Dvojac najradišnijih domaćih klavijaturista i gitarista, Toni Starešinić i Zoran Majstorović, u stanju je ponuditi nekoliko albuma godišnje u usporednim karijerama s raznim postavama. Starešinić s Chuijem i Mangrooveom (s kojima ima dva aktualna zgoditka “Zagreb-Berlin” i “Ovo je veće od nas” s Jazz orkestrom HRT-a) i stalnim solo albumima, a Majstorović s Dunjom Knebl – poput aktualnog albuma “Sonce” – i serijom solističkih gitarističkih jazz-albuma koji predstavljaju vrh umijeća na šest žica.
Na sve to skupa odlično naliježe njihov najnoviji zajednički projekt Zmaj Orko Star i album “Escape” (Dancing Bear) na kojem im se pridružio bubnjar Borko Rupena, a sve skupa zapakirano je u izvrstan omot koji grafički slijedi stripovsku i SF fascinaciju albuma Chuija. U susretu dvojice muzičara u zajedničkom bijegu od prevladavajućih konvencija, album “Escape” pravi je retro povratak prog-rocku sedamdesetih koji u deset evokativnih tema nudi baražnu vatru vrhunske svirke i sviračke interakcije koja ne poznaje granice.
Ako ste guštali u preklanjskom box setu Van Der Graaf Generatora ili volite povezivanja bogatih naslaga gitarističkih i klavijaturističkih bravuroza, “Escape” je album za vas. No, valja reći, ne radi se tu o nekadašnjem nepotrebnom “tehniciranju” i sviračkom prenemaganju, već autorima koji znaju da problem nije (bio) u žanru, nego u njegovoj interpretaciji. Budući da su svi uključeni godištem mlađi od davnih ekskurzija iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a imaju ozbiljno znanje, talent i naslušani su, “Escape” Zmaj Orko Stara prije svega je njihov osvrt na uzbudljivo vrijeme u svjetskoj rock-glazbi, ali s artikulacijom i ukusom današnjih glazbenika koji znaju iza kojeg plota ih čekaju zamke.
Stoga je “Escape” sjajna ilustracija “krauta i proga”, hipnotička vožnja koja donosi fuziju mnogih stilova i žanrova, akustične i električne svirke, a tehničkom ekspertizom uključenih i umjetničkim dojmom izbjegava pogreške prethodnika. Skraćeno, brojne instrumentalističke međuigre sjajnog albuma pokazuju autore oslobođene stega i na “divljem” putu snimanja novodobnih klasika.