Prva reklama s krova zgrade na Trgu bana Jelačića skinuta je jučer, a izmijenjena Odluka o komunalnom redu prema kojoj bi trebale nestati sve reklame sa zidova, pročelja i krovova glavnoga gradskog trga i Cvjetnog trga počinje vrijediti od sutra, 1. ožujka.
Pravo lice grada
Odluku da se središte grada počisti od reklama koje su prekrile velik dio javnih površina donijela je još u kolovozu Gradska skupština, a narušeni izgled stare gradske jezgre sada bi konačno trebao pokazati svoje pravo lice.
– Počeli smo raditi u skladu s gradskom odlukom. Radi se na tome, a kada će biti gotovo, vidjet ćemo – kazao je šef komunalnih redara Mate Kraljević. U Uredu za izgradnju grada kazali su da su podnijeli prijave Građevinskoj inspekciji Ministarstva graditeljstva za reklame i reklamne panoe površine veće od 12 metara četvornih.
– Za sve ostale reklame i reklamne panoe gradski ured vodi pravni postupak njihova uklanjanja – poručili su u tom uredu. No, skidanje svih reklama, od kojih su neke i pola stoljeća na trgovima, nije rješenje, smatraju urbanisti.
Veliki videozidovi
– Ima reklama koje su dulje od 50 godina na krovovima. Takve reklame, za koje mi kažemo da su prozračne, ne zatvaraju krovove i fasade, postale su dio grada. Po njima se grad prepoznaje, one su urbani simboli – kazao je urbanist Niko Gamulin.
Problematičnim smatra videozidove koji reflektiraju različito i prejako svjetlo na trgove.
Prema novom prijedlogu, reklame se na Jelačićevu i Cvjetnom trgu mogu postavljati samo u prizemljima zgrada gdje tvrtke imaju svoje trgovine ili obavljaju uslužne djelatnosti.
Meni najviše u Zagrebu smetaju ružni grafiti po fasadama.