Cro Art Photo Club

Prva fotografska izložba slavnog scenarista i scenografa Senečića

Foto: arhiv Ž. Senečić
Prva fotografska izložba slavnog scenarista i scenografa Senečića
10.02.2013.
u 14:54
Senečić fotografira igrače u Klubu ljubitelja belota, pa smišlja i sjajan mali scenarij – priču o profesorici fizike čiji su muževi, prije nje otišli pod zemlju, uskrativši joj poduku iz bele pod izgovorom da su žene preglupe za tu igru
Pogledaj originalni članak

Glasoviti Željko Senečić, razvikani akademski slikar, scenograf, filmski i tv redatelj i scenarist, u svojoj 80-oj godini prvi put izlaže svoje fotografske radove. Buran radni i životni put, djelomice vezan i za Mani Gotovac s kojom je podijelio i tragediju gubitka kćeri, nije međutim tema njegove izložbe “Bela” u Galeriji Cro Art Photo Cluba u Gajevoj 25 u Zagrebu čija je kustosica Branka Hlevnjak. Senečić je temu posvetio kartaškoj igri čiji službeni naziv belot obavezno mijenjamo nazivom bela.

Često ljudi beli pridaju značenja veća od igre, a zbog izrazite strastvenosti koju izaziva u igrača, često je nazivaju i najvećim testom prijateljstva. No Senečić se ne bavi samo tom dimenzijom igre. On se podvlači igri pod kožu. Fotografira igrače u Klubu ljubitelja belota, pa smišlja i sjajan mali scenarij – priču o profesorici fizike čiji su muževi, strasni igrači bele, prije nje otišli pod zemlju, uskrativši joj poduku iz bele pod izgovorom da su žene preglupe za tu igru. Priča završava kalamburom i predstavlja finu starinsku književnu minijaturu kojoj i ne trebaju dodatne fotografije o beli. Ali one su tu da svojim jezikom i Senečićevim redateljskim smislom za bitno, pričaju još i još o svijetu igre i psihologiji njezinih aktera.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ME
MelissaP
21:26 11.02.2013.

Ovim putem moram se osvrnuti na film Željka Senečića o Miroslavu Krleži "Serbus Krleža". Naime, u filmu je, sasvim neopravdano i iz razloga tipičnih po hrvatski mentalitet, izostavljen spomen autorske ekipe koja je još davne 2005. (3.6.2005. u dvorani MM centra u Zagrebu) izvela svjetsku praizvedbu najranije Krležine drame "U predvečerje". Glavne uloge tumačili su: Milivoj Beader (Čovjek), Blanka Bukač (Žena) i Ivan Ivanko (Nečastivi). Glazbu za tu potresnu aktovku skladao je renomirani Darko Hajsek, režiju je potpisao Mario Kovač, majstor svjetla bio je Ivan Golić, a producent i ton majstor Nebojša Maksan. Posebnost izvedbe te najranije Krležine drame bila je u tome da se na sceni glazba Darka Hajseka izvodila uživo, u izvedbi ansambla Von Weisse Agram i samog autora. Priliku za svoj debut u kazališnoj fotografiji dobio je osebujni fotograf Christian David Gadler. Ogorčena Krležijanka