nepoštena praksa

Plaćate i za 'gratis' proizvode! Čak petina kupaca osjeća se nasamareno u šopingu

Foto: ilustracija
Plaćate i za 'gratis' proizvode! Čak petina kupaca osjeća se nasamareno u šopingu
22.04.2015.
u 18:13
Nije za očekivati da će potrošači odlaziti u kupnju "naoružani" kalkulatorima i računati je li taj gratis proizvod uistinu gratis, napominje Hana Jurić iz Društva za zaštitu potrošača Istre
Pogledaj originalni članak

Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu Ministarstva gospodarstva nedavno je napravila veliki iskorak u sankcioniranju nepoštene trgovačke prakse po pitanju ''gratis'' proizvoda koja je u posljednje vrijeme zabilježena u Hrvatskoj.  

Kako napominje Društvo za zaštitu potrošača, prodaja proizvoda ili pakiranja koje nosi oznaku "gratis", a taj isti proizvod se istovremeno naplaćuje, smatra se nepoštenom trgovačkom praksom koja je zabranjena u Europskoj uniji.

Stoga potrošači moraju biti svjesni opasnosti koje vrebaju i znati koja su njihova prava i prijavljivati nepoštenu trgovačku praksu.

– Potrošači trebaju prijaviti nepoštene trgovačke prakse. Pozdravljamo aktivnosti tržišne inspekcije vezano uz sankcioniranje nepoštene prakse trgovaca po pitanju gratis proizvoda, no pozivamo i potrošače da budu aktivniji te da prijavljuju sve nepravilnosti koje uoče u trgovinama – poručila je Hana Jurić iz Društva za zaštitu potrošača Istre.

Jurić je objasnila da potrošači s povjerenjem kupuju proizvode označene kao ''gratis“. Čine to jer na prvu stječu dojam uštede.

– Nije za očekivati da će potrošači odlaziti u kupovinu "naoružani" kalkulatorima i računati je li taj gratis proizvod uistinu gratis. Veliki je problem i taj što tako označena pakiranja ponekad dolaze od samog proizvođača, dakle već od samog izlaska proizvoda na tržište. Nadamo se da će u budućnosti EU još preciznije regulirati ovu problematiku s ciljem bolje zaštite potrošača – dodala je Jurić.

Osim zavaravajućeg oglašavanja ''gratis“ proizvoda, trgovac također ne smije lažno tvrditi da je roba ili usluga dostupna samo u ograničenom razdoblju; obećavati nagradu, a onda je ne dati te predstavljati prava koja su zajamčena zakonom kao “posebne uvjete prodaje”.

Prema rezultatima Eurobarometar studije, više od petine ispitanika u Hrvatskoj (21 posto) smatralo se žrtvom zavaravajućeg oglašavanja ili nepoštene trgovačke prakse tijekom protekle dvije godine.

>>Otkrivamo: Trgovci zarade 2 milijuna kn godišnje ne vraćajući 1 lipu

>>Otkrivamo kako trgovci varaju kupce deklaracijama!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

JO
jožica
18:59 22.04.2015.

Niste u pravu neki od Vas. Npr ako je neki artikl u redovnoj prodaji 10 kuna a na akciji je sa nekakvim proizvodom 12 kuna, niste platili gratis proizvod nego sve radnje koje se moraju napraviti da bi to došlo na policu, tako da plaćate foliju u koju je zapakirano, naljepnicu gratis, rad radnika na slaganju tih proizvoda, kutija u koju se pakira itd. itd. Artikl je gratis ali troškovi koji postoje a ima ih dosta da bi taj artikl mogao doći na policu nisu gratis. Po tome bi svi ljudi koji rade na pakiranju tih proizvoda morali raditi besplatno, naljepnice folije i sl. bi isto moralo biti besplatno. Sada je samo pitanje da li trgovac treba na tu cijenu troška staviti svoju marži pa onda još i PDV i tu je po mojem razlika u cijeni, ako se varam ispravite me.

Avatar Matija22
Matija22
18:32 22.04.2015.

Gratis i dupla cijena,zapravo platiš dva proizvoda u jednoj cijeni, a trgovcima još veći uspjeh uvalili su ti dva proizvoda umjesto jednog.

BA
babanko
18:35 22.04.2015.

Praksa zabranjena u eu.ali mi smo samo na papiru u eu u svemu ostalom na brdovitom balkanu.