Dacia Duster druge generacije bit će jedna od najvećih zvijezda frankfurtskog salona automobila koji svoja vrata otvara idući tjedan. Bez obzira na brojne luksuzne i moćne modele koji će se pojaviti pod reflektorima salona u Frankfurtu, ovaj niskobudžetni model - koji je u samo sedam godina otkako se pojavio na tržištu, što pod Dacijinim a što pod Renaultovim znakom (na nekim se tržištima Duster prodaje kao Renault, a u Indiji i kao Nissan Terrano) prodan u dva milijuna primjeraka (više od milijun pod Dacijinim znakom) - privlačit će poglede mnogih zainteresiranih kupaca. Dacia, odnosno njen vlasnik Renault grupa, prije službene premijere objavila je nekoliko fotografija i šture informacije o novom modelu.
Još robusniji i privlačniji
Duster je predstavljen u idealno vrijeme, u jeku ekonomske krize i popularizacije SUV modela, a tadašnja početna cijena od 12.000 eura i najviša od 20.000 eura za najopremljeniju varijantu sa 4x4 pogonom i najsnažnijim dizelašem u ponudi (kasnije i uz automatski mjenjač) za kompaktni SUV bila je odlično prihvaćena ponuda. I Duster je postao pravi tržišni hit i to ne samo u Europi već diljem svijeta jer se prodaje u više od 100 zemalja. Primjerice, 2014. je Duster s 395.350 prodana primjerka bio globalno najprodavaniji model Renault grupe.
Novi model ne donosi dizajnersku revoluciju već više fino dotjeran izgled. Duster sada izgleda još robusnije s prepoznatljivom prednjom maskom koja se proteže do prednjih svjetala, smještenih u samim kutevima vozila. Novi svjetlosni potpis uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. Veća, serijski bojana, prednja zaštita podvozja izrađena je od mat kroma, a pridonosi pustolovnom dojmu vozila i otporna je na grebanje.
I dalje pristupačan cijenom
I s boka Duster sada izgleda snažnije - zbog povišene linije prozora - dok je vjetrobransko staklo pomaknuto 10 cm prema naprijed, pa se unutrašnjost čini dužom i ostavlja dojam prostranosti. Novi su aluminijski krovni nosači, 17-inčni naplaci i izbočeni blatobrani, kao i crni zaštitni lukovi. Robusnije izgleda i stražnji kraj sa svjetlima također smještenim u kuteve, a nov je i svjetlosni potpis s četiri zasebna crvena kvadrata koji pomalo podsjeća na onaj kod Jeepa Renegadea. Novi Duster odlikuje i poboljšana udobnost, postignuta pomoću potpuno redizajnirane, visokokvalitetne unutrašnjosti i opreme.
A upravo se od unutrašnjosti vozila, koju su kupci često kritizirali kao previše jeftinu, očekuje mnogo. I sami smo ostali pomalo razočarani kad smo vidjeli serijski interijer prvog Dustera 2010. godine, nakon što smo objavili futurističku unutrašnjost koncepta na kojem je radila i zadarska dizajnerica Ana Zadnik. No, serijska unutrašnjost zbog smanjenja troškova nije bila luksuzna, ali je bila svrsishodna. Ni fotografije ni informacije kakve se novosti spremaju u unutrašnjosti novog Dustera nisu objavljene, već ćemo morati čekati do 12. rujna, kada će se Duster predstaviti na salonu u Frankfurtu.
– Naša je strategija bila evolucija vanjskog izgleda, a revolucija u unutrašnjosti. Ali Duster cijenom i dalje ostaje dostupan model – istaknuo je Dacijin šef dizajna David Durand.
a ja sam mislio da je to rubrika o autima