"gordana neće doći"

Oni su četvero nesigurnih mladih ljudi opterećeni ekranima i društvenim mrežama

Oni su četvero nesigurnih mladih ljudi opterećeni ekranima i društvenim mrežama
10.08.2020.
u 10:29
Posljednja dramska premijera na 66. Splitskom ljetu bila je predstava "Gordana neće doći".
Pogledaj originalni članak

Na Meštrovićevu Kašteletu izvedena je treća, ujedno posljednja dramska premijera 66. Splitskog ljeta, komad “Gordana neće doći” koji je na tekst Jelene Bosančić, ravnateljice splitske Drame, autorice i glumice, režirao Ivan Planinić. Riječ je o pomalo neobičnoj, otkvačenoj, šarmantnoj i ležernoj predstavi koja će se, premda je rađena za “ljetno izdanje”, uvjereni smo, naći na repertoaru splitskog teatra u sljedećoj sezoni i puniti gledalište.

Elementi kabareta

Izvorni tekst Jelene Bosančić nastao tijekom višemjesečne karantene i izolacije zbog koronavirusa nosio je naziv “Dom za nezbrinutu djecu”, no tijekom proba i posvemašnjeg dorađivanja, mijenjanja i dodavanja, promijenio je ime u “Gordana neće doći”. Autorica naglašava da je riječ o zajedničkom ishodu kreativnog rada cijelog autorskog tima, glumaca i glazbenika.

Predstava je to o četvero ljudi u tridesetim godinama koji su opterećeni golemim brojem ekrana i društvenih mreža, koji zbog raznoraznih razloga nisu u stanju ostvariti dublji emocionalni kontakt i gotovo nikada nisu imali kvalitetnu vezu, koji se boje i ne snalaze u izravnoj komunikaciji, već funkcioniraju uglavnom preko poruka, koji su frustrirani nametnutim obrascima i slikama kakvi tobože moramo biti, osjećajno ispražnjeni i stalno u nekakvim očekivanjima i čekanjima... Najslikovitije rečeno, totalno su nesigurni. Priča je postavljena kao klasičan dramski zaplet, ali jednako tako bi mogla biti scenarij za nekakvu televizijsku seriju.

Četvero je glumačkih protagonista: kirurga kojem je “grijeh” i ograničenje činjenica što živi s mamom igra Stipe Radoja, kuhara opterećenog prošlošću i obiteljskim odnosima Goran Marković, mladog računalnog programera kojeg negdje u dubini duše stalno muči pitanje je li možda ipak “peder” tumači Donat Zeko, a spisateljicu Jelena Bosančić. Odlično su se snašli u tipiziranim likovima koje su vješto kreirali te istovremeno pokazali pjevačke pa i plesačke sposobnosti. U predstavi se prepoznaje Brecht i autorsko kazalište i čuje “poznata filozofska” rečenica: “Žena je tumor i bolest.” U prvom dijelu koji podsjeća na nekakav televizijski kabaret otkriva se zaplet ljubavno-prijateljskog četverokuta, dok u drugom do izražaja dolazi čista, ogoljena istina. Likovi odbacuju maske, istrugan je fasadeks, na djelu je suočavanje sa stvarnošću, pravi život nije virtualni svijet. Lica su zadana i jasna, glumci se poprilično oslanjaju jedan na drugoga, malo je melodramatskih trenutaka.

Izvanredna glazba

Najveće iznenađenje vrhunski je bend koji uživo na pozornici izvodi glazbu. Miron Hauser, umjetnički voditelj i dirigent Jazz orkestra HRT-a skladao je, a uoči premijere naglasio, prvi put u životu funkcionalnu glazbu, što mu je bio priličan izazov. Kao “debitant” zaslužio je čistu peticu za glazbu koju naziva kubanskom, a u kojoj ima elemenata soula, funka, popa i drugih glazbenih stilova. A glazba nipošto nije samo u ulozi dodatka ili ukrasa. Dapače, apsolutno je ravnopravna glumačkom dijelu predstave, na trenutke i dojmljivija.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.