Carlos Ghosn, predsjednik uprave Nissana, izvršni direktor Renaulta i šef Alijanse Renaulta, Nissana i Mitsubishija, uhićen je u ponedjeljak u Japanu zbog optužbi za financijske malverzacije.
Nissan je priopćio da će 64-godišnjeg Ghosna, jednog od najmoćnijih ljudi svjetske autoindustrije, smijeniti po kratkom postupku, a izvršni direktor Nissana Hiroto Saikawa najavio je i smjenu još jednog direktora Nissana Grega Kellyja, koji je uhićen s Ghosnom.
Saikawa je pojasnio da je Nissan na temelju dojave zviždača proveo internu istragu tijekom proteklih nekoliko mjeseci, koja je pokazala da su Ghosn i Kelly godinama, od 2011. podnosili lažne izjave u godišnjim financijskim izvještajima tokijskoj burzi fiktivno umanjujući Ghosnovu stvarnu plaću i time investitore dovodili u zabludu. Za to im prijeti do 10 godina zatvora. Uz to, Nissan je internom istragom otkrio i brojna druga protupravna djela uključujući i uporabu imovine tvrtke u osobne svrhe, A u sve je bio uključen i njegov kolega Greg Kelly. Ghosnova službena plaća koju su odobrili dioničari bila je 8,56 milijun eura u Nissanu i 7,06 milijuna dolara u Renaultu.
Pad vrijednosti dionica
Nissan nije službeno potvrdio o kojim se iznosima radi, a špekulira se da je Ghosn prikazao 5 milijardi jena (oko 39 milijuna eura) manji prihod od stvarnog u posljednjih pet godina. Osim toga, japanski mediji navode, da je Ghosn novcem kompanije za sebe kupio i obnovio četiri kuće u Brazilu, Libanonu, Francuskoj i Nizozemskoj, bez legitimnih poslovnih opravdanja.
GALERIJA Predstavljen super automobil Rimac C_Two
Dakako, dionice Nissana su odmah pale za 6% na tokijskoj burzi, dok je vrijednost dionica Renaulta na pariškoj burzi odmah nakon vijesti o uhićenju Ghosna pala za 13%, da bi dan završila u minusu od 8,4%. Odmah po otvaranju burze dionica Renaulta je jučer pala za dodatnih 2,5%. Dionice Mitsubishija pale su za 6,9%. O skandalu su se oglasili i francuski državni dužnosnici jer Francuska ima 15 posto udjela u vlasništvu Renaulta.
Francuski predsjednik Emanuele Macron kazao je kako razvoj događaja prate s pažnjom i da će biti vrlo oprezni oko stabilnosti Renaulta i saveza Renault-Nissan-Mitsubishi. – Naša je prva briga stabilnost Renaulta. Učinit ćemo sve što je moguće kao zastupnik dioničara na Renaultovom odboru, kako bi se osigurao operativni kontinuitet i stabilno upravljanje Renaulta. Carlos Ghosn nakon ovoga više nije u stanju voditi Renault – bio je jasan francuski ministar financija Bruno Le Maire.
Moraju očuvati Alijansu
Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa prošle godine bila najprodavanija grupa proizvođača osobnih automobila na svijetu, ispred VW grupe i Toyote. Sva tri proizvođača automobila moraju očuvati Alijansu pod svaku cijenu, jer su u udruživanje previše uložili i alternative nemaju, slažu se analitičari. Ghosn jest bio neprikosnoveni šef tog do sada uspješnog projekta. Njegovo uhićenje jest rizik, ali savez ne ovisi samo o jednom čovjeku, naglašavaju analitičari.
Radi se o politici .Tko ce voditi Savez ili Nissan-Mitsubisi ili Renault.Japanci zele vodstvo i imaju pravo jer Renault proizvodi puno manje vozila i ima manje trziste.Medjutim ne mogu progutati Renault jer drzava ima 17% kapitala.Carlos Gosn nije kupio kuce novcem Nissana i Mitsubisija vec onim kojim nije platio porez sto je jos gore.