međunarodni festival fotografije

Izložba 'Uključene, aktivne, svjesne - ženske perspektive danas' oduševila posjetitelje

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
12.09.2018.
u 22:43
S radovima umjetnica koje u vrijeme ponovne borbe za prava žena donose 'ženski pogled' koji je postavljen kao opreka dominantnom, patrijarhalno uspostavljenom muškom pogledu koji objektificira žensko tijelo
Pogledaj originalni članak

Međunarodni festival fotografije Organ Vida počeo je u srijedu navečer otvorenjem četiriju izložbi u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (MSU), od njih sedamnaest koliko ih je priređeno za ovogodišnje, 10. izdanje festivala što se održava na temu "Uključene, aktivne, svjesne - ženske perspektive danas".

"Ove godine slavimo deseti rođendan i iako deset godina nije puno, nama puno znače", istaknula je na otvorenju jubilarnog izdanja festivala njegova umjetnička direktorica Marina Paulenka, izrazivši ponos svime onime što je festivalski tim postigao od vremena kada se s velikim entuzijazmom okupio ne bi li napravio nešto za domaću fotografsku scenu.

Kustosica Lea Vene, koja s Paulenkom potpisuje koncept festivala, predstavila je središnju festivalsku izložbu, "Uključene, aktivne, svjesne -ženske perspektive danas", s radovima umjetnica koje u vrijeme ponovne borbe za prava žena donose 'ženski pogled' koji je postavljen kao opreka dominantnom, patrijarhalno uspostavljenom muškom pogledu koji objektificira žensko tijelo i utvrđuje žensku pasivnu poziciju.

"Imali smo odličan odaziv na natječaj, više od 400 prijava, a odabir finalistica pokazuje kojim se temama fotografkinje danas bave i na koji način obrađuju ženski pogled", napomenula je. "Na izložbi će se vidjeti niz priča, različitih perspektiva obilježenih svojim kontekstima ili generacijama, kao i pristupa koji nisu nužno fotografski", dodala je.

Nevena Tudor Perković, koja se nazočnima obratila u ime Ministarstva kulture, smatra kako je Organ Vida dinamičan festival za 21. stoljeće koji se odmiče od uobičajenih festivalskih reprezentativnih događanja. "Festival je otvoren prema međunarodnoj sceni, ali i duboko uronjen u lokalnu zajednicu", ocijenila je.

Veljko Mihalić, predstavnik Grada Zagreba i zagrebačkog gradonačelnika rekao je kako se na izložbama priređenima u okviru ovogodišnjeg festivala mogu vidjeti umjetnice koje će zasigurno ostaviti trag u povijesti svjetske umjetničke fotografije.

"Suvremena umjetnost, kao i suvremena fotografija, aktivno prate i ukazuju na društveno-političke pojave, devijacije i akutna stanja, pa je i ovogodišnja tema odabrana zbog svoje aktualnosti", rekla je Nataša Ivančević, pomoćnica ravnateljice MSU-a, partnera Organa Vida.

Denis Butorac - dobitnik Nagrade Marina Viculin

Na otvorenju je objavljen i ovogodišnji dobitnik Nagrade Marina Viculin - to je Denis Butorac, mladi autor nagrađen za svoj rad u nastajanju "Poslanica" u kojem, kako je objasnio, kroz dijalog s ocem pokušava uspostaviti novi model komunikacije kakav nikad nije imao.

Nagrada Marina Viculin, koja uključuje 25 tisuća kuna za završetak autorskog projekta i izložbenu prezentaciju tijekom idućeg festivala Organ Vida, godišnje je priznanje za rad umjetnika s izvanrednim postignućima u području hrvatske fotografije kojemu je cilj unapređenje razvoja umjetnika i ohrabrenja njihovu budućem djelovanju.

"Ne mogu opisati koliko mi znači ova nagrada, novac je uvijek najveća barijera u realizaciji ozbiljnog projekta, a znati da nema granica predivan je osjećaj", istaknuo je Butorac.

Kandidati se biraju putem natječaja, a u ovogodišnjem žiriju bili su Lea Vene, povjesničarka umjetnosti i kustosica, Sandra Vitaljić, fotografkinja i profesorica na Katedri za fotografiju Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, Marina Paulenka, fotografkinja i umjetnička direktorica Festivala Organ Vida, Leonida Kovač, povjesničarka umjetnosti, kustosica, teoretičarka i profesorica na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, Miha Colner, slovenski nezavisni kustos i kritičar, Emma Bowkett, direktorica fotografije Financial Times FT Weekend Magazine i Peggy Sue Amison, umjetnička direktorica EAST WING iz Dubaija.

Nagrada je dobila ime po povjesničarki umjetnosti i kustosici Marini Viculin, koja je trajno zadužila hrvatsku fotografsku scenu svojim radom na afirmaciji medija i time promijenila pogled na fotografiju u općoj društvenoj percepciji.

Četiri izložbe u MSU za otvorenje jubilarnog festivala

Uz izložbu koja prati glavnu temu u MSU su otvorene još skupna izložba "Budnost, borba, ponos – kroz njezine oči", kojoj je prethodio razgovor s trinaest umjetnica koje na njoj izlažu, te "Povijest mizoginije, poglavlje 1." španjolske umjetnice Laie Abril i "Privilegij" Amalije Ulman.

Uoči izložbe "Budnost, borba, ponos: kroz njezine oči" trinaest umjetnica koje izlažu na njoj predstavile su se u razgovoru pred zagrebačkom publikom, govoreći o svojim radovima koji odražavaju, propituju i problematiziraju različite kulturne izričaje i pitanja vezane uz konstrukcije identiteta, obitelji i doma, seksualnosti i rodno-spolnih uloga.

Njihova iskustva i istraživanja otvaraju drugačije načine promišljanja i osjećanja o postojećim izazovima i problemima današnjeg suvremenog društva, od konstrukcija ženske perspektive u zapadnom svijetu, stvarnih priča iz života žena i majki iz Palestine, Irana i Saudijske Arabije do trans i queer zajednice Južnoafričke republike, radovi raskrinkavaju događaje i govore o težnji za jednakošću za koju se i dalje moramo boriti.

Izložba je već bila predstavljena u Mariboru, Grazu i Berlinu.

MSU galerija ugostila je nagrađivanu izložbu "Povijest mizoginije. Poglavlje 1" Laie Abril koja, u suradnji s VoxFeminae Festivalom, kroz povijesni pregled pristupa abortusu daje edukativan pogled na tu temu. Autorica kroz primjere iz cijeloga svijeta dokumentira i konceptualizira opasnosti i štetu nastalu zbog manjka sigurnog, legalnog i slobodnog pristupa pobačaju.

Izložba "Privilegij" španjolsko-argentinske umjetnice Amalije Ulman u MSU predstavlja njezin online Instagram performans koji je izvela kao pretjeranu, gotovo karikaturalnu verziju sebe, u sumornom uredskom prostoru.

Festivalski 'tjedan otvorenja' trajat će od 10. do 16. rujna diljem Zagreba, a izložbe ukupno stotinjak fotografkinja i fotografa moći će se besplatno razgledati do kraja rujna.

Uz bogati izlagački program priređen je jednako živ popratni program radionica, predavanja, filmskog i glazbenog programa, u kojemu je i konferencija "Ženske perspektive – konferencija o suvremenoj fotografiji".

Predstavit će se i dva EU projekta koje Organ Vida provodi kao partner - "Parallel – European Photo Based Platform", koji se realizira u suradnji s čak 18 partnera tijekom narednih pet godina i "Refest: Slike i riječi putevima izbjeglica", koji je rezultirao istoimenom izložbom i platformom za raspravu o društvenim pitanjima i razvoj publike kroz fotografiju, ilustraciju i pjesništvo.

Programi festivala će se održavati na brojnim lokacijama, od MSU-a, Akademije dramskih umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Kina Europa, Galerije Forum, Galerije Greta, Galerije Kranjčar, Galerije Nova do Galerije PM HDLU-a, Galerije SC, Galerije Šira, Galerije f8, Kuće arhitekture ORIS, Hale V Tehničkog muzeja Nikola Tesla, Pogona Jedinstvo i Medike.

>> Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi hit u New Yorku

Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi
Foto: Marijana Marinović/NEW YORK
Izložba posvećena jugoslavenskoj arhitekturi

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.