Ni sportski Porschei, najluksuzniji Mercedesi, Audiji i BMW-i ili Lexusi, pa čak ni atraktivni roadsteri koje smo vozili nisu izazvali toliko pažnje kod ljudi kao jedan električni četverocikl – Renault Twizy. A da ne pričamo o osmijesima, jer Twizy svojom pojavom definitivno izmamljuje osmijehe na lica. Djeca, njihovi roditelji, žene, muškarci, stariji i mlađi – baš svi su htjeli vidjeti kakvo je to čudnovato vozilo na zagrebačkim cestama.
A Twizy zapravo nije Renaultov pravi novitet, na europskom tržištu je još od 2012. godine, dakle, punih pet godina, ali tek se od nedavno može kupiti kod nas.
Radi se o dvosjedu gdje suvozač sjedi iza vozača, dugačkom 233,7 cm koji po dužini stane na pola parkirnog mjesta, a poprijeko tri Twizija stanu na jedno mjesto.
Može se voziti s 15 godina
U ponudi su dvije verzije. Twizy 45 sa 5 KS koji se registrira kao laki četverocikl i za njega je potrebna AM kategorija za moped, koja se može polagati već sa 14 i pol godina, a maksimalna brzina mu je 45 km/h i s njime se ne smije na autocestu. Jača verzija Twizy 80, koju smo imali prilike testirati je ozbiljnije vozilo sa 17 KS koje postiže brzinu od 80 km/h i to vrlo agilno i hitro.
Za vožnju je potrebna B kategorija. S obzirom da Twizy ima masu od 474 kg ubrzanje do 45 km/h iznosi 6,1 s, a to u praksi znači da vas u gradu rijetko koji automobil u startu sa semafora može stići, a definitivno nećete nikome smetati, jer do 80 km/h Twizy stiže bez problema, a brže od toga vam u gradu ni ne treba.
Vožnja je vrlo jednostavna s obzirom na automatski mjenjač koji snagu na kotače prenosi pomoću reduktora, ali i vrlo zabavna. Jedino treba paziti na kočenju kada iz pune brzine treba brzo stati, ali vozač se na to brzo navikne. Zapravo, nakon višednevnog druženja s Twizijem možemo reći da je to vozilo idealno za prijevoz gradom u toplijem dijelu godine. Službeni domet s jednim punjenjem baterija, koje je vrlo jednostavno budući da se isključivo puni na kućnu utičnicu, je 90 km.
Cijena od 76.900 kuna
I zaista se uz štedljivu vožnju može prijeći 80 km, a ako se vozi dinamično, a onda je Twizy i vrlo zabavan za vožnju, domet s jednim punjenjem je oko 60 km. Punjenje od 0-100% traje 3,5 sata, a u praksi je praktična dopuna baterija. Ako ga imate gdje puniti, primjerice, na poslu.
Idealno bi bilo da imate garažu pa Twizy punite preko noći kada je i struja jeftinija. Iako, troškovi pogona Twizija su zaista mali. Primjerice, ako se stvarno brzo vozite i bateriju kapaciteta 7 kWh ispraznite već za 50 km znači da se prema noćnoj tarifi potrošili svega 2,87 kuna, dok bi za isto prema dnevnoj tarifi platili 6,65 kuna. Dakle, u najrastrošnijem scenariju potrošnja na 100 km jest 13 kuna, a zapravo će biti i osjetno manja. Bez problema može i ispod 5 kuna. Krug okretanja od samo 3,5 metara čini Twizzy vrlo okretnim.
Dakako, prednost u odnosu na moped ili motocikl jest krov, a i veća sigurnost. Karoserija mu je plastična, a u volanu je zraćni jastuk. Cijena? E pa tu su se mnogi znatiželjnici razočarali. Testni s bočnim vratima koja se otvaraju prema gore stoji 102.570 kuna, dok cijena osnovnog modela s 5 KS iznosi 76.900 kuna.
Sve u svemu, niš koristi ! Pored njega moraš imati pravi auto!