Paška janjetina bolja je i od novozelandske, a otkriće su nam i hobotnica ispod peke, boškarin, divlje šparoge, creski fuži, paški sirevi..., komentirala je u Bruxellesu europska diplomacija na predstavljanju Okusa Hrvatske 20-ak domaćih proizvođača u izvedbi chefova lošinjskih Jadranka Hotela.
Mnogi se hoteli još izvlače na domaću nedostatnost, neorganiziranost i više troškove nabave pa se okreću uvozu.
Uvoz nema dodanu vrijednost
Lokalna ponuda i svježina na tanjurima gostiju, zaštićeni i ekološki proizvodi jedini su pravi put na kojem se uz dobre i kreativne “chefove” gosti mogu zadržati dugoročno, kaže Kristijan Merkaš iz Jadranka Hotela. Pogotovo ako se zna da je potencijal turističke potrošnje u Hrvatskoj prema nekim procjenama 900 milijuna eura godišnje ili 6,7 milijardi kuna, polovica kroz hotele i restorane.
– Jeftin uvozni proizvod ne stvara dodanu vrijednost. Radije ćemo kupovati domaće proizvode, čak i uz višu cijenu, i nuditi ih našim gostima jer oni to traže. Nitko od njih ne želi jesti brazilsku piletinu niti štedjeti na godišnjem odmoru. Žele uživati, kušati lokalnu hranu i vina, pitaju za nju i zbog nje se i vraćaju – objašnjava pozivajući i druge lokalne proizvođače da im se jave. U Bluesun hotelima kažu kako se suradnja s lokalnim OPG-ovima uglavnom odnosi na nabavu voća i povrća, čak i na lokalne mljekare, gdje je moguće.
– Pri nabavi peradi, mesa ili ribe važno nam je da su od provjerenih, manjih proizvođača i ekološki. Tako gost dobiva zaokruženu sliku u kojoj se prožimaju sve ljepote destinacije, komfor, hotelski sadržaji te mirisi i okusi tog kraja – tvrdi Damir Baković, direktor nabave Bluesun Hotels&Resorts. OPG-ovi i srednji proizvođači u ukupnoj strukturi njihovih partnera čine 60 posto konzumiranih proizvoda. A i jedini su hotelski lanac u Hrvatskoj, dodaje, koji proizvodi meso za vlastite potrebe.
Potiču zdravu konkurenciju
Na obroncima Bilogore na farmi Sunčane livade imaju više od 500 grla francuske pasmine charolais, druge najcjenjenije i najskuplje govedine na svijetu. Priča je zaokružena i vlastitim nagrađivanim vinima Stina, maslinovim uljem, organskim voćem i povrćem, džemovima, začinima.
– Nabava i isporuka roba ugovara se s lokalnim dobavljačima, njih više od 95%. Takvim odabirom potičemo zdravu konkurenciju, jačamo ponudu i potražnju, postižu se korektniji omjeri cijene i kvalitete – ističu u Valamar Rivijeri. U novootvorenoj Piazzi u kamping-ljetovalištu Lanterna 4* u Poreču nude proizvode 20 lokalnih proizvođača i OPG-ova, a mala “zelena tržnica” okuplja četiri OPG-a, proizvođača voća i povrća, koji svakodnevno gostima nude svježe voće i povrće iz vlastite proizvodnje, kazali su u Valamaru.