Renault, europski lider na tržištu električnih vozila, napokon je svoje automobile pogonjene električnom energijom ponudio i u Hrvatskoj. Twizy, Zoe i Kangoo Z.E. čekali su, naime, da se u Hrvatskoj ispune preduvjeti za uvođenje takvih modela u ponudu. Tu se, prije svega, misli na mrežu punionica za električna vozila, na rušenje mitova o električnim vozilima kao neupotrebljivima u realnim uvjetima te na državne poticaje za ekološka vozila.
Neophodne punionice
Prihvaćanjem Pariškog sporazuma Hrvatska je otklonila prvu barijeru, jer ovaj nam sporazum propisuje broj i vrstu punionica koje Hrvatska treba izgraditi. Istim se sporazumom Hrvatska obvezala da će do 2030. godine za 40 posto sniziti ispust stakleničkih plinova. Električni automobili, dakle vozila koja u prometu ne emitiraju štetne plinove, u toj bi misiji trebali pomoći. Treći preduvjet su poticaji za kupnju vozila na struju. Službeno još nema potvrde, no neslužbeno se govori da bi poticaji na električna vozila i plug-in hibride trebali krenuti početkom 2018. godine. Ta bi mjera svakako pomogla tržištu ekoloških vozila, jer ona su u startu skuplja od benzinske i dizelske konkurencije, a s poticajima u mnogim europskim zemljama stoje kao i modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem.
- U Europi je svaki četvrti prodani električni automobil Zoe. Ovaj 408,4 cm dug pripadnik B segmenta najprodavaniji je električni automobil u Europi. Potpuno je upotrebljiv u gradskim, ali i međugradskim uvjetima, jer ima autonomiju od 400 km po NEDC ciklusu, odnosno 300 u realnom prometu – rekao je Aleš Antlej, Renaultov product manager za električna vozila.
Renault Zoe visok je 156,2 centimetra, 173 cm je širok i u prtljažnik prima 338 litara. Sasvim solidno za B segment. Ove je godine obnovljen, što podrazumijeva bitno veći doseg od prethodne inačice – već spomenutih 300 km realnog dosega.
Osam godina jamstva
Time je Zoe električno vozilo s najvećom autonomijom u B segmentu. Redizajn mu je donio nove baterije s najvećom energetskom gustoćom na tržištu, LED svjetla, meku armaturnu ploču, TFT zaslon ispred vozača. Sa svrhom čuvanja energije, opremljen je regenerativnim kočenjem, posebnim Michelin Energy E-V gumama te toplinskom pumpom koja omogućuje isti domet u ljetnim i zimskim uvjetima.
Pred kupcima Renaulta Zoe izbor je između dvije verzije. Zoe Q90 ima 88 KS i bateriju kapaciteta 22 kWh, te stoji od 231.900 kuna. Baterija Z.E. 40 ima 41 kWh, a njome opremljen Zoe iz R90 motora nudi 92 KS i stoji od 249.900 kuna. Jamstvo na bateriju traje osam godina ili 100.000 prijeđenih kilometara.
pre skupo....jeftinije je ubosti polovnjaka...i tociti na pumpi....uostalom kako da si ljudi koji nemaju svoju garazu sa strujom pune auto?