Mazepa nije ni Evgenij Onjegin ni Pikova dama, da se omiljene balete Petra Iljiča Čajkovskog na čelu s Labuđim jezerom i ne spominje.
Mazepa je kozački vojskovođa koji je izgubio bitku. Stvaran, povijesni lik ima snažan politički predznak sukoba ruskog imperija i tada velike Ukrajine, jer se nakon traumatične bitke kod Poltave (istočno)europska politička scena stubokom promijenila.
I nekim slučajem Mazepa Čajkovskog, opera nepogrešivo bogate glazbene fakture, nastala prema Puškinovu predlošku, trenutačni je hit opernih pozornica diljem svijeta. Stoga i sinoćnja krcata premijera u zagrebačkom HNK intenzivno slijedi trag svjetskih opernih scena.
Dvadeset godina u svijetu
– Doista nikada nije bilo toliko Mazepe u svijetu – kazat će dirigent Mihail Sinkevič, poznat domaćoj kazališnoj publici jer je u Zagrebu već dirigirao Labuđim jezerom.
On objašnjava kako je opera Mazepa uvijek bila na repertoaru u Sovjetskom Savezu, a prije dvadesetak godina napokon je krenula u osvajanje svijeta. Vjeruje da ta predivna glazba može zaokupiti publiku.
– Imali smo puno posla, kaže Sinkevič kada govori o radu s orkestrom HNK Zagreb, ali ne štedi pohvale zboru i ovdašnjim pjevačima. Kao glasove koji su ga se posebno dojmili ističe Tamaru Franetović Falbinger, Luciana Batinića i Domagoja Dorotića.
– Ja ne sviram, vi svirate – govorio je orkestru s početka želeći postići legato, a ono što će posebno istaknuti kao veliki plus zagrebačke Opere jest:
– Svi žele pomoći i napraviti najbolje što mogu.
Sve smo riješili
Sinkevič, sa stalnim angažmanom u petrogradskom Marijinu kazalištu, kaže:
– Moje ideje, ideje dirigenta, i ideje redatelja moraju se usuglasiti. Bio sam malo uzbuđen jer sam očekivao modernu koncepciju, ali nakon mnogo razgovora, sve smo riješili na obostrano zadovoljstvo. I zadovoljstvo publike, naravno!
Baš me zanima kako ste mogli napisati osvrt na premjernu izvedbu opere Mazepa, te objaviti isti kada je premijera upravo u tijeku?!