Razmislite o drugoj opciji

Djeca svako jutro doručkuju žitarice? Čak 92 posto njih sadrži veliku količinu šećera i soli

Foto: Shutterstock
Djeca svako jutro doručkuju žitarice? Čak 92 posto njih sadrži veliku količinu šećera i soli
13.07.2021.
u 07:00
Uz to, otprilike 60 posto testiranih 'zdravih pahuljica i žitarica' ima i srednji ili čak visoki udio soli, a samo 45 posto ih u svom sastavu ima i vlakna
Pogledaj originalni članak

Iako svaka veća trgovina nudi na desetke različitih žitarica i pahuljica novo je istraživanje otkrilo da čak 92 posto njih premda se reklamira kao 'zdravi dječji obrok' ima srednji ili visoki udio šećera - iako su se proizvođači većine brendova obvezali da će taj udio do sada već značajno smanjiti.

Zbog toga Agencije za hranu u SAD-u i u nekim europskim zemljama pozivaju trgovce da takve proizvode uklone s vidljivih mjesta u trgovinama, a na njihovo mjesto stave neke druge slastice - jer su po količini šećera ti proizvodi ionako bliži 'poslasticama' nego zdravom obroku kakav djeci treba na primjer za doručak.

No, nije problem samo u šećeru: otprilike 60 posto testiranih proizvoda ima i srednji ili čak visoki udio soli, a samo 45 posto tih žitarica u svom sastavu ima i vlakna, pokazuje istraživanje.

Zašto je bitno da znate razliku između sanitizacije i dezinfekcije

Foto: Shutterstock
Sanytol
Foto: Shutterstock
Sanytol
Foto: Sanytol
Sanytol

- Ambalaža mnogih takvih proizvoda osmišljena je da privuče djecu i roditeljima tako oteža zdraviji izbor za obrok - rekao je voditelj kampanje Action On Sugar, nutricionist dr. Kawther Hashem.

Foto: Shuttershock

Iako se, tvrdi on, u nekim zemljama već ograničilo oglašavanje hrane koja je puna masnoća, soli i šećera, ta ograničenja još ne vrijede i za ambalaže osmišljene da privuku djecu, što je veliki problem.

- Već je predugo nezdrava hrana u središtu naše pozornosti  - kaže dr. Hashem i ističe da bi proizvođači prehrambenih proizvoda takvu ambalažu trebali imati samo na zdravijoj hrani i pićima, kako bi se djecu educiralo o važnosti zdravog odabira. 

Iako su mnogi brendovi već uklonili likove iz crtića s kutija dječjih žitarica, izvršna direktorica Zaklade Food Foundation Anna Taylor kaže da se napredak u smanjenju marketinga koji cilja na najmlađe ne događa dovoljno brzo, a zabrinjavajuće je, dodaje, i kako malo vlakana većina tih žitarica ima.

Čeka nas još puno posla ako želimo zaštititi zdravlje naše djece u budućnosti - zaključila je Taylor za Metro.

Tomislav 25 godina skuplja Štrumpfove: "Prvu figuricu dao mi je otac, iz 1965. A imam ih preko 700"

'

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.