Premijera Vučjaka u HNK Zagreb

Krešimir Horvat ka domaći Hamlet u Krležinom komadu

Foto: Mara Bratoš
Krešimir Horvat ka domaći Hamlet u Krležinom komadu
22.12.2014.
u 16:03
Kada govorimo o Vučjaku ovdje je riječ o kontroverznom, moćnom, nesretnom i bolnom tekstu, o komadu koji nije ni prigodan ni lako izvodiv, rekao je redatelj Ivica Buljan
Pogledaj originalni članak

U Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu održana je u ponedjeljak 22.12.2014. konferencija za novinare u povodu premijere drame Vučjak koja će biti izvedena u utorak, 30. prosinca 2014., u režiji Ivice Buljana, ravnatelja Drame HNK u Zagrebu. Na konferenciji je predstavljen autorski tim i glumački ansambl predstave, a o predstavi su govorili Dubravka Vrgoč, intendantica HNK u Zagrebu, Ivica Buljan, redatelj, Vlaho Bogišić, dramaturg i glumci Silvije Vovk, Alma Prica, Nina Violić i Bojan Navojec.

Jedna od najvažnijih Krležinih drama praizvedena je u režiji Branka Gavelle na pozornici zagrebačke nacionalne kazališne kuće upravo 30. prosinca 1923., neposredno uoči nove 1924. u kojoj se obilježavala deseta godišnjica početka Velikoga rata.

"Postavljanje Vučjaka na izvornoj pozornici na kraju godine u kojoj se obilježava stota obljetnica početka toga rata, devedeset i jednu godinu nakon što je tu premijerno izveden, obilježava početak novoga tematskoga sklopa kojim će se Drama HNK u Zagrebu baviti u tekućoj sezoni. Nakon Vučjaka će biti izvedene Wedekindova Lulu i Schnitzlerova Daleka zemlja, drame čije teme danas okupiraju Europu, a vezane su uz Prvi svjetski rat koji po nekim povjesničarima zapravo nikada nije završio", kazala je na konferenciji za novinare intendantica HNK u Zagrebu, Dubravka Vrgoč. "Wedekind, Krleža i Schnitzler napisali su svoje komade neposredno prije, za vrijeme i poslije Prvoga svjetskoga rata. Ono što nas zanima je koliko je to vrijeme još prisutno u našim životima, koliko se ono referira na našu suvremenost, koliko je Vučjak još uvijek naš te koliko se danas možemo prepoznati u njemu", pojasnila je.

Redatelj Ivica Buljan istaknuo je kako je riječ o drami koja se nalazi na "pijedestalu onih najvažnijih djela iz kojih jedna nacionalna kultura proizvodi i stvara značenja", a koja "na amblematski način najavljuje estetske, etičke, društvene i političke interese Drame HNK u Zagrebu u idućem razdoblju. Krleža je najvažniji pisac našega stoljeća, naše sredine. Njegov se Vučjak danas čita kao postdramski teatar koji uključuje različite od melodrame do Tarantina", kazao je Buljan. „Vučjak u sebi sebi sadrži sve karakteristike Krležina dramskog opusa – od ranog ekspresionizma i avangarde do stilske nenadmašnosti kasnijih djela“.

„Kada govorimo o Vučjaku ovdje je riječ o kontroverznom, moćnom, nesretnom i bolnom tekstu, o komadu koji nije ni prigodan ni lako izvodiv. Ako postoji hrvatski Hamlet sa svojim pitanjima, onda je to Krešimir Horvat u Krležinu Vučjaku. ", kazao je Vlaho Bogišić, dramaturg predstave.

Silvio Vovk, glumac najmlađe generacije, ne krije svoje zadovoljstvo što ima čast interpretirati Krešimira Horvata na pozornici zagrebačkog HNK. Alma Prica istaknula je kako svoje najbolje uloge zahvaljuje Miroslavu Krleži i naglasila kako Marijanu Margetić pučka verzija barunice Castelli. Nina Violić zahvalila je svome novom ansamblu na suradnji u procesu na Vučjaku, u kojem igra Evu, a Bojan Navojec pozdravio je prisutne i u ime cijelog ansambla pozvao novinare na premijeru.

Ulogom Lazara, nakon dugo vremena, Dragan Despot, posljednji Horvat na pozornici HNK, ponovno nastupa u dramskom programu toga teatra. U predstavi glume i Nikša Kušelj, Livio Badurina, Damir Markovina, Ivan Glowatzky, Alen Šalinović, Goran Grgić, Slavko Juraga, Milan Pleština, Kristijan Potočki, Franjo Kuhar, Dušan Bućan, Ana Begić, Marija Šegvić i Iva Mihalić.

Glazbu potpisuje Mitja Vrhovnik Smrekar, scenografiju Aleksandar Denić, koji je prošle godine proglašen scenografom godine u Njemačkoj, kostimografkinja je Ana Savić Gecan, a svjetlo je dizajnirala Son:Da.

Pogledajte na vecernji.hr