Dubrovkinja sa zagrebačkom adresom, akademska slikarica i grafičarka Anabel Zanze predstavlja se najnovijim ciklusom ulja na platnu pod naslovom “Površine” u zagrebačkoj Galeriji Mala.
Umjetnica prepoznatljiva po minimalizmu, ispisanim pravilnim redovima riječi i rečenica na slikarskim platnima ovoga se puta razigrala u bezbrojnim varijacijama unutar pravilnoga geometrijskih oblika. Gledatelj se nužno zadubljuje u teksture, u pravilno ispisana slova i riječi tražeći u njima smisao, a kad pročita nekoliko smislenih riječi, domišlja logičan sadržaj. I tu ga čeka zamka. Kad dođe do kraja retka, pomak i uzmak prema horizontali ili preskok novoga retka u vertikalu, ne daje mu nikakav logičan nastavak. Nije ni bitan sadržaj, već je trik u vizualnom kodu letričke slike, u teksturama izvedenim s crnim i bijelim (ne)bojama. U tom je smislu dojmljiv niz ulja Crnih likova, gdje dijagonala prelama geometrijske isječke pismoslova s umetnutim plošnim crnim izrescima.
Na drugoj, svijetloj strani snažan je horizontalni ritam vidljiv u njezinim najnovijim Lakunama gdje su između nekih crnih logičnih riječi, često ubačene praznine, ispusti, bjeline. Tako, primjerice, cijelo bijelo platno dobiva poput tkanja ritmičnu izmjenu punih slovnih cjelina s praznom “pukotinom” između dvije ili više riječi, čime se oslikavaju optički zanimljive titrave strukture slike. (doj)