Mozartov Requiem

Solidna izvedba glazbe koja traži genijalnost

Foto: arhiva VL
Solidna izvedba glazbe koja traži genijalnost
30.10.2011.
u 12:15
Izvedba je imala i uzoran kvartet solista: Valentinu Fijačko, Dubravku Šeparović Mušović i Luciana Batinića te mladog slovenskog tenora Martina Sušnika. Oči svih njih, kao i nas s druge strane, bile su uprte u maestra Uroša Lajovica
Pogledaj originalni članak

Pred Lisinskim i u njemu bila je u petak navečer silna gužva, kao i uvijek uz izvedbe Mozartova Requiema. Velikoj popularnosti tog djela u Zagrebu zasigurno su doprinijele i generacije Goranovaca. Taj pjevački zbor, sada pod vodstvom Luke Vukšića, bio je i ovaj put dobro pripremljen medij za seansu prizivanja Amadeusova genija, a među mladim pjevačima mogao se vidjeti i pokoji roditelj, zborski veteran.

Entuzijazam pjevača

Takvo lijepo njegovanje entuzijazma jedan je od važnijih načina održavanja kulturne razine neke sredine, a u ovakvim povremenim zajedničkim projektima oduševljeni amateri mogu blagotvorno djelovati na profesionalne sastave, poput Zagrebačke filharmonije, čiji su članovi izloženi opasnosti pretvaranja umjetnosti u činovničku rutinu. Ova je izvedba imala i uzoran kvartet solista: dobro nam znane Valentinu Fijačko, Dubravku Šeparović Mušović i Luciana Batinića te izvrsnog mladog slovenskog tenora Martina Sušnika. Oči svih njih, kao i nas s druge strane, bile su uprte u maestra Uroša Lajovica, a na kraju večeri vrlo solidna izvedba dobila je i sasvim solidan pljesak. Međutim, Mozartov Requiem nije solidno djelo. To nije glazba za kraćenje dokolice petkom uvečer. To nije povod za malo šepurenja po predvorju Lisinskog. To nije glazba s krajnjim ciljem u estetici. Zato je, uostalom, i uvrštena na početak Bijelog ciklusa koji ove sezone monumentalnim djelima prati katoličke blagdane poput Svih svetih. Zato je u programsku knjižicu uvršteno i biskupsko pozdravno slovo, premda bi još korisniji bio latinski tekst i prijevod Requiema.

Duhovna kiropraktika

Mozartov Requiem zahtijeva mnogo više od solidne izvedbe, a pogotov ne trpi taj prostački kašalj koji u Lisinskom kao da je postao društveni običaj i obaveza između stavaka. Ipak, već samo čitanje i puko ozvučavanje tih nota svakom mjestu vraća barem malo od izgubljenog dostojanstva i sklada. Misterioznom formulom upisanom u samim notama Mozart namješta nam duhovnu i moralnu kičmu, ili barem ono što je od nje još ostalo.

 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PI
pin
23:33 31.10.2011.

Odurna antipaticna publika koja pokvari svaki bozji koncert. Jos samo da ne prde glasno.