Nova pravila

Mark Zuckerberg vraća se korijenima, ali reklame ne dira

Foto: Reuters/PIXSELL
Facebook
Foto: Reuters/PIXSELL
Facebook
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Facebook
13.01.2018.
u 13:07
Od novih Facebookovih mjera štetu će sasma sigurno imati medijske kuće koje koriste društvene mreže za povećanje čitanosti
Pogledaj originalni članak

Ključna je obavijest putem Facebooka stigla jučer iz kalifornijskog Menlo Parka. Mark Zuckerberg, šef najveće svjetske društvene mreže objavio je smjernice svoje kompanije za ovu godinu. Kako se čini, Zuckerberg i dalje uzmiče pred javnom kritikom a rezultat je povratak Facebookovim korijenima. Ako još ima onih koji se sjećaju, društvena je mreža zamišljena kao način digitalnog održavanja kontakta s najbližima, prijateljima, rodbinom. U međuvremenu, društvene su se mreže, pogotovo Facebook pretvorile u jedan od najvažnijih marketinških i medijskih alata.

Izgubljen prvobitni smisao

Sumnja u zloporabe na koje Zuckerberg i njegovi nisu obraćali puno pozornosti, uključivala je i mogućnost manipuliranja u svrhu lakšeg dolaska na vlast Donalda Trumpa.

Zuckerberg u svojem proglasu navodi kako je napravljeno istraživanje koje je pokazalo kako je medijski i korporativni sadržaj istisnuo objave osobne prirode. Vidi u tome i krivca. Posljednjih su godina video i drugi sadržaji na Facebooku doživjeli neviđenu ekspanziju što je znatno uvećalo količinu javnog sadržaja u odnosu na osobni zbog čega je Facebook zapravo izgubio smisao. Postalo nam je iznimno teško povezivati se jedni s drugima. Napravljeno je i istraživanje o tome kada je Facebook blagotvoran po ljudsko biće a kada to nije. Ispalo je da kada se društvena mreža koristi za povezivanje s ljudima do kojih nam je stalo, na nas ona utječe povoljno. Osjećamo manje samoće i više povezanosti što nam se dugoročno reflektira na pozitivnu emociju i zdravlje. Pasivno gledanje videa i čitanje članaka podijeljenih na Facebooku ne utječe, kako se Zuckerberg izrazio, baš tako dobro, bez obzira koliko su zabavni ili informativni.

Sadržajnije interakcije

Stoga je šef Facebooka promijenio ciljeve svojim ekipama, umjesto da vam se pomaže da pronađete za sebe relevantan sadržaj pomagat će vam se da imate svrsishodnije društvene interakcije. S time se počelo prije nekoliko mjeseci, no proći će još barem toliko prije nego se vide prvi rezultati. A oni će biti manje medijskog i sadržaja korporativnog porijekla. Sadržaj koji i dođe do vas bit će takav da će se na temelju njega moći potaknuti sadržajna interakcija. Mark Zuckerberg svjestan je i žrtve koju će njegova kompanija podnijeti. Smanjenjem tog pasivnog sadržaja smanjit će se i prosječno vrijeme provedeno na njegovoj društvenoj mreži. No to će vrijeme imati znatno veću vrijednost nego ranije. To se ne može postići komentiranjem TV emisija ili utakmica, političkih događaja, nego samo stvari koje su nam bitne kao osobama te događaja od svjetske važnosti, podijelio je svoje ideje Mark Zuckerberg. Mjere neće zadirati u oglašavanje, nego samo u sadržaj koji nije osobne već je medijske ili korporativne prirode. Sasvim je sigurno da će određenu štetu od novih Facebookovih mjera imati i medijske kuće koje koriste društvene mreže za povećanje čitanosti.     

Pogledajte i galeriju: 4 domaćih humorističnih stranica na Facebooku koje trebate pratiti

Foto: Facebook
Pretjerivač

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
13:29 13.01.2018.

Mreže pomogle Trumpu? Nije vas sram pisati takve laži? Kompletna medijska scena je radila sve protiv Trumpa, ukljucujuci Zuckerberga osobno. Stvarno nemate srama.