Financijski savjetnik

Novi PIN može zatražiti samo vlasnik kartice, ne i opunomoćenik

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Novi PIN može zatražiti samo vlasnik kartice, ne i opunomoćenik
04.12.2013.
u 22:00
Pozivom kontakt centru iz zemlje ili inozemstva korisnik može zatražiti poništenje krivih unosa PIN-a, nakon čega se deblokira kartica. To je brži put, jer je za promjenu PIN-a potreban osobni zahtjev ili posebna punomoć, ovjerena kod javnog bilježnika
Pogledaj originalni članak

P: Nedavno sam nakon dugo vremena pokušao koristiti jednu od svojih kartica (Visa) u Singapuru i, kako je nisam dugo koristio, zaboravio sam PIN. Mislio sam da ću se snaći, jer imam PIN-ove zapisane u mobitelu. Našao sam tri PIN-a, ali nisam znao koji je od koje kartice pa sam “ispucao” sva tri. Ispostavilo se da nijedan nije pravi i kartica mi je blokirana. Nazvao sam suprugu, koja ima punomoć na moj račun, a ona je nazvala banku i dobila objašnjenje da će kartica biti blokirana 24 sata, a da onda pokušam ponovo.

No, nismo uspjeli naći PIN i supruga je na moju molbu zatražila da izdaju novi. Iz banke tad javljaju da je to nemoguće i da samo vlasnik kartice može tražiti promjenu PIN-a. Dotad sam bio uvjeren da je punomoć autorizacija višeg ranga od PIN-a i nije mi jasno zašto joj nisu mogli dati. Uostalom, kakvu štetu mi opunomoćenik može napraviti? Na račun ionako ima punomoć i dodatnu karticu! Dakle, zanima me može li opunomoćenik zatražiti izdavanje novog PIN-a ili je ovo bio samo izgovor službenice banke? Kako punomoć mora biti sročena da bi to mogao napraviti? – pita Mario iz Pule.

Odgovara Snježana Blažić, direktorica Direkcije upravljanja poslovnom mrežom Hrvatske poštanske banke

O: U slučaju kada korisnik kartice tri puta uzastopno unese krivi PIN, onemogućeno je daljnje korištenje kartice na prihvatnim mjestima na kojima se transakcija autorizira unosom PIN-a. Korisnik mora kontaktirati banku kako bi mu se omogućilo daljnje neometano korištenje kartice. Na primjeru HPB-a, pozivom na besplatni telefon HPB Kontakt centra 0800 472 472 iz Hrvatske ili +38514890365 za pozive iz inozemstva od 0 do 24 sata, korisnik može zatražiti poništenje krivih unosa PIN-a, nakon čega banka deblokira karticu. Informacija o tome da kartica ostaje blokirana 24 sata nakon unosa tri puta krivog PIN-a ne odnosi se na HPB.

Sukladno Općim uvjetima poslovanja za transakcijske račune i obavljanje platnih usluga, opunomoćenik ne može zatražiti promjenu podataka o računu ili vlasniku računa pa tako ni promjenu PIN-a po kartici vlasnika računa. Da bi opunomoćenik to mogao, potrebna mu je posebna punomoć ovjerena kod javnog bilježnika. S obzirom na to da se deblokada krivog PIN-a može obaviti u kratkom vremenu bez većih troškova pozivom na jedan od brojeva Kontakt centra, svakako preporučujemo klijentima da se odluče za tu varijantu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

SW
swimm
13:54 05.12.2013.

treba što više zakomplicirati da ne bi slucajno prebrzo opunomocenik mogao do svog novca