Predsjednik turističke zajednice Hrvatske Niko Bulić doista je u pravu: nema elitnog turizma preko noći, a tu činjenicu ne može promijeniti ni dolazak najvećih svjetskih zvijezda, glumaca i jetsettera. Da je stvaranje turističkog imidža i zemlje poželjne modernim nomadima proces u kojem treba biti strpljiv i puno ulagati, čekajući da se rezultati vide tek godinama i desetljećima poslije, potvrđuje i probijanje hrvatske kao turističke meke u Americi.
I to je dobro poznato gosparu Niki Buliću, koji podržava Nenu Komaricu, voditeljicu ureda hrvatskoga turističkog predstavništva u New Yorku koja gotovo desetljeće doslovno juri s jednoga kraja Amerike na drugi promovirajući Zadar, Split, Kornate i Dubrovnik, ali i Zagreb i kontinentalnu Hrvatsku.
Može se slobodno zaključiti da će ova ljetna sezona biti prva u kojoj će se više od očekivanja osjetiti dolazak američkih gostiju. Upravo su Amerikanci onaj dio turističke populacije koji nas približava elitnom turizmu i zahtjevnijem gostu. Istina je da Amerikanci vole velike vile s bazenima, rado bi kupovali nekretnine s privatnim parkovima i pogledom na more, ali činjenica je da poštuju i povijesne vrednote i kulturnu ponudu naše zemlje pa ih se može privući i dobrom predstavom na Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu ili koncertom na zadarskim Glazbenim večerima u Sv. Donatu.
Točno je i da gosti koji nam dolaze s one strane Atlantika vole potrošiti, nisu štedljivi na putovanjima, ali činjenica je da ne ostaju, poput Nijemaca ili Čeha, desetak dana ili dva tjedna. Amerikanac provede nekoliko dana, najviše tjedan, i ide dalje prema Crnoj Gori, Grčkoj, a u posljednje vrijeme i prema Albaniji. Pametno je pitanje vraća li se Amerikanac koji je boravio u Hrvatskoj, želi li provesti još koji odmor u našoj zemlji, dovodi li prijatelje i rodbinu. Novinski tekstovi pa i iskustva hrvatskoga turističkog predstavništva u New Yorku potvrđuju da Amerikanci rado govore o iskustvima s putovanja i odmora, oni odlično zamjećuju i često hvale našu zemlju u medijima, a njihova usmena predaja najbolja je promidžba.
Posljednjih nekoliko godinama u američkim se knjižarama i na turističkim punktovima pojavilo niz vodiča kroz Hrvatsku, a najtraženiji i onaj koji nam je doista dao vjetar u leđa na američkom tržištu jest posebno izdanje Lonely Planeta. Hrvatska je hit destinacija drugu, pa i treću godinu zaredom i može se očekivati da će se taj trend nastaviti. Poznata urednica i voditeljica uglednog američkog CBS-a Kate Curic najavila je posjet Dubrovniku potkraj kolovoza ili početkom rujna. Njezin je utjecaj golem, a samo jedna reportaža koju bi potpisala o Dubrovniku bila bi vrijedna stotine tisuća dolara uloženih u reklame u SAD-u.
I što napraviti sad kad je sve dobro krenulo s američkim turistima? Kako ih motivirati, čime ih nastaviti privlačiti da putuju k nama, da im budemo na popisu zemalja dobre stare Europe koje žele vidjeti? Odgovor znaju i Niko Bulić i Nena Komarica. Potrebno je više novca iz proračuna, ali i onoga privatnih ugostitelja i hotelijera koji će se izdvojiti za promoviranje Hrvatske diljem Amerike. Na tome se ne smije štedjeti!
Uz izravne zrakoplovne linije, koje najavljuje i Croatia Airlines, uz više spotova na CNN-u, uz posebno tiskane knjige na engleskom o hrvatskim gradovima, spomenicima kulture, Međugorju, informacijama o nautičkom turizmu, koji Amerikanci obožavaju, naša će zemlja kod zahtjevnoga američkoga gosta postati jedno od najtraženijih odredišta za odmor. Uz dužno poštovanje prema svim turistima koji dolaze u Hrvatsku i uza zahvalu za svaku njihovu ostavljenu kunu, lobiram da i Amerikanaca bude što više. Kao i njihovih ulaganja u turizam, a ne da nam svi ti dolari koji traže investicije da se oplode pobjegnu u Crnu Goru i Albaniju.