Vozili smo RAV4

S potentnim hibridom koji troši ispod pet litara dizelaš zaista nije potreban

Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
01.02.2019.
u 09:50
Niža i šira karoserija donosi pomalo karavansku formu, a nisko težište omogućava zaista dinamičnu vožnju bez ljuljanja u zavojima
Pogledaj originalni članak

Toyotin bestseler, koji je svojom premijerom 1994. pokrenuo SUV revoluciju, u četiri generacije prodan je u 9 milijuna primjeraka. Novu petu generaciju popularne “ravice”, koja je temeljito izmijenjena u odnosu na prethodnika, isprobali smo u Barceloni. Japanci su RAV4 postavili na novu globalnu platformu, koja je omogućila da bude niži i širi, a istovremeno s 15 mm većim odstojanjem od tla (ukupno 190 mm). Rezultat toga je karavanska forma novog RAV-a, nešto između klasičnog SUV-a i terenske verzije karavana. Zbog toga je u kabini zamjetno prostraniji unatoč samo 3 cm većoj dužini (460 cm) i međuosovinskom razmaku (269 cm), kao i u prtljažniku koji prima 580 litara uz nisku podnicu koja omogućuje lagan utovar.

Izgleda atraktivnije uz robusnu prednju masku. Središnja konzola donosi velike instrumente, a komfor i prostranost za volanom su vrhunski. Umjesto klasičnog unutrašnjeg retrovizora sa zrcalom RAV4 nudi digitalni, na kojem se projicira slika sa stražnje kamere. On ima širi kut koji se može i podešavati, ali treba se na njega prilagoditi, pa se retrovizor može koristiti i na klasičan način jednostavnim prebacivanjem ekrana na ogledalo.

Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4
Foto: Toyota
Toyota RAV4

Mnogo tiši na autocesti

Već prvim kilometrima u hibridnom modelu, a riječ je o novom hibridnom sustavu koji kombinira 2,5-litreni benzinac i elektromotor te sinergijski daje 218 KS kod modela s prednjim i 222 KS kod AWD modela uz 221 Nm okretnog momenta (8,1 s do stotke, 180 km/h), primjećujemo mnogo tiši rad ne samo u gradskoj vožnji, već i pri vožnji autocestom, što je bila boljka prošle generacije. Rezultat je to bolje aerodinamike, ali i konstrukcije koja je bila usredotočena baš na hibridnu verziju od koje Toyota, budući da je dizel odbačen, poglavito u Europi očekuje pravu dominaciju s 90% udjela u prodaji. Dakle, alternativa hibridu, 2-litreni benzinac sa 175 KS neće biti u fokusu. Hibrid je tiši i zbog bolje izolacije, ali prije svega zbog dorada na CVT mjenjaču koji sada radi uglađenije.

Impresionirala nas je dinamičnost, gdje je učinjen golem iskorak. Zbog nižeg težišta i bolje raspodjele mase, “ravica” se sada mnogo lakše vozi na zavojitoj cesti, gotovo bez ikakvog naginjanja, što je jako dobro za SUV dug 460 cm s “klirensom” od 19 cm.

Na zahtjevnoj ruti troši 5,4 l

Najviše oduševljava potrošnja goriva, jer smo na mješovitoj ruti koja je uključivala gužve u prometnoj špici Barcelone, vožnju na otvorenoj cesti i autocesti i uspinjanje na 300 m nadmorske visine trošili 5,4 l/100 km. U obratnom smo smjeru trošili 4,7 l/100 km. Vrlo uvjerljivo, što je potvrda da je odluka o odbacivanju dizelskog motora opravdana jer mnogo čišći hibrid koji ispušta samo 100 g/km CO2 i neusporedivo manje NOx-a, u praksi djeluje jako dobro.

RAV4 u prodaju kreće u veljači. U ponudi će biti 2,0 benzinac sa 175 KS koji uz prednji pogon stoji 229.900 kn, a uz AWD pogon 264.000 kn. Očekivano traženiji hibrid s 218 KS uz prednji pogon stoji od 265.900 kn, dok hibrid s pogonom na sva četiri kotača (222 KS) stoji od 296.900 kn. Dakako, hibridni modeli dolaze standardno s CVT automatikom. U početnoj opremi Active su već serijski sigurnosni paket Toyota Safety Sense, 17-inčni alu-naplaci, krovni nosači, LED prednja svjetla, 7” središnji zaslon i 4,2” TFT zaslon.

Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

SO
Sobrudolf
19:41 01.02.2019.

50.000 kn skuplji od Tucsona? Hvala, no nije mi niti 5 kn bolji od njega a kamoli 50.000, zato radije Tucsona!

ZL
zlatnirat
10:53 01.02.2019.

A gdje vam je, usporedbe radi, cijena disela i odrzavanje hybrida? zato prodaja neide (zapadna europa) potrajat ce jos vremena dok veliki proizvodaci ne ponude i povoljnije cijene, no to za HR trziste i nije vazno?