U Europskom parlamentu danas je izglasano stajalište Europskog parlamenta o Uredbi o prekograničnoj dostavi. Glavna autorica Uredbe u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača je hrvatska zastupnica Biljana Borzan.
Online kupnja je sektor koji raste, na godišnjoj razini vrijedi oko 400 milijardi eura. Prema istraživanjima Europske komisije, povećanje online trgovine s trenutačnih 5 posto na 15 posto značilo bi siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. Preduvjet za povećanje online trgovine jest jeftinija dostava paketa u EU jer su kupci upravo dostavu ocijenili jednim od najvećih razloga zašto ne kupuju.
– Prekogranična dostava tri do pet puta skuplja je od dostave unutar države članice, a što je posebno loše za Hrvatsku. Prekogranična dostava u manje države članice u pravilu je barem dvostruko skuplja nego u veće. Više od 30 posto hrvatskih građana kupuje online, i to više nego jednom mjesečno. Hrvatski građani koji kupuju preko interneta nisu ravnopravni s drugim kupcima u EU. Žale mi se na razlike u cijeni dostave za nas u odnosu na druge zemlje EU ili pak na situacije kada uopće nema dostave za našu zemlju – kaže Biljana Borzan.
Cilj njezine Uredbe jest ostvariti veću transparentnost cijena dostave i bolji regulatorni nadzor nad pružateljima usluge dostave kako bi ma kraju cijene dostave za krajnjeg potrošača ili mala i srednja poduzeća bile niže.
– Pravila koja su danas izglasana hvataju se u koštac s nelogičnostima poput činjenice da je dostava u jednom smjeru tri puta skuplja nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. Uredba želi olakšati malim i srednjim poduzetnicima proboj na tržište. Dakle, cilj je omogućiti da svoje proizvode mogu prodavati na mnogo većem tržištu od svojega grada ili države – kazala je Borzan.