Za sve one vozače kojima je Audi A6 preklasičan, a A8 je ionako prvenstveno namijenjen za vožnju vlasnika na stražnjoj klupi, Audi je 2010. predstavio prvu generaciju modela A7 Sportback, pravog vozačkog, ali i prostranog gran turismo automobila s peterim vratima koji uspješno spaja atraktivnost kupea, prostranost limuzine i praktičnost karavana. Novu, drugu generaciju, koja krajem ožujku stiže u Hrvatsku, imali smo priliku ekskluzivno isprobati u Cape Townu u Južnoafričkoj Republici, na prezentaciji kojoj je prisustvovalo 300 novinara iz cijelog svijeta.
A7 Sportback zadržao je siluetu svog atraktivnog prethodnika, a i dimenzijama mu je ostao sličan – dug je 496,9 cm, s međuosovinskim razmakom od 292,6 cm. No, mnogo je toga na vanjskom dizajnu ušminkano. Linije su oštrije, pa izgleda dinamičnije. Prednja Singleframe rešetka hladnjaka vrlo je slična onoj na A8, a uska prednja svjetla mogu biti u najnovijoj HD Matrix LED tehnologiji s laserskim svjetlom, koja pri brzinama iznad 70 km/h udvostručuju domet dugih svjetala.
– Posebnu smo pažnju poklonili dizajnu stražnjeg kraja, koji je i dalje podrezan kao na jahtama, ali je sada izveden u 3D stilu, što je bilo najteže postići – kazao nam je glavni dizajner novog A7 Sportbacka, 35-godišnji Sicilijanac Sebastiano Russo.
Dinamičan, udoban i upravljiv
Straga je, kao i u prošloj generaciji, skriven spojler koji se automatski izvlači pri brzinama većim od 120 km/h.
U unutrašnjosti je A7 Sportback od novog A8 potpuno preuzeo najnoviju generaciju multimedijskog sustava, koji se sastoji od dva središnja zaslona osjetljiva na dodir – 10,1-inčnog zakrenutog prema vozaču i 8,6-inčnog zaslona koji je zadužen za pristup klima uređaju i funkcijama udobnosti, ali i za unos teksta. Primjerice, postoji funkcija kojom se na zaslon ispisuje ime odredišta (može i slovo preko slova), a navigacijski uređaj vrlo brzo pronalazi željeno odredište. Dostupan je i sustav glasovnih naredbi, primjerice, izgovaranjem kontakta iz imenika sustav nudi odredište povezano s adresom te osobe. Digitalizacija je potpuno zamijenila klasične tipke. Osim toga, na dodir osjetljiv MMI sustav uključuje haptički i akustički povratni signal i intuitivan je za uporabu kao pametni telefon. Dakako, tu je i najnovija generacija 12,3-inčnog virtualnog kokpita, dok se opcijski nudi i head-up displej. Kao u svemirskom brodu, a sve je vrlo jednostavno za korištenje.
A7 Sportback nudi čak 39 sustava pomoći vozaču, a informacijsko-zabavni te sustavi povezivanja su kao u “osmici”, a to uključuje i daljinski upravljano autonomno parkiranje pomoću myAudi aplikacije na pametnom telefonu i 5 radarskih senzora, 5 kamera i 12 ultrazvučnih senzora te laserskog senzora (bit će dostupno do kraja 2018.).
Za još bolju upravljivost i udobnost nudi se novi opcijski dinamični sustav upravljanja svim kotačima, koji zakreće stražnje kotače do 5 stupnjeva. Pri malim brzinama okreću se suprotno od smjera okretanja prednjih kotača za lakše manevriranje u gradu i parkiranje, dok se iznad 60 km/h okreću u smjeru prednjih kotača za bolju stabilnost. Opcijski se nudi i sportski diferencijal koji aktivno raspodjeljuje pogonski moment između stražnjih kotača, a standardni prilagodljivi zračni ovjes osigurava iznimnu udobnost.
Benzinac bolji, dizel štedljiviji
U početku prodaje bit će dostupan uz dvije motorizacije, obje s quattro pogonom na sve kotače i uz nove Audijeve oznake – 55 TFSI kojeg pokreće 3-litreni V6 turbobenzinac s 340 KS i 500 Nm i to u širokom rasponu od 1370 do 4500 o/min te turbodizelski 50 TDI kojeg pokreće 3-litreni TDI s 286 KS i 620 Nm, ali od 2250 do 3000 Nm. Benzinac je uparen sa 7-stupanjskim S-tronic automatiziranim mjenjačem s dvije spojke, a dizelaš s tiptronic automatikom s osam stupnjeva.
Prvo sjedamo u benzinca i oduševljeni smo tihim i glatkim startom, potpuno nečujnim radom motora te trenutačnim odzivom na stiskanje gasa. Osjećaj je kao u snažnom hibridnom autu, a takav moćan osjećaj prisutan je u svim režimima vožnje, kako na zavojitim cestama uz obalu Atlantskog oceana, tako i pri krstarenju autocestom. Do stotke stiže za samo 5,3 s, a najveća brzina mu je 250 km/h. Dizelaš je također vrlo moćan i agilan, iako tiptronicu treba nekoliko trenutaka više da reagira, ali tada snaga naprosto proključa (5,7 s do stotke i 250 km/h). U vožnji su oba modela vrlo dinamična i pravi ih je užitak voziti, iako se kod benzinca osjeti 65 kg manja masa (ukupno 1815 kg), pogotovo u ‘nosu’ vozila. Ali, dizelaš je još uvijek u velikoj prednosti u potrošnji goriva. Na testnoj ruti trošio nam je oko 2,5 l/100 km manje od benzinca.
Cijena još nije poznata, a bit će, kao i dosad, između nove generacije modela A6 koji će biti uskoro predstavljen i novoga A8.
Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:
Pravi obiteljski auto za hrvatski standard.