Ana Preost, Zagrebparking:

Parkirališne zone u gradu se zasad neće značajno širiti

Ana Preost Zagrebparking
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
1/2
08.10.2014.
u 12:06

Direktorica Zagrebparkinga u razgovoru sa čitateljima Večernjaka na Dežurnom telefonu govorila o parkirališnim zonama, naplati parkiranja, situacijama kada pauk diže vozilo, povlaštenim kartama...

Parkirališne zone neće se širiti, a pauk će vam dignuti auto isključivo na izdani nalog službene osobe, a to su prometni ili komunalni redar i policajac.

Objasnila je to voditeljica Zagrebparkinga Ana Preost u gostovanju na Dežurnom telefonu Večernjeg lista. Sa svojim suradnicima Robertinom Ojdenićem iz odnosa s javnošću Podružnice i Darkom Knezovićem iz Službe za javna parkirališta s čitateljima je razgovarala sat vremena, a ovdje objavljujemo odgovore na pitanja iz toga razgovora, kao i one na upite postavljene mailom na gradska@vecernji.net.

::Mali sam poduzetnik, imam u Miramarskoj dućan i privatni auto kojim obavljam i djelatnost. Zašto ne mogu dobiti dozvolu za parkiranje ispred dućana?
Morate zatražiti potrebne obrasce, provjeriti zadovoljavate li propisane uvjete I doći do nas pa ćemo vidjeti što se može učiniti.

::Može li netko dobiti invalidsko parkirališno mjesto ako nema auto?
Ne bi trebao moći dobiti, a ako mjesto nije u zoni naplate, nije u našoj ingerenciji. To morate pitati Gradski ured nadležan za pitanja prometa, na Trgu Stjepana Radića 1.
::Imam invalidsku oznaku. Kada me žena doveze, stane na mjesto invalida više od dva sata, prijete nam da će je dignuti i daju nam kaznu. A nekad nam treba više vremena. Može li se to promijeniti i mogu li ja, ako je netko stao na invalidsko mjesto, to prijaviti?

Vi kao osoba s invaliditetom imate pravo dva sata besplatno parkirati. To je propisano odlukom Gradske skupštine. Zasad je odluka takva.
Ako želite nastaviti parkiranje po isteku 2 sata plaćate istu cijenu kao i ostali korisnici parkirališta. A što se tiče prijave, pozivam vas da pozovete komunalne redare kad uočite nešto takvo. Možete ih zvati na telefon 01 6421 881.

::Hoće li biti asfaltirano veliko parkiralište ispred Velesajma, iza Ine, jer kad je kiša, bude puno blata?
Proslijedit ćemo pitanje Uredu za promet, ali koliko znamo, u tu investiciju neće se ići ove godine. Mi na tom parkiralištu po potrebi samo radimo sanaciju oštećenja, kako bi se moglo koristiti.
::Živim u Vukovarskoj ulici 28 i zanima me mogu li kupiti parkirališnu kartu te tko definira proširenje parkirališne zone?
Vaša ulica spada u zonu naplate i možete kupiti kartu ako zadovoljavate uvjete za kupnju. Odluku o proširenju zona donosi gradonačelnik.

::Možete li mi objasniti kako se koristi karta kupljena na kiosku?
Riječ je o novoj usluzi Zagrebparkinga, karta se kupuje na kiosku, uvedena je za podizanje kvalitete usluga za korisnike, može se kupiti satna i višesatna karta za 1., 2. i 3. zonu, a polusatna karta za 1. zonu. Također građani mogu kupiti i takozvane komercijalne parkirališne tjedne, mjesečne i godišnje karte. Dobit ćete račun koji vam služi kao potvrda da ste platili, ali taj račun ne morate istaknuti ispod vjetrobranskog stakla vozila. Račun sačuvajte u slučaju reklamacije.

:Invalid sam, imam umjetni kuk. Imam li pravo na parkirališno mjesto?
Imate, ukoliko imate adekvatnu medicinsku dokumentaciju o potrebnom stupnju invalidnosti i javite se u Odjel za promet na Trgu Stjepana Radića 1. Potrebno vam je liječničko uvjerenje i na temelju toga ćete dobiti iskaznicu. Mi možemo izdati invalidsku kartu koja vrijedi dva sata dnevno.
::Dragica Gamulin: Stanarka sam Tkalčićeve i mi stanari imamo komad za parkiranje, ali su tri kafića na tim mjestima otvorila terase, čime je nama oduzeto 16 parkirališnih mjesta. Plaćamo karte za mjesta koja su nam oduzeta, a za terase plaćaju kafići. Kako je to moguće? Također, stupići postoje u pješačkoj zoni i mi imamo neka nebulozna vremena za ulazak u ulicu. Zašto?
Gradski ured nadležan za pitanja prometa izdaje dozvole za terase. Kontaktirajte ih da riješite svoj problem, kao i problem sa stupićima.

::Ivana: Zanima me kako funkcioniraju parkirališta za bicikle i tko može parkirati na mjestima za hibridna vozila?
Pokrenuli smo projekt Biciklom u garažu na prvi dan proljeća i u garaži Gorica u Martićevoj 69 možete besplatno ostaviti bicikl i nastaviti dalje pješice ili javnim prijevozom. Druge garaže nemaju tu mogućnost. Što se tiče mjesta za hibridna vozila, ona su rezervirana isključivo za takva vozila i 50 posto su za takva vozila jeftinije pretplatne parkirališne karte za parkiranje u garažama. Nitko tko nema takvo vozilo ne može parkirati na tim mjestima.

::Kultura vozača je na niskim granama, a sve se više vozila parkira na nogostupu. Tko daje nalog da se podigne nepropisno parkirano vozilo?
Nalog daju prometni ili komunalni redari i policija. Isključivo na njihov zahtjev pauk će dignuti nepropisno parkirano vozilo.
::Može li pauk dizati auto tamo gdje nema zabrane parkiranja?
Služba za premještanje djeluje po pisanom nalogu službene osobe. Prometni ili komunalni redari i policija su ti koji daju nalog da se vozilo podigne. Možete specijalno vozilo tipa pauk pozvati i vi ako mislite da netko nije pravilno parkirao, ali pauk mora čekati službene osobe da izdaju nalog. Tek nakon izdanog naloga pauk premješta vozila.

::Tino, Gornji grad: Hoće li pauk, ako ga pozovem, dignuti auto koji se parkira na moje mjesto?
Ne, to se neće dogoditi jer se moramo držati donesene odluke suda.

::Na istočnoj strani Velesajma, gdje djelatnici skupljaju automobile, s jedne i druge strane na ulici postavljeni su znakovi zabranjenog parkiranja i zaustavljanja. Tamo je svakog dana parkirano 40-50 automobila. Što se misli poduzeti?
Vi ste slobodni pozvati pauk službu ako uočite da ta vozila ometaju u prometu. Svi pozivi pauk službi snimaju se i ukoliko ste ih vi već zvali mi ćemo provjeriti što se točno dogodilo nakon vašeg poziva.

::Prolaze li vaši djelatnici pokraj nepropisno parkiranih vozila, mogu li se zaustaviti i dići ih?
Nažalost, bez izdanog naloga službene osobe pauk služba samostalno ne može podići vozilo i odvesti ga. Nalog daju redari ili prometni policajci, mi samo obavljamo uslugu prijevoza.

::Je li Grad razmišljao da mjesta, koja pojedine institucije poput suda imaju rezervirana u radno vrijeme, poslije radnog vremena budu na raspolaganju svima?
Morat ću vas uputiti na Gradski ured za promet, oni izdaju rješenja na temelju kojih se neke osobe mogu ili ne mogu parkirati. Ja ću, u svakom slučaju, ovaj vaš prijedlog proslijediti Gradskom uredu pa ćemo vidjeti što se, o tom pitanju, može učiniti.
::Kada će Zagrebparking uvesti uslugu da ljudima, koji plaćaju preko mobitela parkiranje, dolazi poruka upozorenja da će im uskoro isteći parkirna karta? Dobio sam kaznu jer mi nije došlo to upozorenje.
Zagrebparking prvi je u Hrvatskoj uveo takav sustav i to se zove “reminder”, odnosno podsjetnik, te se dobiva deset minuta prije no što parkirališna karta istječe. Ako niste dobili taj podsjetnik, možda je do mobilnog operatora. Mi ćemo, u svakom slučaju, zapisati vaše podatke te provjeriti gdje se dogodio propust.

Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL

::Hoće li se širiti naplata zone parkiranja i koliko ima mjesta u garažama u gradu?
Zasad povećanje broja zona nije u planu. Gradonačelnik je prije najavio tu mogućnost zbog stanara koji žive u određenim kvartovima, a žele naplatu, ali prijedlog nije usvojen na Gradskoj skupštini. U garažama ima 2411 mjesta, dok je ukupno u Zagrebu 32.913 parkirališnih mjesta.

::Silvija: Imam dug Zagrebparkingu pa sam u srpnju poslala prijedlog nagodbe na ime direktorice jer sam platila glavnicu, a kamate su sad veće od same glavnice, pa da vidim postoji li neki djelomični otpis dugova.
Individualno se razmatra svaki dopis građana, ali provjerit ćemo točno što se događa s vašim slučajem i još danas vam se javiti.

::Mirko: U Božidara Magovca 48 dva su nebodera i dugačka zgrada. Ljudi nemaju gdje parkirati, ima oko 500 stanova, a stotinjak parkirališnih mjesta i svi se parkiraju po ulici. U blizini su tri velike livade i zanima me mogu li se one urediti kao parkiralište?
Proslijedit ćemo vaše pitanje Gradskom uredu za promet i vidjeti što se može učiniti. U međuvremenu do vas će doći naši prometni stručnjaci koji će utvrditi o čemu se točno radi. Broj telefona smo zapisali i kontaktirat ćemo s vama pa doći u Božidara Magovca provjeriti stanje.

::Stopostotni sam invalid. Zašto se u podzemnim garažama parkiranje za invalide plaća po uobičajenoj cijeni? Nekoliko sati moram ostaviti automobil u garaži kad idem u bolnicu i to mi je preskupo.
Tako je određeno Odlukom o organizaciji i načinu naplate parkiranja koju donosi Grad. Vi se Gradskom uredu za promet možete obratiti svojim prijedlogom. Shvaćam da vam je preskupo plaćati, na javnim parkiralištima dopušteno vam je dva sata besplatnog parkiranja, ali vjerujem da to već znate.

::Dragica: Suprug je vozio auto kojem sam ja vlasnik. Automobil je odveo pauk i Zagrebparking tereti mene za troškove iako je suprug priznao da je vozio auto. Zbog čega je to tako? Trenutačno se vodi spor o tom slučaju.
Možete nam poslati pritužbu na našu adresu u Šubićevu, ali ako se vodi spor o tom pitanju, onda će sud odlučiti o predmetu. Možete nam ostaviti broj predmeta pa ćemo pogledati u pravnoj službi podružnice o čemu je riječi povratno vas nazvati.

::Vrtići imaju rezervirana parkirališta za roditelje koji dovoze djecu. Međutim, redovito vidim ispred vrtića parkirana ista vozila ujutro i poslijepodne. Tko to regulira?
Naši djelatnici ne mogu reagirati na drugi način, osim obilaziti ta parkirališta i primijete li da je vozilo tamo dulje od dva sata izdati mu dnevnu parkirališnu kartu. Vi, dakako, možete pozvati komunalne redare koji će izdati nalog da pauk odvede vozila koja su tamo parkirana cijele dane.

Komentara 7

DU
Deleted user
14:24 08.10.2014.

ova samo ponavlja kao papiga iste 3 rečenice...

DU
Deleted user
14:14 08.10.2014.

a kuda bi se širile?? pa sve je već iscrtano...

DO
dosaosam
19:12 08.10.2014.

Koji nejasni odgovori na konkretna pitanja.Sve pitajte ovog pitajte onog .Danas se možda neće proširivati parkirališne zone a sutra to se ne zna bit će kak Bandolero kaže,pa on ju je zaposlil.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije