Iako se još ne radi o velikim brojkama, rezultat izvoza ostvaren u prvom kvartalu ove godine prema istom razdoblju 2013. i sa 65 milijuna dolara većom zaradom zapljusnuo je optimizmom kompanije iz poljoprivredno-prehrambenog sektora. Ovogodišnji izvoz u spomenutom je razdoblju donio 378 milijuna dolara prihoda, dok je u prvom tromjesečju 2013. iznosio 313 milijuna.
Plus i s CEFTA-om
Ohrabruje i činjenica da je zabilježen rast izvoza na svim najvažnijim tržištima. Tako je na zajedničkom tržištu ostalih 27 članica Europske unije trgovanje povećano 45 posto, odnosno sa 109 na 158 milijuna dolara. Gleda li se skupina zemalja EU 12, prihod je veći 52 posto te je na kraju ožujka ove godine iznosio 73 milijuna dolara. Vrijednost prodaje prehrambenog asortimana na tržištu EU 15 rasla je, pak, 38 posto, na 85 milijuna dolara.
Unatoč strahu i iskazivanom pesimizmu domaćih prehrambenih tvrtki vezanom uz tržišta zemalja u regiji uključenih u CEFTA-u, i tamo je zabilježen plus: ukupan izvoz rastao je 11 posto, sa 125 na 139 milijuna dolara. Pad je zabilježen samo na bosanskohercegovačkom tržištu, i to samo 5 posto pa je uprihođeno 76 milijuna dolara (lani 80 milijuna).
Izvoz u Srbiju rastao je 50%, na Kosovo 25, Crnu Goru 31 i Albaniju 145 posto.
BiH, Slovenija, Japan...
Na listi prvih pet izvoznih tržišta za hrvatske prehrambene kompanije nanizale su se susjedna nam BiH kao prva, slijedi Slovenija sa 43 milijuna USD i Japan, kamo plasiramo ukupan uzgoj tuna, sa 39,9 milijuna. Italija je četvrta sa 36,7 milijuna USD, a Srbija peta. Od ostalih tržišta vrijedi spomenuti Saudijsku Arabiju, gdje je izvoz između dva ožujka rastao sa tri na 7,2 milijuna dolara. U Norvešku je lani hrane izvezeno za 242.000 dolara, a ove godine za 4,4 milijuna USD. Tom krugu pripada i izvoz u Indoneziju, uvećan je sa 166 tisuća USD na 3,8 milijuna USD.
Izvoz tuna u Japan ostaje i dalje perjanica s najboljim učinkom, no ove su godine zabilježeni odlični pomaci kod još nekoliko proizvoda: živih svinja i svinjskog mesa, kukuruza, soje i voća.
@Croatia2015 Malo bolje tumaci podatke Evropejcu. Propao je upravo mit da ce ti biti bolje u EU. Od top 6 uvoznika hrvatskog proizvoda, samo Italija i Slovenija su u EU. B&H, Japan, Srbija i Emirati nisu. Dobio si samo vece poreze, homoseksualne brakove i siromasnije stanovnistvo.