Europska komisija namjerava uložiti dva milijuna eura u razvoj metodologije za usporedbu kvalitete proizvoda na zajedničkom tržištu.
Usto, nacionalnim vlastima su poslane tzv. Smjernice kako prepoznati slučajeve koji krše postojeću legislativu. O svemu tome govorilo se danas na Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta, gdje se raspravljalo o Smjernicama Europske komisije za borbu protiv plasiranja naizgled istih proizvoda različite kvalitete u novijim i starijim državama EU.
"Smjernice su tek flaster na otvorenu ranu"
- Prvi je to dokument koji je Europska komisija napravila na ovu temu. Postignuće je što se napokon počelo konstruktivno djelovati. Nažalost, Smjernice su nedovoljno ambiciozne. Uz to, i dalje se forsiraju razlike samo kod hrane, a ja sam svojim istraživanjem dokazala da razlike postoje i kod neprehrambenih proizvoda, u ovom slučaju deterdženata. Da sam imala više novaca, istražila bih i druge kategorije proizvoda na koje mi se potrošači žale poput automobila, kućanskih aparata i slično - kazala je Biljana Borzan, hrvatska europarlamentarka.
Smjernice Europske komisije kažu kako se problem može riješiti unutar postojeće legislative. Borzan tvrdi kako su joj pristupili neki proizvođači kod kojih je pronašla razlike u kvaliteti njihovih proizvoda i do detalja joj objasnili na koji način se izmiču postojećim zakonima o nepoštenoj poslovnoj praksi.
- Proizvođači se u postojećem zakonodavnom okviru snalaze kao riba u vodi. Potrebno je što prije ispitati učinke ovih Smjernica. Nisam optimistična, trebamo promijeniti zakone. Smjernice su tek flaster na otvorenu ranu – poručila je Borzan.
prestat kupovat takve proizvode