Neiskorišteno područje rasta

U Hrvatskoj je tek 12% domaćih franšiza, a u Italiji 96 posto

Foto: Goran Kovacic/pixsell
U Hrvatskoj je tek 12% domaćih franšiza, a u Italiji 96 posto
08.06.2017.
u 19:28
Franšiznim poslovanjem štite se brendovi koji vrijede, a 25% svih franšizera ima između 25 i 30 godina, kazao je jučer u Opatiji Italo Bussoli
Pogledaj originalni članak

Franšizni sektor u svijetu generira više od 50% svjetske maloprodaje. Istraživanja u EU pokazuju da je, primjerice u Italiji, 96% franšiznih brendova ujedno i nacionalno. U Poljskoj je takvih 73%, u Sloveniji 48%, dok se Hrvatska sa svega 12% vlastitih brendova u franšiznom poslovanju nalazi na posljednjem mjestu u Europi, čulo se jučer na otvaranju Sajma franšiza, financijskih i konzultantskih usluga FEC u Opatiji, koji treću godinu zaredom organiziraju HGK i Županijska komora Rijeka.

Needucirani i brzopleti

Na hrvatskom tržištu, naime, trenutačno posluje oko 200 franšiznih sustava sa 17.000 zaposlenih na više od 1000 franšiznih lokacija, od kojih je tek 20-ak domaćih.

– Franšiznim poslovanjem štite se brendovi koji vrijede. Čak i za vrijeme krize franšizno se poslovanje održalo i bilježilo rast. Posebno značajan je podatak kako je 25% svih franšizera između 25 i 30 godina – ističe predsjednik Assofranchisinga Italo Bussoli. No, iako i Hrvatska ima popularne domaće franšize, među kojima su svakako Surf’n’Fries, Place2Design, Bio&bio, Mlinar, DiCaprio... – i franšizno je poslovanje izuzetno poticajno za rast malog poduzetništva – u nas se procvat franšiza koje će stati uz bok Sheratonu, KFC-u, Accessorizeu, Pek Snacku... još čeka.

– Zbog nedostatka edukacije o franšiznom poslovanju u Hrvatskoj se franšize otvaraju brzopleto, kako bi si poduzetnici skratili troškove i vrijeme, bez kvalitetnih poslovnih projekcija i koncepata koji su preduvjet uspjeha – rekao je predsjednik Zajednice franšiznog poslovanja pri HGK Nikola Oršanić.

– Proizvodimo sve reportaže koje su potrebne našim franšizerima za izdavanje turističkog magazina Place2Go, koji je predmet franšize. Do sada smo franšizu uspjeli plasirati na slovensko, francusko, njemačko, hrvatsko, srpsko i tržište BiH – kaže direktorica tvrtke Place&Design Damjana Domanovac, koja je posebno ponosna na izdanje koje pokriva sva francuska govorna područja u svijetu. Ističe kako su prednosti franšiznog poslovanja unaprijed dobro postavljeni projekti koji imaju svoje zakonitosti i gdje novi franšizer ne mora krenuti ispočetka, već od svog franšizodavca dobiva znanje i iskustvo.

Iznenađujuće destinacije

Tako je i sa Surf’n’Friesom mladih riječkih poduzetnika Andrije Čolaka i Denisa Polića, koji svako malo iznenađuju novim destinacijama svoje franšize. Svojim prženim krumpirićima osvojili su već više od 15 zemalja, od Rusije, gdje su nedavno otvorili dva nova objekta – i to na aerodromu Šeremetjevo – do Vijetnama i Irana.

I pekarska industrija Mlinar osječkog poduzetnika Mate Škoje, uz otvaranje vlastitih dućana i akvizicije, širi se franšizno u Slovačkoj, Švicarskoj i Australiji, dok je, istaknuto je jučer, studentima ekonomije u Hrvatskoj jedina asocijacija na franšizu McDonald’s.

– Franšizna industrija u Europi vrijedi 350 milijardi eura i zapošljava više od tri milijuna ljudi – kaže predsjednik Europske franšizne federacije Michael Eyre, ističući kako se gospodarski rast nedvojbeno ubrzava poticanjem franšiznog poslovanja. Stoga u svim članicama EU treba stvoriti dobru poslovnu klimu za njegov dalji rast uz što nižu razinu državne regulative.     

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.