Monografiju je objavio njujorški nakladnik OSMOS Books pod uredničkim vodstvom Cay Sophie Rabinowitz, što je ravnatelj NMMU-a Branko Franceschi nazvao "prilikom za slavlje" koja govori o tome kakav je danas status Knifera na međunarodnoj sceni.
Knjiga se bavi skupinom kolaža nastalih kasnih 50-ih i ranih 60-ih godina prošloga stoljeća i ponovno otkrivenih 2014. godine, kada ih je nakon Kniferove smrti našla umjetnikova kći Ana Knifer. Autori tekstova u monografiji su povjesničar umjetnosti Zvonko Maković i nezavisni kustos Christian Rattemeyer, od kojega je i potekla ideja o monografiji.
Rattemeyer je kazao kako je ta knjiga zaključak dugačkoga putovanja započetog prije 13 godina, kada je kao kustos njujorške MoMA-e sa skupinom kolega pokrenuo istraživanje modernističkih i avangardnih praksi i tendencija u umjetnosti zemalja izvan Sjeverne Amerike i Zapadne Europe. Pozornost im je privukla skupina Gorgona, te je tako doputovao prvi puta u Zagreb, gdje se povezao s muzejima, umjetnicima i kustosima.
Kad je napustio muzej 2019., poželio je na neki način okupiti deset godina istraživanja. Prva mu je ideja bila monografija o Kniferovim crtežima na papiru, no kad je saznao za kolaže, oni su postali njezin središnji element.
Maković je naglasio važnost monografije, "ne samo zato što ju je objavio ugledni njujorški nakladnik, nego zato što ona predstavlja sukus Knifera s osobitim težištem na malo poznat segment njegova stvaralaštva, seriju kolaža nastalih u vrijeme kada su se artikulirale njegove kompozicije koje će se kasnije nazvati meandrima".
"Ta serija kolaža predstavlja srž njegova opusa i predstavlja kariku koja je nedostajala u formativnom periodu kada se artikulira meandar, ključna figura Kniferove umjetnosti", rekao je.
Hrvatski umjetnik Julije Knifer (1924.-2004.) prepoznat je kao jedan od najznačajnijih autora vezanih uz konkretnu umjetnost nakon 1945. te kao član avangardne umjetničke grupe Gorgona. Tijekom karijere duge pet desetljeća, Knifer je razvio jedinstvenu praksu koja se temelji na varijaciji uvijek istog likovnog motiva – meandra.
Umjetnikova kći Ana Knifer izrazila je zadovoljstvo monografijom, istaknuvši kako joj je osobito drago što postoji interes mladih teoretičara za Knifera.
Izdanje je već predstavljeno u Baselu, a nakon Zagreba, slijede promocije u Parizu, te potom i u New Yorku.