenu terminala

Zračna luka: Zbog probijene cijene izbor projektanta novog terminala – na početku

06.11.2008.
u 23:19

Gradskog pročelnika za financije Slavka Kojića Milan Bandić danas je tek na primjedbu novinara izbacio s liste predstavnika Grada koji će zajedno s tri izaslanika Vlade sjediti u radnoj skupini zaduženoj da financijski procijeni svaki od pet nagrađenih radova za gradnju novog terminala zračne luke.

Poglavari su, naime, danas otkrili tri predstavnika Grada, a među njima se našao i Kojić, koji su, podsjetili su Bandića novinari, dioničar IGH, tvrtke koja je zajedno s arhitektima Brankom Kinclom i Velimirom Neidhardtom odnijela pobjedu na međunarodnom natječaju za idejno rješenje terminala. Usto, Kojić je i član Nadzornog odbora IGH.

– Nisam siguran da je Kojić u sukobu interesa – upitao se Bandić, međutim, ipak je u radnu skupinu umjesto Koića predložio njegovu zamjenicu Vjeru Salopek, koja se kao članica pridružila Ivi Čoviću, šefu Holdinga te Davoru Jelaviću, pročelniku za graditeljstvo.

Pet konkurenata
Podsjetimo, i premijer Sanader i gradonačelnik Bandić ocijenili su da je pobjednički rad preskup i zato su zatražili osnivanje radne skupine za financijsku procjenu. IGH je, naime, tek nakon natječaja projekt procijenio na 280 – 300 milijuna eura, a maksimalna cijena do koje bi se išlo je 240 – 250 milijuna.

Tek nakon procjene donijet će se odluka prema kojoj će se projektu graditi. Otvorila se tako mogućnost da terminal ipak dobije potpis svjetskih arhitekata – Shigeru Bana, Normana Fostera, GA Towera 151 i Studija A (hrvatsko-engleskog tima) ili pak Zahe Hadida.

Jure Radić, direktor IGH, i dalje šuti, pa je nemoguće doznati kakve bi se preinake u pobjedničkom radu trebale napraviti da se snizi cijena. Rok za izgradnju terminala već je pomaknut sa 2011. na 2012. godinu, a procjenjivanje će ga dodatno otegnuti, pa se nametnulo pitanje zašto projektanti na natječaju nisu priložili i cijenu gradnje.

– Svi arhitekti su potpisali da prihvaćaju propozicije natječaja, a jedan od uvjeta bio je da se projekt može izvesti unutar 240 milijuna eura – tvrdi Boško Matković, direktor aerodroma. Kako se ovim natječajem birao izgled terminala, arhitekti nisu prilagali cijenu gradnje jer se ona može izračunati tek kada se izradi izvedbeni projekt. Ali su zato, tvrdi Matković, jamčili da će izvedbeni projekt izraditi unutar te svote. Kako će radna skupina procijeniti radove kada je riječ o idejnim rješenjima?

Račun za staklo i beton
– Izračunat će se koliko koštaju osnovni elementi koji moraju biti dio svakog terminala, poput zračnih mostova, check in-a..., zatim će se raščlaniti svaki projekt i izračunati koliko je stakla, betona, čelika... potrebno za njegovu gradnju. Te će se količine potom pomnožiti s cijenom materijala i dobit će se gruba procjena – objasnio je Matković.


Odgađa se za bolja vremena?

Kada će Vlada, uz Grad većinski suvlasnik zračne luke, imenovati svoje predstavnike u zajedničku radnu skupinu, danas nismo uspjeli doznati. Ovaj tjedan nije bilo sjednice Vlade, pa se pretpostavlja da će se to učiniti na jednoj od idućih sjednica. Već se nagađa da Vlada, pritisnuta svjetskom financijskom krizom, zapravo osnivanjem radne skupine projekt gradnje novog terminala odgađa za neka bolja vremena. To očito odgovara i Gradu jer su i mnogi najavljeni gradski projekti na dugom štapu.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije