Zbog vinjeta, koje su Slovenci za promet svojim autocestama uveli u
lipnju prošle godine, mi plaćamo skuplju cestarinu na autocesti
Zagreb-Macelj. Naime, osim što je uvođenje vinjeta za vožnju slovenskim
autocestama razljutilo pola Europe, utjecalo je na smanjenje prometa
autocestom Zagreb-Macelj pa je upravitelj autoceste - koncesijsko
društvo u kojem 51 posto vlasničkog udjela ima njemački građevinski div
Strabag, a 49 posto Hrvatska - odlučio od 23. siječnja pet posto povisiti
cijene cestarine na toj autocesti.
– Studija isplativosti pokazala je da moramo povisiti cijenu cestarina.
Zbog kreditiranja stranih banaka autocesta u svakom trenutku mora biti
isplativa i mi smo se morali odlučiti za ovaj za građane nepopularan
potez – rekao nam je član uprave Autoceste Zagreb-Macelj Aleksandar
Čaklović.
A zbog čega su nastali gubici, direktor Čaklović nam je potanko
objasnio.
– Najveći utjecaj imalo je uvođenje vinjeta u Sloveniji. Prosječan
ljetni dnevni promet u srpnju i kolovozu na našoj autocesti pao je
sedam posto u odnosu prema godini prije. Istodobno je na autocesti
Zagreb-Goričan promet povećan. Očito je turistima iz zapadne Europe
bilo preskupo platiti 35 eura za slovensku vinjetu za dva brza prolaska
i odlučili su se putovati na Jadran preko Mađarske.
Drugi je razlog složena gospodarska situacija koja se počela
primjećivati već prije ljeta. Treći je turizam koji je “čudna biljka”.
Jedne godine turisti više vole Jadran, a druge neku drugu destinaciju.
Ali kao što rekoh, glavni je razlog uvođenje vinjeta u Sloveniji – kaže
Čaklović.
Od 1. siječnja za autocestu Zagreb-Macelj ipak je stigla i dobra
vijest. Početkom godine počela je vrijediti odluka Ministarstva mora,
prometa i infrastrukture kojom se zabranjuje tranzitni teretni promet
na državnoj cesti D1, zbog koje je autocesta Zagreb-Macelj trpjela
velike gubitke, a stanovnici Zagorja tutnjavu teških kamiona pokraj
svojih kuća.
Sada će se tranzit teretnog prometa morati isključivo odvijati
autocestom, a ne više starom Zagorskom magistralom. Iako će im
se povratkom teretnog prometa znatno napuniti blagajna, Autocesta
Zagreb-Macelj ipak se odlučila za poskupljenje cestarine.
UDAR NA DŽEP VOZAČA Autocesta Zagreb-Macelj zbog pada prometa poskupjela pet posto