55. GODINA

Uspjeli smo jer smo čitateljima počeli nuditi više nego drugi mediji

Večernji list
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
01.07.2014.
u 08:00

Nakon hrabrih promjena Večernji je rekordne tiraže dosegao 1987. godine, kada se prodavao u 370.120 primjeraka

Večernji list danas slavi 55 uspješnih godina izlaženja. Spajanjem Večernjeg vjesnika i Narodnog lista 1. srpnja 1959. godine nastao je Večernji list. U burnom 55-godišnjem razdoblju objavljeno je 18.128 brojeva lista.

Dakako, svaki list ima svoje uspone i padove, krize i uspjehe. U mladosti svoje novinarske profesije, kao Večernjakov novinar, svjedočio sam duboko poremećenim redakcijskim međuljudskim odnosima i sukobima. Naklada je počela drastično padati. Stanje u redakciji sređeno je tek uz pomoć izvanredakcijske arbitraže. Jedan broj kvalitetnih novinara napustio je redakciju a posljedice sukoba osjećale su se u redakciji godinama. Bilo je to stanje znatne pasivizacije redakcije i nemotiviranosti. Nešto slično, ali znatno blaže, dogodilo se sedamdesetih godina – pasivizacija redakcije uvjetovana političkim i lošim ekonomskim okruženjem. Postavilo se pitanje – raditi na stari način, što bi još kraće vrijeme prolazilo bez težih posljedica, ili napraviti novu redakcijsku organizaciju i postupno dograditi uređivačku koncepciju u bazičnom i regionalnom dijelu lista.

Promjene su bile pun pogodak: bazični dio lista postao je kvalitetniji, broj regionalnih izdanja povećali smo na 16, što je znatno podiglo prodanu nakladu lista. Imali smo logiku – informativno list svakodnevno mora imati sve što imaju i druge novine, a uz to još i nešto više – zanimljivo, korisno i novo. Povećali smo broj stranica i internom redakcijskom burzom ideja i kvalitetnim tekstovima nudili smo vrijednost koju čitatelji nisu mogli dobiti u drugim medijima. Konkretno, to su bili stručni tematski prilozi, nove rubrike i velik broj akcija u kojima su sudjelovali i čitatelji. U 1984. imali smo čak 256, a u 1985. čak 340 raznovrsnih akcija. Pokrenuli smo dvadesetak većih događanja, na primjer: Turistička patrola, Izbor najboljih poduzeća u Hrvatskoj, Nogometaš godine, Sajam cvijeća, Košarkaš godine, Biciklijada, Kulenijada, Večernjakove zvjezdice... Svako pojedino od 16 izdanja obvezno je imalo svoj lokalni akcijski program, npr. “televizor u svaku školu”, najbolji restoran, karavane naših čitatelja na more prigodom raznih praznika, pomoć nezbrinutoj djeci i sl. Naše najveće karavane za Dan žena ili za prvosvibanjske praznike imale su i do petnaestak autobusa, oko 600 ljudi.

Sveobuhvatni sadržajni tekstovi i kvalitetna grafika brzo su urodili jačim rastom naklade i prihoda. Početkom osamdesetih godina prosječna dnevna naklada lista bila je 342.500 primjeraka. Tom dnevnom nakladom postali smo najtiražniji list u Jugoslaviji. Godine 1985. tiraža je narasla na 351.895 primjeraka. Rekordne tiražne i financijske rezultate ostvarili smo 1987., u godini Univerzijade, kada smo imali prosječnu nakladu 370.120 primjeraka i rekordni ukupni prihod 173 milijuna DM. Najbolji tiražni rezultat imali smo u Zagrebu. Osmo jutarnje zagrebačko izdanje imalo je godišnji prosjek 124.147 primjeraka, a Plava devetka bila je pravi fenomen, izlazila je na zagrebačkom tržištu točno u 14 sati u prosječnoj nakladi od 38.264 primjerka. Još bolji rezultat imali smo s revijalnim subotnjim izdanjem – Zagreb: 194.238 primjeraka, a zemlja i inozemstvo: 201.643 primjerka (ukupno cijeli list: 395.881 primjerak).

Večernji list u tom razdoblju stvaralo je 266 zaposlenika, od toga 215 novinara u središnjoj redakciji i u dopisništvima. Imali smo 820 stalnih honorarnih suradnika u zemlji i inozemstvu (u većini zemalja u Europi, obje Amerike i Australiji). Telekomunikacijski i informatički bili smo najmodernija redakcija u jugoistočnoj Europi. Kompjutorizacija redakcije provedena je bez stresa. Socijalni i etički standardi i uvjeti rada bili su jako visoki, a plaće najveće u novinskom izdavaštvu u zemlji. Večernji list je tada bio snažno, utjecajno, izuzetno bogato poduzeće, s velikom imovinom i uspješnim poslovanjem. Redakcija je bila kreativna i inovativna, kompaktna i željna potvrđivanja. Iste atribute zadržala je do današnjih dana.

* Autor je nekadašnji glavni urednik koji je u karijeri prodao najviše primjeraka Večernjeg lista

Komentara 3

OG
Oger
10:19 01.07.2014.

VL je za moje pojmove boulevard-newspaper. Kao The Sun u Engleskoj, Bild-Zeitung u Njemackoj, Blick u Svicarskoj, Krone u Austriji itd.

BA
bambusss
10:26 01.07.2014.

za naložit roštilj .... nema boljih novina ..

KI
Kijevišeda
09:49 01.07.2014.

Kada bi se svi listovi svih 3,2 milijarde primjeraka svih brojeva Večernjaka prostrli na zemlju jedan do drugoga, prekrili bi oko 10.000 km2, što je petina Hrvatske ili otprilike površina oslobođenih područja u Oluji...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije