Pedeset šest godina nakon posljednje premijere, na pozornicu HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci vraća se Verdijev “Otello”. U kazalištu najavljuju dvije vrhunske solističke podjele, od kojih će svaka imati svoju premijeru. Večeras, 28. siječnja, uloge Otella i Desdemone pjevaju meksički tenor Luis Chapa i Anamarija Knego, a na “drugoj premijeri”, kako je nazivaju u Rijeci, 1. veljače nastupaju finski tenor Kalle Kantiila i još jedna naša mlada sopranistica Ana Petričević.
Dva Jaga svjetske klase
Obje postave imaju i pjevače proslavljene u ulozi Jaga na svjetskim pozornicama, riječkog i nacionalnog prvaka Giorgia Suriana i gosta iz Bugarske Antona Keremidtchieva, dok će se u ulogama Emilije, Cassia i Roderiga izmjenjivati Olga Kaminska i Ivana Srbljan, Marko Fortunato i Giorgio Cristian Surian te Sergej Kiselev i Voljen Grbac.
Dirigent je Ville Matvejeff, sada već u Rijeci udomaćeni i omiljeni finski maestro, a režije i dramaturgije opet se, nakon sjajne predstave Händelova “Cezara u Egiptu”, prihvatio Marin Blažević. Osim mobilizacije svih kućnih ansambala riječkog HNK, uključujući i Balet, korpus od čak 150 izvođača popunit će još i Dječji zbor Toretta i Djevojački zbor PZM Josip Kaplan. Scenografije zapravo i nema, ali u kazalištu ipak najavljuju raskošni vizualni spektakl s potpisom oblikovatelja svjetla i scene Dalibora Fugošića i Alana Vukelića. Koreografiju i scenski pokret potpisuje Selma Banich, a kostime Sandra Dekanić.
Nakon premijera, dvije će se postave izmjenjivati u predstavama koje slijede 2., 3. i 4. veljače.
– Mislim da je puno teže kad nema rekvizita i dodatne scenografije koji vam u jednu ruku pomažu, ali efekti koji se koriste u ovoj produkciji su i više nego fantastični, a ja vam mogu reći da zaista prvi put uživam na sceni! – rekla nam oduševljeno nakon generalnog pokusa Anamarija Knego.
Za takvo raspoloženje, kaže, zaslužni su svi, a uza sjajnog partnera Luisa Chapu osobito maestro Matvejeff i redatelj Blažević.
Dvije podjele, dvije predstave
Nakon što je briljirala u ulogama Tatjane u “Onjeginu” i Kleopatre u “Juliju Cezaru u Egiptu”, Anamarija Knego u “Otellu” dobiva još jednu veliku priliku i zadatak: pokazati da Verdijeva Desdemona nije samo naivan i bespomoćan curetak, nego je kao lik i osoba mnogo jača od Shakespeareove Desdemone.
O Blaževiću govori kao o mirnoj, staloženoj i organiziranoj osobi punoj razumijevanja za specifičnosti i mogućnosti svakog pjevača, a rezultat su, kaže Knego, dvije različite predstave s različitim podjelama, jer u izvedbama različitih pjevača razlikuju se i likovi koje tumače. Kod maestra Matvejeffa također cijeni to što razumije pjevače i strastveno voli stvarati umjetnost.
– Spoj takvog redatelja i dirigenta uvelike mi je olakšao rad i stres koji naš posao nosi – kaže Anamarija Knego, vrlo zadovoljna statusom i mogućnostima koje joj nudi Opera u rodnom gradu, pa i ne razmišlja o odlasku u inozemstvo.
– Naše kazalište ponovo diše, a potvrđuju to i rasprodane predstave – zaključila je Knego uoči vjerojatno do sada najvažnijeg nastupa u svom životu.