Svaka bi trgovina trebala poštivati određene smjernice kada je riječ o zdravstvenoj ispravnosti hrane. Garancija je to da su proizvodi koje stavljamo u košaricu kako bismo ih pripremili kod kuće sigurni za konzumaciju. Stručnjaci kažu kako su znakovi nepoštivanja zdravstvenih standarda prilično očiti u trgovinama koje ih se ne pridržavaju, piše portal Real Simple.
Očigledni znakovi prljavštine: Ponekad zanemarujemo ono što nam je pred očima zbog cijene, praktičnosti ili oboje, ali vidljiva prljavština i prašina na podovima i policama u trgovini koja prodaje hranu razlog su za zabrinutost. Obratite pozornosti i na žohare, muhe i neugodne mirise te na čistoću košarica.
Neuredan toalet: Prljavi toalet u bilo kojem objektu koji se bavi hranom veliki je znak za uzbunu. Ako se ovaj često korišteni osobni prostor zanemaruje, što još prolazi ispod radara? Ako je stanje toaleta pokazatelj standarda čistoće u ostatku trgovine, razmislite želite li stvarno jesti hranu koju ondje kupite.
Proizvodi koji nisu svježi: Svježi proizvodi, prvenstveno voće i povrće, moraju biti čvrsti i hrskavi, moraju imati odgovarajuću boju i svježe mirisati. Trgovina koja uz svježe, stavlja i voće i povrće koje je već uvenulo ili je oštećeno, ne vodi računa o sigurnosnim standardima.
Oštećeni zamrzivači: Ako su vrata na zamrzivaču ili hladnjaku u trgovini oštećena te se ne zatvaraju ispravno, to omogućuje ulazak toplog zraka u unutrašnjost hladnjaka, što može utjecati na kvalitetu hrane. Zamrznuta hrana uvijek bi trebala biti tvrda na dodir, a loš znak su i stakla hladnjaka koja se 'znoje'.
Neorganizirane police: Urednost polica također upućuje na određene zdravstvene standarde. Ako su police pretrpane i prljave, to nikako nije dobar znak. Provjerite i rokove traganja na proizvodima koji se nalaze na policama. Ako ih je previše s isteklim rokom, znači da je briga o ispravnosti hrane u toj trgovini na niskoj razini.
Kada u sumnji, pitajte osoblje: Ako redovito kupujete u istim trgovinama i imate pitanja o čistoći i sigurnosti hrane, sprijateljite se s osobljem. Zaposlenici vam mogu dati uvid u to kada u trgovinu stiže svježe voće i povrće i druge namirnice. Vaše je pravo da ih pitate i sve drugo vezano uz zdravstvene standarde u trgovini.